ראב”ד ‘העדה’: לפרסם בעולם שאנו “מוקעים” החרדים העולים להר הבית

הגאון רבי משה שטרנבוך על החרדים העולים להר הבית: "רודפים" • "חייבים לפרסם כן בכתבי עת ומודעות ועיתונים בארץ ובעולם כולו, למען יידעו כל אומות העולם שקבוצה זו פועלת על דעת עצמה"
יוסף גרינבוים
ה' אב התשע"ז / 28.07.2017 11:02

בדברים שנשא השבוע ראב”ד ‘העדה החרדית’, הגאון רבי משה שטרנבוך בהיכל ישיבתו, הוא התייחס לחרדים העולים להר הבית, וקבע כי הם “רודפים” ו”יש להוקיעם מחוץ למחנינו”, וכי הם עתידים לתת את הדין על שהם מסכנים את חיי תושבי הארץ.

“לצערינו ולבושתינו ישנם בזמנינו אנשים חרדים בלבוש חרדי וכן אנשים מהמזרחי שעולים להר הבית, ועוברים על הגבול שגבלו ראשונים לשמור על קדושת הר הבית, לבל ייכנס לתוך הר הבית שום יהודי גם אם הוא טהור, וכן נהגו והקפידו על זה ונתקבל כמנהג פשוט שאין היהודים עולים להר הבית”, אמר הראב”ד – והדגיש: “אין כח לשום בית דין לבטל מנהג שהנהיגו הקדמונים ופשט בכל ישראל”.

הגר”מ הוסיף ואמר: “ואין ספק שהם עתידים ליתן את הדין גם על שמסכנים את חייהם של תושבי ארץ ישראל, שדבר זה הוא בגדר התגרות בישמעאלים – שרואים בכניסת יהודים להר הבית כפגיעה בדתם, ורבים מהם מוכנים למסור נפשם על דתם ולרצוח בנו רח”ל עבור זה, ומבואר בפוסקים כמה יש להיזהר שלא לעורר איבה בין אומות העולם לישראל, שאיבה היא כפיקוח נפש, ודינם כדין רודף”.

לדבריו,”מאחר שאותם אנשים פועלים לתעד ולפרסם בכל העולם איך אנשים חרדים עולים להר הבית, והדבר מעלה את חמתם של הערבים להתנקם בנו ח”ו, חובת השעה עלינו לעמוד כנגדם ולפרסם בכל מקום שהם פועלים בניגוד גמור לדעתנו, ואנו מוקיעים אותם מחוץ למחננו ואין להם שייכות אלינו, וחייבים לפרסם כן בכתבי עת ומודעות ועיתונים בארץ ובעולם כולו, למען יידעו כל אומות העולם שקבוצה זו פועלת על דעת עצמה ואין להם שייכות לדת ישראל”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נתניהו מוכיח שזה לא סכנה
    28/07/2017 14:40
    ע
  1. נתניהו עמד על כך שיהודים יוכלו לעלות להר הבית – א”כ זו הוכחה מגורם בטחוני שזה ההיפך מסכנה. ואדרבה, זה מסייע לבטחון ישראל, כי השולט בהר שולט בארץ.

  2. בית דין של הגר"נ קרליץ שליט"א
    28/07/2017 14:42
    ע
  3. הגאון רבי מאיר הייזלר חבר בית דין של הגר”נ קרליץ שליט”א

    מידי ליל שבת – מתקיים בביהכ”נ המרכזי של שכונת נווה אחיעזר בבני ברק – מניין מאוחר של קבלת שבת (מניין ר”ת) – בראשות הרב מאיר הייזלר – חבר ביה”ד של הגר”נ קרליץ,

    ובשיחתו השבועית בפני המתפללים – אזי הרב הייזלר התעכב על דברי הבית יוסף בהלכות חנוכה (סימן תר”צ) המבאר – שלמרות שהחשמונאים היו טמאי מתים – הרי עכ”ז הם לא נמנעו מלהתעמת ולהילחם עם היוונים בבית המקדש – עד לכיבוש הר הבית באופן סופי…,

    ולכן הוא הוסיף וחידש – שגם בזמננו מותר וחובה לעלות להר הבית – להיכנס לכל מקום הן לעזרה והן למקום ההיכל – ומבלי שום צורך בטהרה כלשהו – מאחר שזהו כניסה לצורך כיבוש ובניין בית המקדש – ולא לשם טיול בעלמא…, ולראיה שזהו עוזר לייהד את ההר – שהרי העולים להר הבית מגובים ע”י חברי הכנסת מן הימין אשר לוחצים על המשטרה – לאפשר ליהודים להתפלל על הר הבית (כשזהו ברור – שמעריכת תפילות – ועד לעריכת קרבן פסח באופן מצומצם – המרחק אינו גדול), ובפרט לאחר שראינו – שאפילו ראש הממשלה פנה לממשלת ירדן – שלא יתנגד לתפילת יהודים בביהמ”ק – כשבתגובה אזי הערבים החלו להתפרע ולפתוח באינתיפאדה שלישית. (אתר החדשות של הר הבית)