הדלפה מהשיחה הסגורה של ג’ארד קושנר : “יתכן שאין פתרון לסכסוך”

בשיחה סגורה עם מתמחים בקונגרס, סיפר חתנו של טראמפ על התפקיד המרכזי שמילא בפתרון המשבר סביב הר הבית • על נתניהו: "ביבי חטף על זה המון תקשורת שלילית. זה היה צעד לא פופולרי עבורו" • כשנשאל האם יש סיכוי לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני השיב: 'ייתכן שאין פתרון'
נתן פרל
י' אב התשע"ז / 01.08.2017 22:21

שיחה סגורה שקיים ג’ארד קושנר, חתנו של הנשיא דונלד ויועצו הבכיר, שהודלפה אתמול (שני) לאתר האמריקני ‘וויירד’ חושפת את המעורבות האמריקנית במשבר הר הבית.

לפי הדיווח, קושנר סיפר בתדרוך שקיים עם מתמחים בקונגרס:  “זה החל כששני שוטרים נרצחו בהר הבית ובתגובה ישראל הציבה גלאי מתכות בכניסות להר- צעד שאינו בלתי סביר. הישראלים בסך הכל רצו לוודא את הביטחון של האזרחים”.

הוא תיאר כיצד פעלו האמריקנים כדי לפשר בין הצדדים. “שוחחנו עם כולם והצלחנו לגרום לישראל להסיר את אותם אמצעי בידוק, מהלך שנעשה בהסכמת ירדן ותוך עדכון רציף של הפלסטינים לאורך כל הדרך”.

קושנר הביע הערכה לראש הממשלה בנימין נתניהו: “ביבי חטף על זה המון תקשורת שלילית בישראל וזה היה צעד לא פופולרי עבורו מבחינה פוליטית”.

לדבריו, גם המגעים להוצאת הדיפלומטים הישראלים מהשגרירות בעמאן לאחר תקרית הירי שם, היו מהירים והצליחו לגבור על הניסיונות האזרחיים להלחיץ את המשטר בירדן. “כל המגעים בוצעו ברוגע ובעזרת המלך עבדאללה הצלחנו להנמיך את הלהבות”, סיפר.

במהלך השיחה אמר קושנר, כי יכול להיות שאין פתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני.

“עם כניסתי לתפקיד חקרתי לעומק את כל סבבי המו”מ שהתקיימו לאורך השנים”, סיפר. “מה שגיליתי זה שלא הצליחו להשיג הרבה לאורך 40-50 השנים האחרונות. המשתנים לא השתנו. ניסיתי להבין למה לא הצליחו לקדם את המו”מ והבנתי שהסיבה לכך היא שמדובר בנושא טעון רגשית”.

לדבריו, “אולי ניתן יהיה למצוא לו פתרון, אך גם קיימת אפשרות שאין פתרון כזה בנמצא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפתרון שציוונו יוצרינו. לרשת את הארץ..............
    01/08/2017 22:55
    גאון של אמא.
  1. פתרון ? מברית בין הבתרים, ההההכל שלנו בכל מקרה. ובלא תנאי. ועלינו לקיים את שציוונו. ועל הגויים לעזור לנו. ולכה”פ להפסיק להפריע…….