אזריה ייכנס לכלא בעוד 10 ימים • אמו: המחבלים צוחקים עלינו, בושה

עורך דין יורם שפטל שהערעור שהגיש נדחה על ידי בית הדין הצבאי - הודיע לאחר קבלת ההחלטה: "לא השתכנעתי מהכרעת הדין" • אושרה אזריה התמוטטה בבית הדין • צעקה: ''אתם מקדשים רק את המוות, בושה בושה'' • בית הדין קבע: אלאור אזריה ייכנס לכלא ב-9 לאוגוסט, אלא אם יערער
חיים טוויל
ז' אב התשע"ז / 30.07.2017 17:55

פרשת אלאור אזריה מגיעה אל בית המשפט העליון? עו”ד יום שפטל, פרקליטו של אזריה, ביקש היום (ראשון) במהלך דיון שנערך לאחר הקראת הכרעת הדין, דחייה של ריצוי העונש, לצורך הגשת הערעור – והציג תקדימים לבקשתו.

על החלטת בית הדין הצבאי לערעורים לדחות את הערעור של החייל על ההרשעה ועל עונש המאסר – אמר שפטל: “לא השתכנעתי מפסיקת הדין היום והקשבתי בקשב רב”.

הוא הוסיף כי בכוונתו לבקש גם עיכוב ביצוע נוסף לריצוי העונש. “בדעתנו לנצל את הזכות להגיש ערעור לבית המשפט העליון ולכן אבקש דחיית המאסר למועד שבו חייבים להגיש הודעה”.

בין שפטל לתביעה ולשופטים פרץ ויכוח, כאשר הפרקליט דרש עיכוב של לפחות 30 יום, בעוד התובע נדב וייסמן הגיב כי הוא מוכן לדחייה של ימים ספורים לצורך מתן אפשרות לאזריה להתארגן. לדבריו, אזריה הורשע על ידי שמונה שופטים בשתי ערכאות ואין תקדים להתערבות של בית המשפט העליון לאחר הרשעה כפולה.

וייסמן הוסיף כי אזריה נמצא בתחליפי מעצר יותר משנה. “יש גבול כמה ניתן לעשות שימוש בתחליפי מעצר. התקדימים ששפטל הציג לא כללו חלופות מעצר כפי שהיו כאן. שיפנה לבית המשפט העליון בהתאם לחוק, אבל כעת שיתחיל לרצות. בעוד יומיים חל תשעה באב, אנחנו מבקשים שביום רביעי יתחיל לרצות את עונשו”.

שפטל תקף את וייסמן על דרישתו ואמר: “אני מבקש כרגע אוויר לנשימה ומבקש שהתובע לא יתנהג כאילו זה הדירה הפרטית שלו”.

בתום הדיון בית הדין הצבאי לערעורים קבע כי אזריה ייכנס לכלא ב-9 לאוגוסט, אלא אם יערער לבית המשפט העליון כפי שהודיע עורך דינו יורם שפטל.

בית הדין הצבאי לערעורים בראשות הנשיא, האלוף דורון פיילס, הותיר אחר הצהרים על כנה את הרשעתו של אזריה בירי במחבל מנוטרל בחברון ואת העונש שהושת עליו – 18 חודשי מאסר.

בתום הקראת החלטת השופטים על דחיית הערעורים, אמו של אלאור אזריה, אושרה אזריה, צעקה לעבר השופטים והתביעה הצבאית: ”אתם מקדשים רק את המוות, בושה בושה”.

”המחבלים צוחקים עלינו בעיניים, כל המחבלים האלה צוחקים עלינו!”, הוסיפה אמו של אלאור ומיררה בבכי. ”האסון לא רחוק והוא יגיע”.

בשלב מסוים היא לא חשה בטוב וטופלה על ידי פאראמדיק שהיה באולם בית הדין הצבאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות