הפגישה הגורלית: האם דרעי שכנע את חכם שלום שלא לפטר את דוד עמר?

נשיא 'המועצת' דרש משר הדתות דוד אזולאי לפטר את יועצו הבכיר דודו עמר - מקורבו ואיש סודו של הראשל"צ • רגע לפני הפיטורין הורה אריה דרעי לעכב את המהלך - ואזולאי נענה • היום אמורה להתקיים פגישה בין יו"ר ש"ס לחכם שלום כהן בניסיון להעביר את רוע הגזירה • האם יצליח?
י"ב אב התשע"ז / 04.08.2017 10:13

פרסום ראשון בחרדים 10: אחרי דרישתו הנחרצת של  נשיא ‘המועצת’, לפטר את דוד עמר, מי שנחשב למקורבו ואיש סודו של הראשל”צ הגר”י יוסף – מתפקידו כיועץ השר לשירותי דת והממונה על מינוי רבני ערים וישובים, אמור יו”ר ש”ס אריה דרעי להיפגש היום (שישי) עם  חכם שלום כהן, בניסיון להעביר את רוע הגזירה.

“תוציא מכתב פיטורין לדודו עמאר”, הורה השבוע נשיא המועצת לשר לשירותי דת דוד אזולאי. השר הבטיח לציית ולבצע.

אלא שרגע לפני שהוציא מכתב פיטורין התקשר ליו”ר אריה דרעי, וסיפר לו על השיחה הבהולה עם נשיא ‘המועצת’. ‘אתה לא מפטר’, אמר לו דרעי קצרות.

מאותו רגע ניתק השר אזולאי את מכשיר הטלפון הסלולארי שלו, ולא הוציא עד כה מכתב פיטורין.

במקביל, מיהר דרעי להתקשר לנאמן ביתו של חכם שלום כהן, הרב גדליהו בן שמעון, והודיע לו: אם תאלצו את אזולאי לפטר את דודו עמר – אפטר את אזולאי מתפקידו.

כפי שדווח בחרדים 10, בין השר אריה דרעי לבית חכם שלום כהן שוררת מתיחות, אחרי פרסום דברי בנו של הרב, הרב יעקב כהן, שהטיח ביקורת קשה ביו”ר תנועת ש”ס.

הבוקר, כדי לנסות לפתור את הפלונטר הבלתי צפוי, אמור השר דרעי לצאת מבית הנופש בספסופה בו הוא שוהה עם בני משפחתו, כדי לנסות ולשכנע את חכם שלום – השוהה למנוחה בבית חתנו בטבריה – למנוע את הפיטורין.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום רביעי הגיע הראשון לציון הגר”י יוסף אל בית נשיא מועצת החכמים ברובע היהודי בירושלים, בעקבות ההוראה של חכם שלום כהן לפטר את דוד עמר.

הזעם בבית חכם שלום נובע מהעובדה כי על פי המידע שהגיע אליהם, עמר פעל לטובת המועמד הרב אלחנן פרץ – בניגוד לדעת הנשיא, התומך במועמד הגאון רבי ינון רביב לתפקיד רבה הראשי של העיר בית שמש.

המפגש הנדיר נועד להוביל לסיום המשבר. הראשון לציון התחייב כי יתגייס בכל כוחו להביא לבחירת הרב ינון רביב – מועמדו של נשיא ‘המועצת’.

הפגישה בין שני האישים הסתיימה לאחר שהראשל”צ קיבל הקדשה חמה מאת נשיא המועצת, בה הוא חולק לו שבחים.

מלשכת דרעי לא התקבלה תגובה. מלשכת השר אזולאי לא התקבלה תגובה.

חרדים 10 ימשיך ויעקב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כאילו שזה יעזור
    04/08/2017 10:32
    בדיחת קרש
  1. מי שמכיר את דודו יודע שהוא מנהל את בית הראשון לציון.
    מי שמכיר את דודו ואת הנפשות הפועלות יודע שאם יפטרו אותו מתפקיד היועץ (כמה הוא יעץ בדיוק? ג’וב פוליטי נטו) הוא יחזור בתפקיד אחר..