אבוטבול: “מנסים לפעול בדרכים לא מכובדות”. אלי כהן: “יש רחש בחש”

ראש העיר משה אבוטבול: "כל העירייה מאוחדת שצריך לנהל את מערכת הבחירות לרב העיר בדרכי כבוד" • יו"ר האופוזיציה אלי כהן: "יש מועמדים רבים וזה בסדר, אבל יש רחש בחש שאינו ראוי ואינו מתאים, לא מכובד ולא מכבד"
אריה ריבקינד
ה' אב התשע"ז / 28.07.2017 02:41

כבוד חכמים ינחלו: מליאת מועצת עיריית בית שמש, שהתכנסה אמש (חמישי) לדון במכלול נושאים, דנה גם על הבחירות לרב העיר – ויצאה בקריאה לעשות זאת מתוך כבוד הדדי.

מי שהעלה את הקריאה היה דווקא יו”ר האופוזיציה אלי כהן. היה זה אחרי דברים שאמר ראש העיר משה אבוטבול על קמצא ובר קמצא שבגללם חרבה ירושלים, בהטעימו כי למרות ש’קמצא’ לא קשור לעוול שנעשה לבר-קמצא – שהשליכו אותו בבושת פנים מתוך הסעודה, אבל בגלל שהיו לו חברים שכאלו שיכלו לבזות אדם בצורה שכזו, יש לו ולכל החבורה חלק בביזיון שהביא למגינת לב לחורבן בית המקדש.

יו”ר האופוזיציה אלי כהן ביקש את רשות הדיבור ואמר: “מתנהלת מערכת לבחירת רב העיר, יש מועמדים רבים וזה בסדר, אבל יש רחש בחש שאינו ראוי ואינו מתאים, לא מכובד ולא מכבד. צריך לדאוג שכל העוסקים והבוחשים בעניין ידעו כי הם צריכים לכבד את כל הרבנים המתמודדים, כי בסופו של דבר זה תפקיד רבני שהציבור מסתכל עליו בהדרת כבוד, וחבל לעשות חילול ה'”.

ראש העיר הגיב  כי אכן אלו דברים שמאחדים את כל מליאת מועצת העיר. “זו תקופה לא קלה, אבל צריך לדעת לעבור אותה בכבוד. יש הרבה רבנים שרואים את עצמם מתאימים לתפקיד, אבל בסופו של יום יבחר רק אחד מהם, לכך כולם צריכים להתאחד סביב הרב שיבחר ולתת לו את כל ארגז הכלים בכדי שיצליח בתפקידו לקדש שם שמים”.

עיריית בית שמש

אבוטובול הוסיף: “בימים האחרונים יש כל מיני גורמים שאנו לא מכירים את זהותם, שמנסים לפעול בדרכים לא מכובדות, בסופו של דבר שמנסים לברר מגלים שהכל שקר ואין בדברים אפילו לא אחוז אחד של אמת”.

בהמשך דבריו קרא לכל חברי הגוף הבוחר לנצל את זכותם ולהצביע בבחירות, כל אחד לפי דעת רבותיו או מצפונו. “עלינו להתפלל כי הבחירות יסתיימו בצורה טובה ומכובדת, כראוי לעיר ואם בישראל”.

ראש העיר הוסיף, כי רב העיר הגאון רבי שמעון ביטון, הודיע לו כי ישמח לעזור ולסייע לרב החדש שיבחר בכדי להכניס אותו לתפקידו ומעמדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות