קובי אריאלי היה בבודפשט 5 ימים ויש לו 8 הערות: נכון שלא תחמיצו?

התורים, טיסה ללא ארוחה, הגולאש, התפילות בחב"ד, האוכל הפצצה, הסירנות של ראש הממשלה - וגם שני דברים שיש בבודפשט בשפע: פלפלים לסוגיהם וישראלים שאומרים - תראה, תראה מה זה!
קובי אריאלי
ג' אב התשע"ז / 26.07.2017 18:42

1.

הטיול שלך צריך להיות מספיק ארוך ומספיק מוצלח, כדי להצדיק את הסבל הנורא הכרוך בתורים. התורים, התורים. למות.

2.

טסנו בטיסה זולה – ללא ארוחה. מה שמעורר לפתע את השאלה: מה זה הדבר המטופש הזה של חלוקת ארוחות בטיסה? מה זה – מסעדה? זה לא קצת מגוחך העגלות האלה עם הקופסאות המיניאטוריות והכלים הארוזים והזית הבודד והמים בקופסת הפלסטיק? מיותר לחלוטין.

אפשר לחלק בקבוק מים ועוגיות עבאדי על כל כסא. יותר מזה מיותר.

3.

בודפשט היפה, המרהיבה. הכי אירופה. הכי מים-צריחים-שמים. הכי חופש. אבל באויר – ריח כבד מעט ומשהו חולה מעט. ומי שיצא לו להסתובב קצת באירופה הזו מכיר היטב את הסימנים הקטנים שמובילים למסקנה הגדולה: כל מקום בעולם שהסוציאליסטים הארורים תחבו בו את ידם האכזרית והמטונפת – הוא מקום קצת מקולל.

לעולם יהיה כזה.

4.

הידעתם שההונגרים קוראים לגולאש – גויאש? אותי זה מאוד מצחיק. יו יודע ימה.

5.

עיר מאוד יהודית, בודפשט. מבחינה היסטורית אי אפשר לראות אותה ללא יהודיה, ובהווה הנוכחות היהודית בה תענוגות. המוני תיירים ישראלים ויהודים, קהילה מקומית ותיקה ומאוד מנומנמת, אבל חב”ד חזקה, נוכחת ומלאת חן.

אני התפללתי אצל הרב אוברלנדר ואצל הרב רסקין ואכלתי והתרועעתי אצל הרב שמוליק ודובי אוירכמן. אנשים מתוקים. וגם אוכל פצצה. וארבע מסעדות לא רעות ואחת (“כרמל”) ממש מצויינת. והולכים עם כיפה ברחוב.

ובכניסה למסעדות הכשרות אין שום גלאי מתכות.

6.

אנחנו גרים במרכז ירושלים. ממש סמוך לבית ראש הממשלה. פעמיים ביום אני קוטע שיחת טלפון לטובת רעם הסירנות של שיירת ראש הממשלה. נסענו לבודפשט לנוח. להתנתק.

אחרי יום וחצי בחופשה – סירנות. נתניהו הגיע לביקור בבודפשט.

7.

שני דברים יש בבודפשט בשפע: פלפלים לסוגיהם וישראלים שאומרים – תראה, תראה מה זה! 4 שקל פאנטה! תראי, תראי מה זה! 22 שקל חולצה בזארה! וזה נכון, וקצת מתסכל, אבל המחשבה כאילו אם במקום מסויים בעולם משהו עולה כך וכך זה אומר שגם במקום אחר אפשר למכור אותו בכך וכך היא קצת מטומטמת בבסיסה, לא?

כל מקום וענייניו הוא. אנחנו, למשל, לא צריכים להוציא כסף על ניקוי צריחי ארמונות מלשלשת. הם, למשל, לא צריכים להוציא כסף על מגנומטרים. ועל הריסת בתי מחבלים.

8.

אנשים שאין להם דרכון ביומטרי: גם אם תשימו את הדרכון מאתיים פעם על הזגוגית – לא יעבוד. התעצלתם? חשדתם? עכשיו לכו תעמדו בתור הרגיל.

• מתוך דף הפייסבוק של קובי אריאלי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות