דרישה ממשרד הדתות: תפסלו שני מועמדים מובילים בב”ש – או בג”ץ

דרמה שבוע לפני הבחירות לרבנות העיר בית שמש: עו"ד אפרים דמרי שיגר ליועץ המשפטי של משרד הדתות דרישה "לפסול את מועמדות הרבנים אלחנן פרץ ויהודה ברייטקופף" • הטענה: אינם עומדים בתנאי הסף • עורך הדין מאיים: "במידה והיועץ המשפטי לא ייענה לבקשה - נעתור לבג"צ"
חיים בוזגלו
ד' אב התשע"ז / 27.07.2017 13:48

הבחירות לרבנות העיר בית שמש כבר ביישורת האחרונה, ובעוד כשבוע אמורים 31 חד חברי הגוף הבוחר לבחור את מועמדם לתפקיד הנחשק – עליו מתמודדים לא פחות מ-22 מועמדים.

בקרב על כס הרבנות ניתן למנות ארבעה מועמדים בולטים: הראשון שבהם הוא הגאון רבי ינון רביב שזוכה לתמיכת נשיא מועצת החכמים, חכם שלום כהן וחברי ‘המועצת’ מלבד הגר”ד יוסף; מולו מתמודד הגאון רבי אלחנן פרץ שזוכה לתמיכה בקרב ציבורים רחבים בעיר ועל פי גורמים בכירים אף נתמך על ידי סביבת הראשל”צ הגר”י יוסף.

רבנות בית שמש תסמן מי ניצח בקרב על ש”ס? • השמות, התרחישים, והמלחמות המלוכלכות

יחד עימם ניתן למנות את הגר”א בוטבול חתנו של מרן הגר”ע יוסף זצ”ל, שבשלב זה אף גורם לא הכריז על תמיכה במועמדותו; ומועמד נוסף הינו הדיין רבי יהודה ברייטקופף, אשר היה מי שהשתעשע באפשרות כי יוצב כמועמד מוסכם לרבנות העיר, עד לקבלת תקן לרב עיר נוסף – כשבתוך זמן זה יגיעו קברניטי הציבור הספרדי למועמד המוסכם עליהם.

אולם בשיחה עם חרדים 10 הבהירו גורמים בכירים בש”ס העירונית, כי לא יבקשו תקן נוסף – גם אם ייבחר מועמד אשכנזי לתפקיד.

אלא שימים ספורים קודם הבחירות מאיימת עננה משפטית על קיומם כסדרן: במכתב ששיגר עו”ד אפרים דמרי ליועץ המשפטי של משרד הדתות, עו”ד ישראל פת – ופורסם לראשונה על ידי אוריה אלקיים מ’כאן’ – טוען דמרי כי קיימים פגמים רבים במועמדותם של שניים מתוך ארבעת המועמדים המובילים, ועל כן לטענתו יש לפסול את מועמדותם של הרב אלחנן פרץ והרב יהודה ברייטקופף.

במכתב ששיגר דמרי בשם מרשו דניאל אדיר, נטען כי לרב פרץ אמנם יש תעודת ‘כושר לרב עיר’, אותה קיבל ממרן הגר”ע יוסף והגר”מ אליהו זצ”ל, אלא שתעודה כזו אינה מספקת, הואיל ועל פי הנדרש אמור מועמד לרב עיר לעבור את בחינות הרבנות הראשית – דבר שאינו נמצא ברזומה של הרב פרץ.

הרב ינון רביב

הרב ינון רביב. צילום:Yaakov Lederman/Flash90

דמרי אף טוען כי במועמדותו של הרב יהודה ברייטקופף נמצאו פגמים משפטיים וסימני שאלה רבים, הואיל והינו מחזיק בתעודת ‘יורה יורה’, אך לא עבר את המבחנים הנוספים הנדרשים לקבל כושר לרב עיר.

בנוסף טוען דמרי, כי הרב ברייטקופף עבר את מבחני הרבנות כולם בתוך כחודשיים ימים, בזמן שאחרים שוקדים על לימודם במשך כשש שנים לכל הפחות, ובין מבחן אחד למשנהו ישנה תקופה של שנה לערך.

עם זאת מציין עו”ד דמרי, כי מרשו אינו רוצה בשלב זה לגשת לעתירות משפטיות, ועל כן הוא פונה קודם כל ליועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת, ממנו הוא מבקש להורות על פסילת המועמדות של השניים.

“מדובר במערכת קשרים מסועפת המעלה חשש לא רק לכשרות הנוהל התקין בבחינת ‘מנהל תקין’ הוצאת מכרז בבחירת רב עיר כי אם חלילה עולה פרשיית המינויים המבוקשת לכלל רכיבים פליליים”, כותב עו”ד דמרי במכתבו – ומזהיר כי במידה ולא יענה עו”ד פת לבקשתו, יגיש עתירה דחופה לבית המשפט העליון.

יצויין, כי בימים אלו תלויה ועומדת בבית המשפט עתירה נגד קיום הבחירות בעיר לוד, שהיו אמורות להתקיים בכ”ט תמוז, אולם נדחו לאחר שפרקלטות המדינה טענה כי הגיע לידיה “מידע מודיעיני”.

כעת השאלה הגדולה היא: האם הבחירות לעיר בית שמש יתקיימו במועדן או שמא ייכנסו לסטטיסטיקה של ערים רבות, בהן מועד הבחירות לרבני העיר נדחה ברגע האחרון למועד בלתי ידוע.

בית שמש, בחירות לרבנות

בית שמש, בחירות לרבנות

בית שמש, בחירות לרבנות

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות