הנשיא דרש לפטר את היועץ, דרעי עיכב והראשל”צ התחייב לתמוך

בעקבות הכישלון הזמני בבחירות לרבנות בית שמש, שנבלמו לאחר שהוגשה עתירה לבג"ץ, דרש נשיא 'המועצת' משר הדתות דוד אזולאי לפטר את יועצו הבכיר דודו עמר - מקורבו ואיש סודו של הראשל"צ • רגע לפני הפיטורין הצליח יו"ר ש"ס אריה דרעי לעכב את המהלך, והגר"י יוסף הגיע לביתו של חכם שלום ברובע היהודי, כשהוא חובש כובע ובחליפה - והתחייב לתמוך בכל כוחו במועמדותו של הרב ינון רביב לתפקיד רבה של בית שמש
חיים בוזגלו
י"ב אב התשע"ז / 04.08.2017 02:26

הבחירות לרבנות העיר בית שמש היו אמורות כבר להיות מאחורינו, אחרי ההכרזה על זהות המנצח – אלא שברגע האחרון, לאחר שהוגשה עתירה לבג”צ, הודיעה עיריית בית שמש כי העירייה מסכימה לדחות את הבחירות.

אולם אם חשבתם שזו היא הכותרת הדרמטית של המירוץ, מסתבר שטעיתם – והקרב עוד בעיצומו.

ביום רביעי הגיע אורח מפתיע אל הבית שברחוב היהודים אשר ברובע היהודי בעיר העתיקה, שם מתגורר נשיא מועצת החכמים של ש”ס, חכם שלום כהן. האורח החשוב היה לבוש בכובע רבני מסוג המבורג ובחליפה, וזר שהיה נקלע לרחוב ספק אם היה מבחין כי מדובר בראשון לציון הגר”י יוסף.

לביקורו של הגר”י יוסף אצל נשיא ‘המועצת’ ישנה משמעות רבה, משום שבמהלך המירוץ לרבנות העיר בית שמש נקשר שמו כמי שמעודד את בחירתו של הגאון רבי אלחנן פרץ, בניגוד לדעת נשיא מועצת החכמים התומך במועמד הגאון רבי ינון רביב.

אולם ממידע שהגיע לידי חרדים 10 עולים פרטים חדשים שהובילו ל’מפגש הפסגה’ הספרדי.

על פי המידע, בימים האחרונים הורה נשיא ‘המועצת’ למקורבו, השר לשירותי דת דוד אזולאי, כי עליו לפטר את יועצו דוד עמר, מי שנחשב למקורבו ואיש סודו של הראשל”צ הגר”י יוסף – מתפקידו כיועץ השר והממונה על מינוי רבני ערים וישובים.

אזולאי, דרעי

אזולאי שמע את הדרישה וניסה לדחות את רוע הגזירה, בטענה כי עמר מקורב ליו”ר המפלגה השר אריה דרעי, וכי מדובר במינוי אישי שלו במשרד לשירותי דת.

אולם נשיא ‘המועצת’ המשיך ודרש בתוקף לפטר את היועץ, זאת לאחר הכישלון הזמני בבחירות לרבנות בית שמש, ויש מי שיאמר כי הזעם נובע בשל העובדה כי עמר אף פעל לטובת הרב אלחנן פרץ – בניגוד לדעת הנשיא.

רגע לפני הפיטורין המתוכננים עודכן יו”ר ש”ס אריה דרעי בדרישה הנחרצת של הנשיא.  דרעי הורה לאזולאי לדחות את הפיטורין עד לבירור ושיחות גישור עם נשיא מועצת החכמים, ולשם כך אף גויס הראשון לציון.

המפגש הנדיר שהתקיים בין הראשל”צ לחכם שלום כהן, נועד להוביל לסיום המשבר עם עמר. הראשון לציון התחייב כי יתגייס בכל כוחו להביא לבחירת הרב ינון רביב – מועמדו של נשיא ‘המועצת’ – לתפקיד רב העיר בית שמש.

הפגישה בין שני האישים הסתיימה לאחר שהראשל”צ קיבל הקדשה חמה מאת נשיא המועצת, בה הוא חולק לו שבחים.

גם דוד עמר עצמו לא טמן ידו בצלחת.

ממידע שהגיע לידי חרדים 10 עולה, כי הוא התחייב לפעול אך ורק על פי הוראת נשיא המועצת.

דודו עמארדודו עמר (במרכז) עם חברים. צילום: בועז בן ארי

אולם למרות הכל, נכון לשלב זה חכם שלום עדיין דורש את פיטוריו – כשהשאלה הגדולה היא האם אכן היועץ הבכיר יפוטר או שמא יסתפק נשיא המועצת בהתחייבויות השונות שקיבל.

נציין, כי יאיר שרקי, כתב הדתות של חדשות 2, היה זה שצייץ לראשונה על הפרשה – וכתב: “מיני דרמה בש״ס: הרב שלום כהן דרש להדיח את יועץ שר הדתות דודו עמר בטענה שהוא בולם מינוי רב לבית שמש. מאז הצדדים הספיקו להתפייס והדרישה בוטלה”.

כאמור, הדרישה טרם בוטלה, אם כי לא מן הנמנע כי זה מה שיקרה בסופו של דבר.

את תגובות השר דוד אזולאי ודוד עמר לא הצלחתנו לקבל. לכשיתקבלו – נפרסמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות