חוק ירושלים • אלקין ל’עבודה’: מה קרה לכם? בוז’י: אתם משחררים שד

מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק של השר נפתלי בנט וח"כ מועלם רפאלי בקריאה ראשונה: 51 ח"כים בעד ו-42 ח"כים נגד • וגפני? התקזז • אלקין: "קשה לי להבין את אלה שאמרו כאן שהם בעד ירושלים - אך נגד החוק • הרצוג: כמה שנאת חינם אתם עוד רוצים לשפוך? אין לכם אחריות?"
אריה ריבקינד
ד' אב התשע"ז / 26.07.2017 21:29

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה ראשונה את ‘חוק ירושלים מאוחדת’ של יו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט וחברת הכנסת שולי מועלם.

בעד החוק הצביעו 51 חברי כנסת ו-42 חברי כנסת התנגדו. ח”כ משה גפני התקזז ולא נכח בהצבעה. החוק יועבר לוועדת החוקה כדי להמשיך את הליכי החקיקה, לקראת הכנתו לקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק קובעת כי על מנת לאשר חלוקה של בירת ישראל, תזדקק הכנסת לרוב מיוחד של 80 מחוקקים שיאשרו החלטה כזו.

השר נפתלי בנט אמר בתגובה לאישור החוק בקריאה ראשונה: “פעמיים עיר הבירה ניצלה מאסון החלוקה שהובילו אהוד אולמרט ואהוד ברק שהחזיקו ברוב זמני בכנסת. זה נגמר. חוק ירושלים מאוחדת שעבר היום בקריאה ראשונה ימנע כל היתכנות לחלוקת ירושלים. אחדות סביב חוק ירושלים מאוחדת תחזק את מעמדנו בעולם וימנע לחצים עתידיים על ישראל”.

בנט הוסיף: “שואלים למה 80 ח”כים. יש ערכים שהם לא פחותים לחוקי יסוד. ירושלים לא פחותה מערך כבוד האדם”.

יו”ר סיעת הבית היהודי, ח”כ שולי מועלם רפאלי אמרה: “בהתאם לניסיון העבר, ולאור המבנה הקואליציוני כיום, מוטלת עלינו החובה להגן על ירושלים מפני מהלכים עתידיים אפשריים”.

שר ירושלים ומורשת זאב אלקין אמר בדיון במליאה לפני ההצבעה: “אני בהחלט יכול להבין למה אחמד טיבי מתנגד לחוק שבא לחזק את מעמדה של ירושלים ולהקשות על ממשלות בעתיד לחלק אותה – אך קשה לי להבין את אלה שאמרו כאן שהם בעד ירושלים, אך נגד החוק. הרי התיקון לחוק ירושלים הוא לא חדש. מדובר בחוק שבסיסו בהגנה על מעמדה של ירושלים שהגיש יהושע מצא מהליכוד עוד בשנת 2000 – ומי דיבר אז בכנסת והציג את החוק? לא אחרת מאשר חברת הכנסת ציפי לבני, שהכינה אותו בוועדה משותפת ואמרה אז כי כבוד גדול נפל בחלקה!

“ואתם זוכרים מי היה אז ראש הממשלה? לא אחר מאשר אהוד ברק שמזכיר ממשלתו היה יו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג. באופן מפתיע החוק עבר אז בתמיכת מפלגת העבודה, כי ירושלים אז היתה בקונצנזוס ומי שאז התנגד היה עזמי בשארה.

“אז אני שואל את חברי מפלגת המחנה הציוני, מה קרה לכם ב-17 שנה? איבדתם את הבסיס הציוני! כשהייתם בממשלה רצתם להצביע בעד החוק שהוביל הליכוד אז למה היום אתם מחפשים תירוצים להתנגד לו? אז ידעתם שמפלגה שמתיימרת להיות ציונית לא יכולה להתנגד לירושלים! אני פונה אליכם, תקראו את הדיון הזה מפעם ותחזרו לשורשים. זה לא מאוחר מדי”.

יו”ר האופוזיציה, ח”כ  יצחק בוז’י הרצוג, אמר: “כל מה שאתם עושים עם הליכוד אתם משחררים את השד מהבקבוק לאן אתם רוצים להביא אותנו, כמה שנאת חינם אתם עוד רוצים לשפוך? אין לכם אחריות אתם לא מבינים את המשמעות?”

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב לח”כ יואב קיש על תמיכתו בחוק ירושלים רבתי. הוא הנחה אותו להביא את החוק להצבעה בתחילת המושב הבא של הכנסת.

הצעת החוק קוראת להחיל את הריבונות המוניציפלית של ירושלים על היישובים הסמוכים לעיר, כולל בגוש עציון. ח”כ קיש הגיב בסיפוק להודעת ראש הממשלה. “אני מברך על תמיכתו של ראש הממשלה במהלך שיחזק את הרוב היהודי בבירה, בדרך למטרופולין ירושלים”.

השר ישראל כץ הוסיף: “זה הזמן לחזק את אחיזתנו בירושלים מול כל המערערים על זיקת העם היהודי לירושלים ולמקומות הקדושים”.

הוא הודיע כי בכוונתו לפעול לקידום מהיר של החוק.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ירושלים
    26/07/2017 21:52
    אלי
  1. זה שהערבים מיתנגד זה בסדר הם רוצים להוצי אותנו מיארץ ישראל שום דבר לא יעזור להם אנחנו נישאר לעולמים ארץ הזות שיכת ליהודים בילבד

  2. השדים אלו אותם מסיתים רעים שיום יום נותנים הוראות איך להתעלל במקום לעזור ולהציל עשוק מיד עושקיו
    26/07/2017 22:08
    חבר כנסת
  3. הקדוש ברוך הוא נתן לאנשים כוח רק בכדי לעזור אחד לשני. ולא בכדי להתעלל, כל השדים הרעים האלו שלא יודעים איך ליחצן את עצמם רק על ידי שהם מבטלים ומשפילים ומתעללים בזולת יתנו על זה את הדין בשני העולמות. ודאי שהציבור צריכים לצפצף עליהם ועל כל ההוראות שלהם. כי הם לא פוסקי הלכות. רק רוצחים משועממים וקנאים.

  4. ציוונו לבנות המקדש במקומו, בירושלים.
    26/07/2017 23:59
    חומל