מחקר מגלה: לפסיכופטים יש מוח שונה משלנו – ולכן נוטים לפשיעה

מחקר חדש שנערך בארה"ב מעלה תוצאות מרתקות: לפסכיפוטים יש ליקוי בתהליך קבלת ההחלטות במוח ומכאן הנטייה שלהם לפשע • על פי המחקר, לפסיכופטים יש פעילות רבה באזור הסטריאטום הגחוני הידוע כאזור שמוביל לבחירה בגמול מיידי
קובי פינדרוס
י' אב התשע"ז / 02.08.2017 00:08

מחקר חדש מגלה, כי לפסיכופתים יש מוח המחויט באופן שונה, אחר – מה שמייצר אצלם ליקוי בתהליך קבלת ההחלטות, ומכאן הנטייה לפשיעה המופיעה אצלם.

על פי הדיווח שהובא באתר ‘מעריב’, החוקרים הגיעו אל המסקנות הללו לאחר שערכו סריקות MRI ל-49 אסירים בשני בתי כלא עם אבטחה בינונית בוויסקונסין.

בעוד בכלל האוכלוסייה יש רק 1% אחד של פסיכופטים, כ-15-25% מאוכלוסיית האסירים הגברית, בצפון אמריקה בלבד – מוגדרים ככאלו.

במהלך המחקר, הצוות, שכלל חוקרים מאוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון ואוניברסיטת ניו מקסיקו, סקר את מוחם של האסירים, בעוד הם עברו מבחן תגמול מעוכב, במהלכו התבקשו לבחור בין שתי אופציות: קבלת סכום כסף קטן באופן מיידי, או סכום גדול יותר בשלב מאוחר יותר.

מה היו התוצאות?

על פי הסריקות של מוחות האסירים, אלו שקיבלו דירוג גבוה יותר במבחן הפסיכופתיה, הראו פעילות רבה יותר באזור הסטריאטום הגחוני של המוח.

האזור הזה ידוע כמעורב בהערכת הגמול הסובייקטיבי, ומוביל לבחירה שתוביל לגמול מיידי. ועל פי ג’ושוע בקולהץ, חוקר מוביל במחקר, ככל שאדם הוא יותר פסיכופת, כך גדלה יותר התגובה באזור זה.

הסטריאטום הגחוני מסייע למוח לשקול את ערכן של החלטות שונות. הוא מונע בעיקר על ידי תגמולים מיידים, עם פחות דאגה לטווח ארוך.

כעת בדקו החוקרים את הקשר בין האזור הזה – שהקשר בינו לפסיכופתיה הוכח, כאמור – לאזורים אחרים במוח, ומצאו שאסירים עם רמות גובהות יותר של פסיכופתיה היו בעלי קשרים חלשים יותר בין הסטריאטום הגחוני לבין קליפת המח הקדמית.

אזור זה במוח אחראי על קבלת החלטות מורכבות יותר, וממוקדות לטווח ארוך. היא מעורבת גם בתפקודים מחשבתיים גבוהים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האיזור הנעלה של המוח - דפוק אצל גברים
    03/08/2017 16:12
    האיזור
  1. האיזור הקשור בחשיבה על השלכות המעשים וחשיבה על אספקטים שונים של אירוע – דפוק אצל הרבה מאוד גברים. ומוח הפסיכופטים קרוב במבנהו למוח הגבר הממוצע.
    לכן כשגבר רואה ילדה שמושכת אותו, הוא בכלל לא חושב על מה שזה יעשה לה או איך זה יפגע באנושות.

    • מנסיון קשה   25/11/2018 14:10

      מנסיון קשה וסבל אינסופי – כל הגברים סוציופאטים או פסיכופטים. ואם לא (או בנוסף), אז הם אוטיסטים ומפגרים.

      כמובן שזה לא מתקבל על דעת היהדות, כי מבחינת היהדות הזכר הוא מושלם, אך למעשה המוח הזכרי הוא מוח חסר. מוח עם מחסור של כרומוזום איקס שלם – המהווה את היצור השלם והמושלם – האישה.

      אפילו האישה המזעזעת והנוראית ביותר לעולם לא תגיע לדרגת הכיעור הנפשי של הגבר הממוצע.

      גברין מאז ומעולם נהנו מהסבל של נשים וילדות.