22 מועמדים במתח: שופט בג”צ עצר את הבחירות לרבנות בבית שמש

בית המשפט העליון קיבל את בקשת עו"ד אלי בוטבול - ועצר את הבחירות לרבנות בית שמש הטענה: "הליך לא תקין • בג"צ: העירייה ומשרד הדתות יכולים להגיב עד תשעה באב אחר הצהריים • ביום ראשון צפויה להיות מוגשת עתירה נוספת בדרישה לפסול את מועמדות הרבנים פרץ וברייטקופף
חיים בוזגלו
ה' אב התשע"ז / 28.07.2017 00:47

דרמה במירוץ לרבנות העיר בית שמש: פחות משבוע להצבעת הגוף הבוחר נעתר שופט בית המשפט העליון לבקשת עו”ד אלי אבוטבול למתן צו על תנאי ובקשה לצו ביניים.

בכתב העתירה לבג”צ שהגיש עו”ד בוטבול נטען, בין היתר, כי חברי הגוף הבוחר מונו בהליך לא תקין.

“ניתן בזה צו ארעי-זמני האוסר על המשיבים לקיים את הבחירות לרב העיר בית שמש”, נכתב בהחלטת השופט.

עם זאת, השופט עדיין מותיר פתח לקיום הבחירות במועדן, זאת באמצעות הגשת תשובה המנמקת את הצורך בקיום הבחירות במועד – כשעל העירייה ומשרד הדתות להגיש את תשובתם עד ליום תשעה באב בשעה 16:00 אחר הצהרים – פחות מיומיים לפני מועד הבחירות.

“ככל שהמשיבים סבורים כי קיימת דחיפות מיוחדת בקיום הבחירות, הם רשאים להגיש בקשה לביטול הצו”, כתב השופט.

בחירות בית שמש

באדיבות המצלם

בתוך כך, עתירה נוספת צפויה להיות מוגשת ביום ראשון הקרוב על ידי עו”ד אפרים דמרי – זאת במידה והיועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי במשרד הדתות לא יפסלו את מועמדותם של שניים מהרבנים המובילים במירוץ, הגאון רבי אלחנן פרץ והגאון רבי יהודה ברייטקופף.

במכתב ששיגר דמרי ליועהמ”ש ופורסם בחרדים 10  נטען כי לרב אלחנן פרץ יש אמנם תעודת כושר לרב עיר אותה קיבל ממרן הגר”ע יוסף והגר”מ אליהו זצ”ל, אולם תעודה כזו אינה מספקת הואיל ועל פי הנדרש אמור מועמד לרב עיר לעבור את בחינות הרבנות הראשית – דבר שאינו נמצא ברזומה של הרב פרץ.

דמרי אף טוען כי במועמדותו של הרב יהודה ברייטקופף נמצאו פגמים משפטיים וסימני שאלה רבים הואיל והינו מחזיק בתעודת ‘יורה יורה’, אך לא עבר את המבחנים הנוספים הנדרשים לקבל כושר לרב עיר.

בנוסף טוען דמרי כי הרב ברייטקופף עבר את מבחני הרבנות כולם בתוך כחודשיים ימים, בזמן שאחרים שוקדים על לימודם במשך כשש שנים לכל הפחות ובין מבחן אחד למשנהו לוקחת תקופה של שנה לערך.

עם זאת מציין עו”ד דמרי כי מרשו אינו רוצה בשלב זה לגשת לעתירות משפטיות, ועל כן הוא פונה קודם כל ליועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת ממנו הוא מבקש להורות על פסילת מועמדותם של השניים.

“מדובר במערכת קשרים מסועפת המעלה חשש לא רק לכשרות הנוהל התקין בבחינת “מנהל תקין” הוצאת מכרז בבחירת רב עיר כי אם חלילה עולה פרשיית המינויים המבוקשת לכלל רכיבים פליליים” כותב עו”ד דמרי במכתבו ומזהיר כי במידה ולא יענה עו”ד פת לבקשתו יגיש עתירה דחופה לבית המשפט העליון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי
    22/08/2017 09:15
    חים
  1. העם הספרדי רוצה אחדות די לשנא אין לנו כוח