בעקבות תחקיר חרדים 10 • ח”כ קורן למשרד התחבורה: שנו האפליה נגד נהגים חדשים

חיים בוזגלו
|
ז' אב התשע"ז / 29.07.2017 23:28
בעקבות פרסום תחקיר חרדים 10: ח”כ נורית קורן דורשת משר התחבורה לבטל האפליה נגד הנהגים החדשים • בתחקיר עלה: בעוד נהגים ותיקים שרישיון הנהיגה שלהם הוגבל בגלל חוב להוצאה לפועל, אינם נדרשים לבצע מבחני נהיגה מחדש – ההנחיה אינה חלה על הנהגים החדשים

שלושה שבועות לאחר פרסום תחקיר חרדים 10 על התעמרות בנהגים החדשים – ובמערכת הפוליטית מסרבים להסיר את הנושא מסדר היום, ודורשים הסברים מממשרד התחבורה.

בתחקיר חרדים 10 נחשף, כי למרות התקנה החדשה שפרסם משרד התחבורה, לפיה “נהג שהוטלו עליו הגבלות על ידי הרשויות השונות, כמו הוצאה לפועל או בית דין רבני, ולא חלפו יותר מעשר שנים מיום הטלת ההגבלה – לא יחויב יותר במבחן עיוני (תיאוריה) ומבחן מעשי (טסט). במידה וחלפו יותר עשר שנים יחויב הנהג במבחן מעשי ועיוני”.

מהתקנות אף עולה, כי “נהג שרישיונו לא חודש במועד תפוגתו ולא חלפו יותר מ-10 שנים מיום התפוגה לא יחויב יותר במבחן עיוני ומעשי. במידה וחלפו יותר מ-10 שנים יחויב הנהג במבחן מעשי ועיוני”. זאת בניגוד לתקנות שהיו נהוגות עד כה, לפיהן נהג שרישיונו נפסל או לא חודש מכל סיבה שהיא במשך שנתיים – מחויב בתיאוריה, ומעל ל-3 שנים – מחויב במבחן עיוני ומעשי.

אלא שמתחקיר חרדים 10 עלה, כי בניגוד לנהגים הוותיקים, דווקא הנהגים החדשים שאך לא מכבר סיימו את המבחנים, יאלצו להוציא מכיסם סכום כסף רב, מאחר שאינם כלולים בתקנות החדשות.

אפליית הנהגים החדשים הגיעה גם למסדרונות הכנסת-  בעקבות תחקיר חרדים 10, ובימים האחרונים שיגרה חברת הכנסת נורית קורן – המכהנת כיו”ר השדולה להליכי גבייה הוגנים לחייבי הוצאה לפועל – מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, בו היא מלינה על ההתעמרות בנהגים החדשים.

“מתחקיר שנעשה על ידי כתב חרדים 10 חיים בוזגלו עולה כי נהגים חדשים שהיה להם תיק בהוצל”פ והגבלה על הרישיון, פנו למשרדך בכדי לחדש את רישיונם – אך נענו בשלילה”, כתבה קורן והוסיפהL “בוזגלו פנה לדוברות שהשיבו לפנייתו כי אין הבדל בין נהג חדש לנהג ותיק. לטענתו, נשלח נהג חדש בכדי לחדש את רשיונו ושוב השיבו את פניו ריקם. משפנה שוב למשרד טענו שחלה טעות והתשובה שניתנה לו שגויה”.

ח”כ קורן דורשת הבהרות: “לטענת המשרד יש הבדל בין נהג ותיק לנהג חדש ואני רואה בזאת אפלייה, שכן על המשרד מוטלת האחריות לנהוג בצורה שיוויונית כלפי כל ובכך לאפשר לנהגים החדשים לחדש את רשיונם”.

קורן שבה ומדגישה: “חייבים נתקלים בקושי כלכלי רב כאשר הם נדרשים בהליך חוזר שכולל שיעורי נהיגה טסט וכו’ והם אינם בעלי אמצעים. הליך זה הינו פגיעה ממשית עבורם”.

כעת נותר לראות האם אכן במשרד התחבורה ישנו את ההנחיה המפלה או שמא יתמידו בסרבנותם לפעול לטובת הנהגים החדשים.