גיא פינס: ט’ באב זה אבל לאומי? • מזכ”ל עזרא: משדרים כמו יום רגיל

איש הטלויזיה והבידור גיא פינס לא מבין: איך במהלך השנים האחרונות תשעה באב הפך מיום דתי ליום אבל לאומי? • מזכ"ל תנועת הנוער 'עזרא' לשר התקשורת: "עליך לכל הפחות להורות על השבתה והתאמה של שידורי סאטירה והבידור"
אבי כץ
ט' אב התשע"ז / 01.08.2017 18:37

איש הטלויזיה והבידור גיא פינס פרסם בדף הפיסבוק שלו פוסט בו תקף את הפיכת תשעה באב ליום אבל החורג מהמרחב הדתי.

“זה רק אני שמשתומם אל מול התהליך שעבר על תשעה באב בשנים האחרונות?” תהה פינס. “עד לא מזמן, ט׳ באב היה היום הזה שבו אנשים דתיים או מסורתיים בהגדרת עצמם עסקו בתפילה ונהי, יום בחירה אצל המעסיק, וכל היתר – עבורם זה נספר – כראוי – כיום היסטורי עגום של חורבן הבית בגלל שנאת חינם וזהו.

“אבל – ופה מגיע האבל הגדול – לא יום צום, לא אכיפה של סגירת מסעדות, לא השתוממות מאי-האכיפה, לא הפסקת שידורים בערוצי בידור לא כולל נטפליקס, לא שירי דיכאון ברדיו, לא השבתת לוח שידורים לאומי לטובת השלטת מצברוח עגמומי”.

לדבריו, “צומות לאומיים בשם האלוהים הם לא בדיוק הערך הכי מודרני שמתיישב עם החיים החדשים שהוכרזו כאן על ידי מקימי המדינה. פעם היה רק יום כיפור. שנותר מרגש במיוחדותו ובעוצמתו הרגשית גם עבור מי שלא צם. אבל תשעה באב? הייתי עוצר לחשוב על התוכן שהוא עוטף ולא על הגינונים שמדינה שלמה כופה על עצמה, בהתנדבות”.

אלא שבעוד פינס סבור שהכיסוי של תשעה באב בתקשורת הישראלית מוגזם, יש מי שסבור שהיום לא זוכה לביטוי מספיק בכלי התקשורת.

במכתב ששיגר אמש מזכ”ל תנועת הנוער ‘עזרא׳ שאול דה מלאך, לשר התקשורת איוב קרא, הוא דרש ממנו לקבוע מדיניות כרגולטור בתשעה באב בדומה לימי אבל לאומיים.

“אני פונה אלייך, כשר הממונה על התקשורת בנוגע למדיניות ערוצי השידור מחר ולמרות שמדובר ביום בו כולם מתכנסים וזוכרים את התקופות החשוכות, המשברים וימי החורבן אשר עברו עלינו, ערוצים בחרו שלא להתייחס לכך ולהמשיך בתוכנית השידורים כרגיל”.

דה מלאך הוסיף: “כמי שאחראי על מדורת השבט המודרנית סביבה מתכנסים היום בתי האב בישראל, אני פונה אליך להפוך מדורה זו לא רק למסחרית אלא לרלוונטית ולהפעיל את ערוצי השידור על פי הנהוג בימי אבל לאומי. כשר הממונה על הרשות, עליך לכל הפחות להורות על השבתה והתאמה של שידורי סאטירה והבידור והתאמת השידורים לזהות היום עצמו”.

לדבריו, “אנו מאמינים בתקשורת חופשית ושמחים על כך, אך תפקידו של הרגולטור איננו רק לדאוג לכמות שידורי האיכות אלא להתייחסות כלשהי בזירה הציבורית. אני בטוח כמי שערכים אלו יקרים לו, וכמי שבילה כל חייו בהגנה וחיזוק הסיפור הציוני המשותף כחוצה מגזרים, לא תאטום אוזניך מקריאה זו ותפעל לתקן את המצב שנוצר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות