שער היסטורי ב’ישראל היום’: תוקף את נתניהו • ביטן: הכותרת מוגזמת

בעשר שנות קיומו של העיתון לא זכור שער שיצא נגד ראש הממשלה • הכותרת הראשית הבוקר בעיתון, שמעידה על "חוסר האונים" של נתניהו בפרשת המגנומטרים, מסמנת את סופם של היחסים • יו"ר הקואליציה: יש שינוי בקו של העיתון, אני מודה בזה
אריה ריבקינד
ג' אב התשע"ז / 26.07.2017 11:24

העיתון ‘ישראל היום’ שנחשב מאז הקמתו לפני 10 שנים כתומך מובהק של בנימין נתניהו, פרסם היום (רביעי) לראשונה טור ביקורת חריף במיוחד נגד ראש הממשלה, בעקבות החלטת הקבינט להסיר את המגנומטרים..

הכותרת שניתנה לטור של מתי טוכפלד, ומוקמה בצורה בולטת בראש העמוד הראשון, היא: “הסרת המגנומטרים: מפגן חוסר האונים של נתניהו”.

יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, התראיין הבוקר ברדיו ‘קול ברמה’ ואמר: “אני חושב שהכותרת הבוקר ב׳ישראל היום׳ מוגזמת. יש שינוי בקו של העיתון, אני מודה בזה, אבל השינוי לא קשור לבנט, העיתון מתעסק בנושאים שלא עסק בעבר וזה מבורך”.

טוכפלד כתב: “לא רק הרפיסות שבהסרת המגנומטרים. הבעיה החלה עוד קודם, בשפלות הרוח שליוותה את הצבתם. התגובה הישראלית לפיגוע שבו נרצחו שני שוטרים על הר הבית היתה כה אפסית ומבוהלת, עד כי לא היה כל ספק שכל תנועת התנגדות מצד הערבים ואנשי הוואקף תוביל לכניעה של מדינת ישראל שמ־1967 ועד היום מתנהלת על הר הבית כעלה נידף”.

טוכפלד הוסיף:  “נתניהו הוא לא ראש הממשלה הראשון שמוביל קו של חוסר אונים ישראלי אל מול הזרמים האיסלאמיים החזקים השולטים במקום הקדוש ליהודים ביד רמה. ראשי ממשלות קודמים עמדו קפואים נוכח איומים רפים מצד טורקיה, ירדן וסעודיה כאשר רק החלו לשפץ את גשר המוגרבים המט ליפול, או כאשר אנשי הוואקף עמלו במרץ בהוצאת שרידי מקדשנו בחפירות האינטנסיביות שערכו על ההר באין מפריע.

“היה זה אהוד אולמרט שנכנע לטורקים והעניק להם מעמד של משקיפי־על כאשר ישראל ביקשה לחזק את יסודות הגשר היחידי המוביל להר המשמש לכניסת יהודים.

ישראל היום

“אבל בניגוד לראשי ממשלה קודמים, הצעד שהוביל נתניהו שלשום בקבינט, הוא כזה המכוון באופן ישיר נגד הבסיס הפוליטי שלו”.

בהמשך הביא טוכפלד, שנחשב בבר מקורב מאוד לבית ברחוב בלפור, את הסקר שפורסם אתמול בערוץ 2, לפיו 77% מכלל הציבור סבור שפירוק המגנומטרים הוא התקפלות, 67% אומרים שתפקודו של נתניהו בסיפור לא טוב, ו־68% סבורים כי ההחלטה המקורית להציב את המגנומטרים היתה דווקא החלטה נכונה.

את טורו סיים טוכפלד: “חז”ל הפליגו רבות על הצורך בשמירה על “גאון יעקב”, כלומר זקיפות הקומה של עם ישראל, כתנאי להישרדות בקרב העמים חורשי רעתו. אתמול היא שוב נסדקה לעיני מצלמות האבטחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התנהלות הממשלה.
    26/07/2017 11:44
    פאני
  1. במקום התנהלות תאמר “התבהלות”.
    ומה אם המלך הירדני איים בענייני שלום?
    אם אנחנו לא נשמור על הראש של עבדאללה גורלו יהיה כמו גורל סבו.
    הערבים מפרשים כל ויתור מצידנו כניצחון שלהם ותאבונם רק גובר.
    הגיע הזמן לדבר איתם בשפה שהם קולטים ומבינים היטב!!