שפטל: שמן כמו הרמטכ”ל לא משדר חיילוּת • ביטן: “אל תמשיך בערעור”

עו"ד יורם שפטל המייצג את אלאור אזריה תקף בחריפות את איזנקוט: "הוא דומה בהופעתו לפקיד בעירייה" • יו"ר הקואליציה: אני מבקש מעורך דין שפטל שלא ימשיך בהליכי הערעור על מנת שנגיע להליך החנינה והליך המתקת העונש"
חיים טוויל
ח' אב התשע"ז / 31.07.2017 14:04

עורך הדין יורם שפטל, המייצג את אלאור אזריה, תקף היום (שני) בראיונות שונים שהעניק – את הרמטכ”ל גדי איזנקוט, בעקבות החלטת בית הדין מאתמול שלא לקבל את הערעור שהגיש אלאור אזריה.

בתוכנית הבוקר של אור הלר ומיה זיו וולף בערוץ 10 תקף שפטל את התנהלות הצבא וציין כי נעשה עוול גדול ללוחם ולבני משפחתו.

לאחר מכן תקף שפטל את מראהו של המטכ”ל: “הוא דומה בהופעתו לפקיד בעירייה. מי שהוא שמן כמו הרמטכ”ל לא משדר חיילוּת”.

גם על הדברים שאמר על התובע הצבאי הראשי, אותו כינה “חיית טרף צמאת דם” – סירב שפטל להתנצל.

בתוך כך, יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, אמר בתוכנית ‘לפני כולם’ עם דנה סומברג בערוץ 20: “אני התנגדתי בכלל למשפט וביקשתי שתהיה חנינה מראש, שזה תהליך משפטי מוכר, כמו בקו 300. לצערי הרב לא קיבלו את הטענה הזאת, המשפט הזה התנהל ואנחנו רואים מה זה עושה לעם, איזה שסע זה עושה.

“לכן אני מבקש מעורך דין שפטל שלא ימשיך בהליכי הערעור על מנת שנגיע להליך החנינה והליך המתקת העונש. שמענו את הרמטכ”ל היום שהוא שוקל בכובד ראש… אי אפשר להבטיח, בוודאי שאי אפשר, אבל גם אי אפשר להבטיח שאם הוא יגיש את הבקשה היא תתקבל, גם את זה אי אפשר להבטיח, אבל אני חושב שמספיק כבר עם העניין הזה וצריך להתקדם הלאה.

עורך הדין יורם שפטל המייצג את הלוחם אלאור אזריה השיב לח”כ ביטן: “אם הייתי משוכנע שאכן אלו הם פני הדברים, כפי שאמרתי ואני חוזר ואומר מהרגע הראשון שנכנסתי לתיק: תבוא הצעה מוסמכת, רצינית, לסיים את העניין – אני הראשון שאקפוץ עליה. אבל עד לרגע הזה לא שמעתי שום דבר. הודעות בתקשורת…”

הכתב הצבאי של ערוץ 20, נועם אמיר, קטע את דבריו של עו”ד שפטל ואמר: “אתה לא באמת מצפה שתקבל הצעה מהרמטכ”ל, שיגיד לך ‘אני אחון אותו’… אף אחד לא ייתן לך הבטחה על השולחן שהעסק הזה יגמר כמו שאתה רוצה.”.

עו”ד שפטל: “יש דרכים, ולא צריך לפרט, כולנו אנשים נבונים וכולנו מבינים בדיוק מה אני רוצה להגיד, יש דרכים שאתה יכול בהחלט להיווכח שאכן אנחנו בדרך, במידה ולא תוגש הבקשה לערעור להקל משמעותית ביותר – ואפילו לחון לגמרי את אלאור. אם יו”ר הקואליציה הייתה לו סמכות, אני מבטיח שהיינו גומרים את זה כאן על השולחן”.

ח”כ ביטן: “ברור שאין לי סמכות, אבל אתה רואה את המגמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות