“הקרבתי בעל, תתבייש”: שטרן תקף וח”כ שולי מועלם פרצה בבכי • צפו

הח"כ מיש עתיד תקף את שולי מועלם וטען כי היא "מקריבה" את חיילי צה"ל בגלל תמיכתה בתקנות חוק הגיוס שאושרו אתמול מועלם זעמה: "בגלל פוליטיקה קטנה אפשר להגיד הכל? אפס" • ושטרן המשיך להתעקש: "לא מתכוון להתנצל"
אריה ריבקינד
ד' אב התשע"ז / 26.07.2017 23:08

עימות קשה במליאת הכנסת: ח”כ אלעזר שטרן מיש עתיד תקף הערב (רביעי) במליאת הכנסת את חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי במלים בוטות – וגרם לה לפרוץ בבכי.

במהלך דיון על חוק ירושלים שיזמה מועלם, האשים אותה ח”כ שטרן כי היא “מקריבה” את חיילי צה”ל – זאת בעקבות תמיכתה בתקנות לחוק הגיוס שנועדו להסדיר את התנאים שבהם תלמידי ישיבות יקבלו פטור מגיוס, שאושרו אתמול בוועדת חוץ וביטחון.

חברת הכנסת קראה לעברו: “ח”כ שטרן האשים אותי שאני מקריבה את חיילי צה”ל. אני כבר הקרבתי חייל צה”ל אחד – את הבעל שלי. תתבייש” – ופרצה בבכי. כאשר שטרן המשיך להתעקש על דבריו, היא יצאה בבכי מהמליאה.

בעלה הראשון, סגן אלוף משה מועלם ז”ל, נהרג באסון המסוקים.

מאוחר יותר עלתה שוב מועלם לסכם את הדיון על חוק ירושלים, אך הקדישה את רוב נאומה למהומה.

מול מליאה כמעט מלאה, היא יצאה למתקפה חריפה נגד שטרן: “אולי כדאי שאלוף בצה”ל לא יגיד פה למשפחה שכולה שהיא מקריבה את חיילי צה”ל. גם ח”כ שלח לא הסכים איתי וחשב שאני טועה אבל אלוף בצה”ל אומר לי שאני מקריבה את חיילי צה”ל… מה שנכון נכון. כל מי שישב פה ולא מחה, צריך לעשות חשבון”.

בדמעות היא הוסיפה: “שטרן האשים אותי שאני מקריבה את חיילי צה”ל. כשהייתי בת 22 פגשתי את הבעל שלי, הוא היה חילוני ואני דתייה, הוא בחר שצה”ל יהיה חלק מהחיים שלנו. ואז קרה האסון.

“לאחר אסון המסוקים פגשתי את האפס הזה שטרן. הוא היה קצין חינוך, ביקשנו שיבוא לימי העיון של אסון המסוקים, הוא אמר שיבוא רק אם ידבר. אין יום ואין דיון שח”כ שטרן לא מפסיק להזכיר לי מה בכלל יש לי עם צה”ל. הדבר הזה לא יהיה יותר. ח”כ לא ידבר ככה ולא יסביר לי שלהקריב את חיי צה”ל זה להעדיף אחרים על פניהם”.

ח”כ שטרן ענה לה: “אני לא מתכוון להתנצל על שום דבר שאמרתי. לא אתן לאף אחד להטיף לי מוסר על השירות למדינה. אמרתי ואני חוזר – אני חושב שההתנהלות הפוליטית של הקואליציה מול חיילי צה”ל העדיפה את אלה שלא משרתים על אלה שמשרתים – ושולי נתנה לזה יד”.

מועלם השיבה: “להקריב זה לא למות? בגלל פוליטיקה קטנה אפשר להגיד הכל? לא”.

היא הוסיפה בציניות: “אני מקריבה את חיילי צה”ל – זה ידוע לכולם. כל יום אני מחפשת חייל או חיילת להקריב – עד שח”כ שטרן יהיה מבסוט. יכול להיות שהוא לא זוכר. אבל באמת אני מקריבה את חיילי צה”ל ומתוך זה אני פועלת בבית הזה”.

שטרן סירב להתנצל על דבריו.

מח”כ שטרן נמסר בתגובה: “אתמול ועדת החוץ והביטחון של הכנסת הצביעה בעד העדפת משתמטים על חיילי צה”ל. באותו דיון ח”כ מועלם נאבקה נגד חיילי צה”ל ובעד הפגיעה בצה”ל ותמיכה בהשתמטות.

“הזכרתי לה זאת היום במליאת הכנסת והיא בחרה להסיט את הדיון לדיון אישי. אני אשוב ואגן על חיילי צה”ל ומפקדיו מול כל אלו שמסיתים ומעודדים הסתה נגד צה”ל. הניסיון להסיט את הדיון ולגרור אותי כאילו התייחסתי לשכול שפקד את משפחתה הוא ביזוי המשפחות השכולות בישראל. השימוש בשכול הוא שימוש פוליטי זול ונמוך ואני לא אקח בזה חלק”.

צפו במהומה:

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל דבר היא מזכירה
    26/07/2017 23:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. את מות בעלה.
    עם קשר / בלי קשר.
    לא יודע, היא נשמעת לי פרובוקטיבית וכלום לא יותר מזה

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   28/07/2017 00:00

      במקרה הזה אכן הקריבה את בעלה

  2. איתן
    30/07/2017 01:09
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. תפסיקי לנגן על זה ותעני לעיניין.
    נמאס לשמוע אותך מייללת- תעני באופן ענייני