עזרא שיינברג הודה והורשע בהסדר טיעון: התביעה תדרוש 9 שנים בכלא

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע במסגרת הסדר טיעון את ראש ישיבת 'אורות האר''י' לשעבר, בביצוע עבירות חמורות בשמונה נשים • בעבר דחה את האישומים נגדו וטען: "העובדות לאשורן עוד יתבררו"
חיים טוויל
ג' אב התשע"ז / 26.07.2017 17:19

 
בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע היום (רביעי) את עזרא שיינברג, לשעבר ראש ישיבת ‘אורות האר”י’ בצפת, בביצוע עבירות חמורות במיוחד בשמונה נשים, תוך שרימה אותן.

שיינברג, שנעצר לפני שנתיים, הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון.

הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין העונש, כאשר בהסדר צוין כי התביעה תבקש לגזור על שיינברג כ-9 שנות מאסר (8 שנים ו-9 חודשים) בפועל.

בפרקליטות מחוז צפון אומרים, כי “מדובר בתיק מורכב, המתנהל למעלה משנתיים כאשר הנאשם נתון במעצר. במהלך ניהול המשפט הציגה ההגנה ראיות חדשות ומשמעותיות, שיש להן השפעה ממשית על האפשרות להוכיח את העבירות, בחלק מהאישומים.

“בעקבות זאת, החליט הרכב השופטים להפנות את הצדדים להליך גישור פלילי בפני שופטת מגשרת. לאחר שמיעת עמדות הצדדים ובחינת עיקר הראיות, המליצה השופטת המגשרת, יפעת שטרית-חדד, לצדדים לסיים את התיק בהסדר טיעון, על פי מתווה שהציעה.

“במסגרת הליך הגישור, נפגשו המתלוננות בתיק הן עם השופטת המגשרת והן עם פרקליטת מחוז צפון, שהסבירה להן, בין היתר, את זכויותיהן וכן באופן כללי את מהות הראיות החדשות ואת השלכותיהן האפשריות בפן המשפטי והאישי.

“עמדתן של כלל המתלוננות, הן אלו המסכימות להסדר והן אלו שהסתייגו ממנו, נשמעה ונבחנה על ידי הפרקליטות בלב פתוח, וניתן לה משקל בין יתר השיקולים”.

בהודעת הפרקליטות נאמר עוד, כי “בסופו של יום החליטה התביעה לקבל את המלצתה של השופטת המגשרת ואת המתווה שהציעה, ולסיים את התיק בהסדר טיעון כאמור, וזאת נוכח ראייה כוללת של האינטרס הציבורי.

“בהחלטה זו נלקחו בחשבון כלל נסיבות המקרה, ובכלל זה השלכתן של הראיות החדשות על האפשרות להמשיך לנהל את התיק במתכונת המקורית של כתב האישום, עמדתן של כלל המתלוננות בתיק, המלצתה של השופטת המגשרת ועוד. ההחלטה על הסדר הטיעון התקבלה על דעתו של פרקליט המדינה”.

כתב האישום המקורי נגד ראש הישיבה לשעבר כלל שורה ארוכה של עבירות חמורות במיוחד, לצד הדחה, שיבוש הליכים וקבלת דבר במרמה.

שיינברג נעצר לאחר שרבנים בכירים בצפת, ובראשם רב העיר הגאון רבי שמואל אליהו, הדיחו אותו מראשות הישיבה, לאחר שנחשף כי הוא ביצע מעשים חמורים בנשים.

שיינברג דחה בעבר את האישומים נגדו וטען כי מדובר במזימה מכוונת.

בראיון למקומון ‘ידיעות קרית שמונה’ אמר לאחר מעצרו: “הפכתי להיות רב אהוד ומקובל, ומטבע הדברים זה עורר קנאה וזעם בקרב גורמים כאלה ואחרים, שחיפשו דרך לפגוע בי ובמפעל חיי. אני יודע שהיום הם חושבים שהצליחו, אבל זו לא האמת. העובדות לאשורן עוד יתבררו”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מוסר לי מאוד...
    26/07/2017 17:47
    מנחם דוד
  1. מוזר לי מאוד היכן 20 שנות המאסר שעליהן דיבר הרב שמואל אליהו והבטיח שזו היא תהיה תקופת מאסרו של הרב עזרא שיינברג?!
    התיק הזה נראה בבירור כתיק תפור ומורכב מיסודו.
    ראיתי טוקבק נחמד שאומר ששמואל אליהו בגימטריא זה חילול השם.. מי יודע…

    • שני   26/07/2017 22:41

      חרטטן

      • מנחם   30/07/2017 11:00

        אני כותב דברי טעם!!
        הציבור בוחר להתעלם. איפה כל 20 שנות המאסר שהרב אליהו הבטיח???? הוא השמיד ראיות