עיתון חדש: האם הקרע בין ש”ס לביטאון ‘יום ליום’ בגלל העורך?

לאחר הדיווחים על ההכרזה הצפויה של דרעי על הקמת עיתון מפלגתי חדש - מתברר: הקרע בין ש"ס ל'יום ליום' בגלל עורך העיתון יצחק קקון • קקון דרש להגדיל את העיתון בכדי להחמיא לש"ס • הרוכשת החדשה סירבה לאשר - וקקון התלונן אצל דרעי • קקון, בתגובה, הכחיש - ושינה את גרסתו
חיים בוזגלו
ה' אב התשע"ז / 28.07.2017 13:41

יממה לאחר ההודעה של מנכ”ל ש”ס חיים ביטון לנציגי התנועה ברחבי הארץ כי הם מוזמנים ל”כינוס נציגים בו תימסר הודעה חשובה מפי יו”ר התנועה” – במהלכו, על פי דיווחים, יציג אריה דרעי את תכניתו להקים עיתון חדש שיתחרה ב’יום ליום’, עד לא מכבר את ביטאונה המפלגתי של ש”ס, נחשפים לראשונה הפרטים שהובילו, לכאורה, לפיצוץ בין המפלגה הספרדית החרדית להנהלת העיתון.

כפי שנחשף בחרדים 10, אשת העסקים נעמה עידן רכשה מידי הבעלים הקודמים – גבי מימון – את הבעלות על עיתון ‘יום ליום’. עידן, שרבים מבני משפחתה נמנים על ראשי ש”ס, הציבה לעצמה מטרה לשים קץ למלחמות הפנימיות בין ש”ס לעיתון, זאת לאחר תקופת גאות ושפל קשה ביחסי יו”ר ש”ס השר דרעי ומערכת העיתון.

אלא שככל הנראה כוונות לחוד ומעשים לחוד.

על פי הדיווחים, צפוי דרעי להודיע ביום ראשון הקרוב, ערב תשעב באב, על הקמת עיתון מפלגתי חדש, זאת לאחר שלא הצליח לרכוש את ‘יום ליום’, למרות הכרזות מלפני מספר חודשים כי ש”ס נמצאת בשלבי רכישה אחרונים של העיתון.

לחרדים 10 נודע, כי ליצחק קקון, עורך ‘יום ליום’ הנוכחי, יש חלק לא מבוטל בקרב החדש בין ש”ס ל’שופר’ שנפסל. על פי המידע, קקון תכנן להרחיב בעיתון הנוכחי – פרשת דברים – על הישגי מפלגת ש”ס במושב הקיץ של הכנסת, אולם לשם כך ביקש אישור חריג להגדיל את מספר עמודי העיתון, לאחר שנאלץ לחרוג ממספר העמודים הסטנדרטי שבעיתון.

מהלך שכזה מצריך את אישור הבעלים, אולם עידן לא הסכימה להרחיב את הגיליון, משום שהעיתון נמצא בתחילתו של תהליך הבראה.

קקון – שאת זעמו ניתן היה לשמוע בכל רחבי משרדי המערכת בפתח תקווה, ושספג לאחר מכן נזיפה מרומזת בשיחה שקיימה המו”ל עידן עם עובדי העיתון- פנה לשר אריה דרעי ולאנשיו וסיפר כי למרות רצונו הטוב, עידן אינה משתפת עימו פעולה במסע היח”צ של המפלגה. משכך החליט דרעי לכנס את נציגי המפלגה כבר ביום ראשון בכדי להודיע על הקמת עיתון חדש.

עם זאת, גורם בסביבתה של עידן מסרב להתרגש מהמהלך אותו צפוי דרעי לבצע – ואומר בשיחה עם חרדים 10, כי “נעמה ממשיכה בניסיונות לשמר את העיתון כביטאונה של ש”ס”.

לדבריו, “מהלכו של דרעי משדר לחץ והוא בבחינת תפוס אותי שאני לא ארביץ לך. דרעי מוזמן לקחת את העיתון הראשון שיצא השבוע ולהגיד מה הם הליקויים הטעונים תיקון”.

יצויין, כי אם אכן יכריז דרעי על הקמת עיתון חדש, הרי שצפויה לו דרך לא פשוטה, היות ובית המשפט העליון פסק – בעתירה שהוגשה נגד ‘יום ליום’ וש”ס – כי אין אפשרות לחייב את מורי ועובדי רשת החינוך של ש”ס לחתום על מנוי לעיתון, דבר שהיווה בשתו את הבסיס להקמת ‘יום ליום’.

בתגובה לדברים אמר קקון לחרדים 10: “לא דובים ולא יער. לא היה ולא נברא גם לא כמשל. בנוסף, נראה למישהו שהחלטת כבדת משקל שכזאת תיפול בגלל סיפור כזה קטן שאני מכחיש שארע?”

אלא שארבע שעות אחר כך, וככל הנראה לאחר חשיבה מחודשת, ביקש קקון למסור את תגובתו החדשה: “במחשבה שניה זו תגובתי: לא מתכון להגיב לרכילות שאיני מבין לאן היא חותרת מצד המערבב”.

תגובת ש”ס לא התקבלה. נפרסמה לכשתתקבל.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האמת מאחורי הקלעים... בפנים
    28/07/2017 18:26
    גרשון ציבלמאן
  1. הרב ליצמן שליט”א הורה לשופרו המודיע להחמיא לשר התורא הרב דרעי שליט”א כל יום, בתמורה הוא דורש ששופרו של דרעי גם יחמיא לליצמן כל יום, מאחר ועד היום לא היה לדרעי שופר כל יום הוא נאלץ להחליף שופר שיתקע כל יום. עוד נודע שהרב ליצמן שליט”א הבטיח לשר התורא להביא פרסומים יום יומיים מקופות חולים בסכומים גבוהים… שיחזיקו את העיתון וירימו את קרן התורא דרעי.

  2. קקון
    03/08/2017 20:08
    שמעון
  3. שימו לב קקון לא כתב את טורו בעיתון השבוע