בעלי הפונדק: ביטלנו את ה’סיומים’, לא מחפש קומבינות, רוצה ל’חומרה’

הבעלים של מסעדת 'הפונדק' בבני ברק הציע לבחורי ישיבה 'דיל': כל בחור שיעשה 'סיום' על מסכת במסעדה יקבל ארבע ארוחות חינם • אבל אחרי הפרסום בחרדים 10 הוא החליט לבטל: "יכולנו להסתמך על פסיקות מקילות בנושא, אבל אני ממש לא מחפש קומבינות כשמדובר בהלכה"
יוסף גרינבוים
ד' אב התשע"ז / 27.07.2017 12:04

בעקבות הפרסום בחרדים 10:  הבעלים של מסעדת ‘הפונדק’ בבני ברק, הממוקמת ליד ישיבת ‘ארחות תורה’, שהציע כי כל בחור שיערוך ‘סיום’ על מסכת במסעדה – ובכך יאפשר למשתתפי הסיום לאכול מאכלי בשר בתשעת הימים, יקבל ארבע ארוחות חינם, החליט לבטל את הסיומים במקום.

בשיחה עם חרדים 10 הבוקר (חמישי) הוא אומר: “בזכות אותם בחורים שהלכו לשאול רב והביאו את פסק ההלכה שקיבלו, ביטלנו את הסיומים, ולצד הפתקים המבשרים על היערכותם תלינו מודעה חדשה, המבשרת על ביטולם”.

בדרך כלל מתרחק בעלי ‘הפונדק’ מפרסום (מעדות של בחורי ישיבה הלומדים באזור המסעדה עמוסה בלקוחות, והוא לא נזקק לפרסום) אבל הפעם, כשזה קשור לפסק הלכתי, הוא שמח לקרוא את הידיעה.

“בדקתי הלכתית לפני שפרסמתי על הסיומים”, הוא מספר לחרדים 10. “הפסיקה שונה בין חסידים לליטאים ובין חסידויות שונות, אבל מהרגע שהבנתי שיש גם פסק ששולל – החלטתי מיידית לבטל. מה שהסבירו לנו זה, שהשוללים טוענים שאם אתה מביא אוכל חינם לכבוד הסיום, והסועדים שותפים לשמחה – זה עניין אחד, אבל על סמך סיום לעשות מכירה של אוכל – זו כבר בעיה”.

הוא הוסיף: “יכולנו להסתמך על פסיקות מקילות בנושא, אבל אני ממש לא מחפש קומבינות כשמדובר בהלכה. כשיש בעיה, אני פשוט לא עושה וביטלתי מיידית. אני רוצה לעשות הכי לחומרה שאפשר”.

הפונדק

כפי שדווח בחרדים 10, תלמידים להם הוצעה ההצעה פנו אל הגאון רבי מרדכי בונים זילברברג, רב שיכון ה’ בבני ברק – שאסר, כיון שלדבריו רק מי שקשור ל’סיום’ יכול לאכול לאחר מכן בשר.

שני בחורים נוספים התקשרו ל’קו ההלכה’ של בית הדין של רבי ניסים קרליץ, כדי לברר כיצד עליהם לנהוג.

אחד מהם סיפר בשיחה עם חרדים 10: “יש הלכה שאם עושים ‘סיום’, אז צריך לסיים בתשעת הימים בצורה אמיתית ובמקרה, ולא סיימת ללמוד לפני – וחיכית. סיבה נוספת למה אסור: מתירים לאכול בשר בתשעת הימים רק למי שקשורים ל’, ולא הזדמנו סתם כך אל המקום. ודבר נוסף: מותר לאכול בשר רק למי שנהג לחגוג עד היום ‘סיום’ עם מאכלי בשר, ולא שפתאום כעת, בתשעת הימים ‘חגיגה’ – סיום עם בשר.

“ואצלנו הבוחרים”, הוא מציין, “עושים בדרך כלל סיום על רוגלעך…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות