הסקר הפנימי שזעזע את הנהגת ש”ס: אלי ישי מביא יותר מנדטים

אריה ריבקינד
|
ה' אב התשע"ז / 28.07.2017 02:07
העיתונאי מתי טוכפלד כותב בטורו השבועי ב’ישראל היום’ על המתרחש בתוככי ש”ס – ומדווח על שני סקרים • “התגובה ההיסטרית עוררה לא מעט תהיות לגבי סף הרגישות הגבוה של יו”ר התנועה, אולם כמה מחברי הכנסת כלל לא הופתעו. הם יודעים היטב את הסיבה”

מתי טוכפלד, עיתונאי ‘ישראל היום’ כותב בטורו השבוע השבועי במוסף הפוליטי של העיתון על המתרחש בתנועת ש”ס.

תחת הכותרת ‘יש שמות ואין חתימות’ כותב טוכפלד על התגובה ההיסטרית של ש”ס על הדיווח אודות הדיון שקיימו הח”כים על ‘היום שאחרי’, ומה עומד מאחוריה:

“לא רגוע בש”ס. אחרי שכפו על הח”כים לחתום על מכתב נאמנות ליו”ר המפלגה, הקובע כי לא היה ולא יהיה דיון ביום שאחרי דרעי, מתחילות לצוץ עדויות החושפות את המשטר הנוקשה שמנהיג דרעי במפלגתו; חבריה נדרשים לצייתנות מוחלטת ללא עוררין.

אחד הח”כים ששמו הופיע במכתב התראיין לאתר ‘חרדים 10’, והדגיש כי לא חתם כלל על המכתב. שמו אמנם מופיע, אולם אין חתימה לצידו. כך גם שאר חברי הכנסת: שמות יש, חתימות אין.

התגובה ההיסטרית של צמרת ש”ס עוררה לא מעט תהיות לגבי סף הרגישות הגבוה של יו”ר התנועה, אולם כמה מחברי הכנסת כלל לא הופתעו. הם יודעים היטב את הסיבה.

בימים האחרונים מסתובב סקר פנימי, הידוע כעת לבכירי המפלגה בלבד. את הסקר ערך מכון סקרים ארצי ידוע. מדובר בסקר אחד מתוך מחקר מעמיק יותר שהוזמן לצורך ניתוח מצבה של ש”ס, אבל די היה בו כדי לעורר זעזוע בצמרת המפלגה.

הסקר מצביע בבירור על כך שמצבו של היו”ר הקודם, אלי ישי, טוב בהרבה ממצבו של היו”ר הנוכחי.

על פי הסקר, דרעי מקבל היום חמישה מנדטים, בשעה שבראשות ישי עשויה ש”ס לקבל שישה. זה לא פער דרמטי, אבל די בו כדי לגרום לבכירי ש”ס להישטף זיעה קרה.

ש"ס

בעצרת של שס. אילוסטרציה: Yonatan Sindel/Flash90

גם אלי ישי מחזיק בסקר שהוזמן על ידי מקורבו. הסקר שלו, שנערך על ידי ‘מאגר מוחות’, מראה על תוצאה מובהקת בהרבה. דרעי, על פי אותו סקר, מגרד את אחוז החסימה, בשעה שישי היה מביא את ש”ס לשבעה מנדטים לו עמד בראשה.

גורמים בש”ס אומרים כי הסקרים, בעיקר הסקר הפנימי שאמינותו גבוהה, הם הגורם האמיתי לסף הרגישות הגבוה של דרעי. שאם המגמה הזאת תימשך ותוצג בציבור הכללי, עתידו הפוליטי רעוע משחשב.

ההערכה היתה ונותרה כי דרעי הוא מנהיגה הבלתי מעורער של ש”ס, ואם ייצא נקי מהפרשה הפלילית איש לא יוכל להזיזו ממקומו. הבעיה של דרעי היא שגם הערכה מוצקה זו מתחילה להיסדק מעט.”