נתניהו ושרים: “הגיע הזמן לחון את אזריה” • אחותו: יום שחור לישראל

במערכת הפוליטית מגיבים על החלטת בית הדין לדחות את הערעורים במשפטו של אזריה: קראו להרגעת הרוחות ולהענקת חנינה • ליברמן: מבקש ממשפחת אזריה לא להגיש ערעור נוסף • בוקר: "שופטי הערעור הוסיפו את מנת חלקם להתעללות הבלתי נגמרת" • חזן: "שחררו את הילד עכשיו"
אריה ריבקינד
ז' אב התשע"ז / 30.07.2017 16:17

 אחרי דחיית ערעורו של אלאור אזריה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדחיית הערעור של אלאור אזריה.

”דעתי לא השתנתה בדבר מתן חנינה לאלאור אזריה, כפי שהבעתי אותה לאחר הכרעת הדין בחודש ינואר. כשהנושא יעלה לדיון מעשי אני אעביר את המלצתי לחנינה לגורמים הרלוונטיים”, כתב נתניהו בדף הפייסבוק שלו.

שר הביטחון אביגדור ליברמן פנה אל משפחתו של אלאור אזריה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: “אני מבקש ממשפחת אזריה לא להגיש ערעור נוסף ולפנות לרמטכ”ל בבקשת חנינה. אין לי ספק כי הרמטכ״ל יתחשב בכל הנסיבות הקשות ובהיותו חייל מצטיין”.

שר החינוך נפתלי בנט הגיב: “ההכרעה קשה, אך יש לכבד את בית המשפט. כעת, לאחר שנה וחצי של תלאות, הגיע הזמן לחון את אלאור אזריה. למען לוחמינו המצויים בקו העימות ולמען מניעת אובדן כוח ההרתעה שלנו, אלאור אזריה חייב לשוב לביתו”.

השר בנט הוסיף, כי על אף ההכרעה הקשה הוא פונה לאזרחים בדרישה להימנע מהתקפות על צה״ל ומפקדיו. “יש לי אמון מלא ברמטכ”ל אייזנקוט ובמפקדי צה”ל. בשום תרחיש אין מקום לקריאות כפי שנשמעו בעבר”.

השר צחי הנגבי: “למען החייל ומשפחתו ולמעשה לטובת החברה הישראלית כולה, מן הראוי לפנות מיידית למסלול החנינה, ולא להמשיך בהליך משפטי ממושך בבית המשפט העליון. אני מאמין שהרמטכ״ל יפעל ברוח המשקפת את רצונם של מרבית אזרחי ישראל לשים את הפרשה העגומה הרחק מאחור”.

שר המדע אופיר אקוניס: “בעת הזו, ולאחר שבית המשפט אמר את דברו, על נשיא המדינה להתערב ולחון את אלאור אזריה”.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי התייחסה להכרעת בית הדין: “הכרעת הדין בעניין אלאור אזריה דורשת חנינה. פניתי לנשיא ריבלין בנושא זה באמצעות מכתב ששלחתי. החייל מילא את תפקידו והגן על אזרחי ישראל בעת פעולת טרור. הוא ראוי לחנינה. בימים אלה, כשישראל עוד מבכה את הטבח בנווה צוף, חשוב לזכור מי הרעים ומי הטובים וכי חייל שהורג מחבל אינו פושע. ראוי לסיים את הפרשה עם חנינה מהירה”.

סגנית יו”ר הכנסת, ח”כ נאוה בוקר: “צה”ל הצבא המוסרי ביותר בעולם כלפי אויביו, אך לא כלפיי חייליו: בית הדין הצבאי לערעורים אשרר לפני זמן קצר את האיוולת, ודחה את ערעורו של הלוחם המצטיין אלאור אזריה”.

“אני מלווה ברגעים אלה את בני משפחת אזריה בשעתם הקשה. בשנה וחצי האחרונות הם חווים משבר קשה והיום שופטי הערעור הוסיפו את מנת חלקם להתעללות הבלתי נגמרת הזו”. לדבריה, “פניתי בעבר לנשיא המדינה בבקשה לחון את אלאור ואפנה שוב. כי גם אם טעה, אלאור הפעיל שיקול דעת בשדה הקרב והגן על חייו וחיי חבריו ומחובתנו כמדינה וכחברה לגבות את חיילינו שנשלחים אל התופת.

“לא יתכן ששבעה עשר חודשי המעצר של אלאור לא יכללו במניין ימיו בכלא. לפיכך ולאור התנהגותו הטובה של אלאור בימי המעצר – על נשיא המדינה לחון אותו ולמנוע את ישיבתו בכלא אפילו ללילה אחד”.

אזריה

צילום: Avshalom Sasoni/POOL

ח”כ אורן חזן, חבר ועדת חוץ וביטחון, שליווה את אלאור אזריה מתחילת הפרשה:” אין שום דבר קדוש במחבל: רק בישראל לוחם מצטיין שחיסל מחבל נתעב, שבא לרצוח ושפך דם יהודי, הופך בעל כורחו לעבריין מורשע בהריגה ונשלח לכלא. כך לא נוהגת מדינה חפצת חיים. ולכן ביום עצוב שכזה אני פשוט מתבייש”.

לדבריו, “ממשלת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להשאיר מאחורי סורג ובריח את אזריה, שהורשע על סמך סרטון ‘מבושל’ של ארגון אנטי ישראלי בוגדני. ולכן הצעד המתבקש כעת הוא לחון את אזריה באופן מידי”.

“בנוסף לכך, על מנת לעצור את ‘אפקט אזריה’ המסוכן ולהפסיק עם הרתיעה של גורמי ביטחון לפעול בשטח – אני קורא לשאר חברי הכנסת להצטרף ולסייע בהעברה מהירה של הצעת החוק שלי, שתגרע אחריות פלילית מפעולה להצלת חיים בעת אירוע טרור. ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ”ל – שחררו את הילד עכשיו”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’: ”יש לי כבוד רב לבית הדין הצבאי אבל עם כל הכבוד הזה לא שופטיו הם שיקבעו את סולם הערכים של החברה. סולם הערכים שהכתיב בית הדין הוא כזה שמרחם על אכזריים ומתאכזר לרחמנים. סולם ערכים שחס על חייו של מחבל אכזרי ומתאכזר ללוחם גיבור ומצטיין. תיקון העיוות הערכי הזה זה משהו שנצטרך לבחון איך לעשות בכנסת ובממשלה – במגרש שבו בדמוקרטיה נקבעים ערכי החברה”.

הוא הוסיף: ”אני קורא לרמטכ”ל להיות קשוב להלכי הרוח של הרוב המוחלט בחברה ולחון את אלאור אזריה לאלתר כדי שהוא לא יישב יום אחד בכלא. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתבזות כך בעיני אויביה”.

אתי אזריה, אחותו של אלאור אזריה, התייחסה להכרעת הדין בערעור וכתבה בדף הפייסבוק שלה: “בית דין לצדק? ללא הספק הבאתם את הדין, אבל איפה הצדק?. יום שחור למדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אזריה ובזיון
    30/07/2017 16:44
    YAEL BRONS
  1. מערכת הבזיון והמשחט הראתה את כחה בעיוות הדין ישראל בטח בהשם שאל נקמות יקום נקמת דם עבדיו השפוך וינקם ממרצחי עמינו ובראשם צורר היהודים אייזנקוט הלר מאיה המלאריה וויסמן נדב והשם הטוב ירחם