בסוף בין הזמנים: התנועה בין חיפה לתל אביב תופסק למשך עשרה ימים

שייע קליין
|
י"א אב התשע"ז / 03.08.2017 17:15
לידיעת המשפחות החרדיות: הרכבת תסגור בכ”ו אב את תחנת הרצליה לצורך עבודות הכנה במסגרת היערכות להפעלת קו מהיר בין ירושלים לתל-אביב • רכבות מדרום יעצרו בת”א • האוטובוסים יתוגברו

רכבת ישראל תסגור את תחנת הרכבת בהרצליה למשך 10 ימים – החל מיום שישי לפנות בוקר, 18 לאוגוסט ועד ליום ראשון 27 באוגוסט (מכ”ו אב ועד ה’ באלול) בשעה 04:00.

מרכבת ישראל נמסר, כי הסגירה מתבצעת כחלק מעבודות התשתית לקראת הפעלת קו רכבת מהיר בין תל-אביב לירושלים.

לצורך הקמת התשתית המסילתית ותשתיות החשמל לרכבות החשמליות בקו המהיר לירושלים – פועלת רכבת ישראל להרחיב את תוואי המסילות באזור תחנת הרצליה. עבודות התשתית נעשות גם על מסילות הרכבת הקיימות או בסמוך אליהן וכוללות פירוק והרכבה מחדש של המסילות והוספת רכיבים מסילתיים שונים.

במהלך הימים בהם תיסגר תחנת הרצליה, תצומצם תנועת רכבות הנוסעים ויחולו שינויים במסלולי הרכבות.

ברכבת ישראל מציינים כי הצמצום הדרסטי בתנועת הרכבות, יהיה בתקופה בה ישנם פחות עומסי תנועה בכבישים, בשל יציאתם של רבים לחופשת הקיץ.

עם זאת, הצפי הוא לעומסים, בעיקר של משפחות – בהן משפחות חרדיות – שיוצאות לטיולים, או לבילוי בתל אביב או חיפה.

במהלך סגירת תחנת הרצליה צפויים שיבושים קשים בעיקר ביום ראשון, ה-20 בחודש, כאשר חיילים רבים חוזרים מחופשת סוף השבוע. אז יתוגברו האוטובוסים וייתכן שגם ההסעות על ידי משרד הביטחון”.

תנועת הרכבות בקו רכבת הנגב מהוד השרון לב”ש תפעל כסדרה, השרות לתחנת תל-אביב האוניברסיטה ינתן על ידי קו זה.

תנועת הרכבות מדרום תופעל עד תחנת תל-אביב מרכז/סבידור. תנועת הרכבות הפרבריות מבנימינה תופעל מתחנת הרכבת בית יהושוע.

לא תופעלנה רכבות מהירות בין חיפה ותל-אביב. לבאים מחיפה לתל-אביב מומלץ לתכנן נסיעה באוטובוס. רכבות הלילה בקו נהריה-נתב”ג תופעלנה עד נתניה.

רכבות הנוסעים בקו ירושלים (מלחה) – הרצליה, בשני הכיוונים, תופעלנה עד לתחנת תל-אביב ההגנה.

תנועת הרכבות תחודש כסדרה על פי לוחות הזמנים, ביום ראשון 27 באוגוסט, החל מהשעה 04:00.יתוגברו צוותי השירות בתחנות הרלוונטיות, וכן יתווספו אליהם סדרנים אשר יציעו סיוע והכוונה לנוסעים יתוגבר מוקד שירות הלקוחות ויהיה זמין לאורך כל היממה בעת הפסקת התנועה בתחנת הרצליה.