ח”כ דוד ביטן ממשיך להתעקש: “אני חוזר על אמירתי שהשב”כ פחדנים”

בריאיון לתכנית הבוקר של ערוץ 10, התייחס יו"ר הקואליציה לביקורת שהשמיע בגל"צ על התנהלות השב"כ בסוגיית הר הבית - וטען כי הוא עומד מאחורי הדברים, למרות הביקורת • עקץ את שר הביטחון: "אולי רוצה שההערכות יהיו כאלו פחדניות"
אריה ריבקינד
ז' אב התשע"ז / 30.07.2017 09:09

יושב ראש הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, מסרב גם הבוקר (ראשון) לחזור בו מהתבטאותו בגל”צ שעוררה סערה, לפיה “שב”כ פחדנים, הם רק רוצים לחזור הביתה בשלום” –  בהתייחסו להתנהלות סביב סוגיית הר הבית.

“אני לא חוזר מהאמירה הזו”, אמר סיטן בראיון לערוץ 10, אך הדגיש כי דבריו לא כוונו בשום אופן ללוחמים ואנשי השטח של הארגון, אלא לראשיו.

“אמרתי שיש להבחין בין הלוחמים שעושים עבודה יומיומית מצוינת, לבין ההנהגה שלהם”, ציין. “בהערכות האסטרטגיות שלהם הם פחדנים. בשביל לדעת שתהיה אלימות בהר הבית לא צריך להיות ראש השב”כ”.

לדבריו, “לפי השיטה הזו לא נעשה כלום אף פעם, כי תמיד יהיו מהומות. אולי שר הביטחון רוצה שההערכות יהיו כאלו פחדניות, כדי שהוא לא יעשה כלום”.

דבריו של ביטן בסופהשבוע עוררו, כצפוי סערה.

בלשכת נתניהו מיהרו להתנער מהדברים. “שירות הביטחון הכללי הוא ארגון מודיעין מסכל מהטובים בעולם, אשר מוביל בהצלחה את חזית הלחימה בטרור. חיי ישראלים רבים ניצלו בשל פעולות הסיכול הרבות שבוצעו על ידו בשנים האחרונות”, נמסר.

“העמדות של שב”כ אשר הוצגו לדרג המדיני, מבוססות על מידע מודיעיני, הערכות מצב וניתוח אסטרטגי של הזירות השונות. ראש הממשלה מגבה את ראש השב”כ נדב ארגמן ואנשיו ודוחה את ההתקפות עליהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות