ימנים קטעו הצהרת המפכ”ל בכותל • הובילו ארון קבורה מול בית נתניהו

מפכ"ל המשטרה הגיע לרחבת הכותל על מנת להסביר את המצב באזור הר הבית, אך לאחר שדבריו נקטעו בצעקות של פעילי ימין - נאלץ לעזוב • פעילי עוצמה יהודית ערכו "טקס" קבורה מבוים ליד בית ראש הממשלה ל"כבוד הלאומי"
יוני גרין
ד' אב התשע"ז / 27.07.2017 15:29

מפכ”ל המשטרה, רוני אלשיך, הגיע בצהריים (חמישי) לרחבת הכותל המערבי כדי למסור הצהרה לתקשורת – אולם נאלץ לקטוע את מסיבת העיתונאים שערך במקום בגלל הפרעה של פעילי ימין.

אלשיך פתח: “האחריות על הביטחון בהר הבית ליהודים, למוסלמים, לתיירים ולכל מי שעולה – הייתה ונשארה אחריות משטרת ישראל.

“אנחנו כפופים לדרג מדיני”, הבהיר אלשיך. “אנחנו אומרים את דעתנו אבל בסופו של דבר אנחנו ממלאים את החלטות הדרג המדיני. ניתנו לנו הרבה אמצעים למימוש תפיסת הביטחון שלנו ואני לא אפרט”.

הוא הוסיף: “אנחנו אפשרנו למי שרצה להיכנס, מתי שרצה להיכנס, על פי שעות הפתיחה של הר הבית. אני קורא לכולם לא להפעיל אלימות ולא לייצר הפרות סדר.

“ההחלטה של הקבינט היתה להסיר את האמצעים שהוצבו, שכללו, גלאי מתכות, שערים, ומצלמות. אתמול השלימה עיריית ירושלים, לבקשת המחוז, את פינוי התשתיות ששימשו הן לגלאי המתכות ולמצלמות, היות והתשתיות הללו חסרות ערך, לא הייתה שום משמעות להשאירם”.

ד”ר מיכאל בן ארי ועו”ד איתמר בן גביר שהגיעו למקום הפריעו למפכ”ל לאורך כל דבריו. “השוטרים שלך עזבו את העמדות. למה הפקרת את השוטרים שלך?”, שאל בן ארי בקריאות רמות את המפכ”ל, והפריע לו להמשיך בדבריו.

“אתם אמרתם להם תפעילו אלימות. אתם נכנעתם”, הוסיף בן ארי בצעקות – והצהרת המפכ”ל הופסקה, ומסיבת העיתונאים הועברה לאיזור סטירלי, ללא אנשי ימין.

WhatsApp Image 2017-07-27 at 2.02.41 PM

צילם: בועז בן ארי

קודם לכן ערכו  אנשי עוצמה יהודית ‘מסע לוויה’ לכבוד היהודי שאבד ולקבורת ההרתעה הביטחונית. הפעילים הגיעו עם ארון קבורה עטוף בדגל ישראל ועל הארון נכתב: “הכבוד הלאומי”.

הטקס המבוים התבצע ליד בית ראש הממשלה בירושלים.

ארון קבורה

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו”ר עוצמה יהודית, ד”ר מיכאל בן ארי, אמר: “ממשלת נתניהו נתנה רוח גבית לטרור וקבורת ההרתעה הישראלית. אויבנו בזים לנו”.

עו”ד איתמר בן גביר הוסיף: “הארון קטן כי זה מה שביבי בנט וליברמן השאירו מהכבוד של כולנו. עוד הרבה דם יישפך כתוצאה מהכניעה הלאומית”.

WhatsApp Image 2017-07-27 at 2.02.39 PM

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הר הבית
    27/07/2017 17:06
    G
  1. חבל על הכסף

  2. עדיין לא מבין מי יותר זבל???
    27/07/2017 17:08
    Mt
  3. השמאל הקיצוני. או הימין הקיצוני.
    חבל שהעם החכם שלנו לא מצליח להפרד מהשמאל והימין הקיצוניים. ולהתאחד ולנהל מדינה למופת…