מתנחלים מתבצרים ב’בית המכפלה’ בחברון: הוכרז כ’שטח צבאי סגור’

מח"ט חברון הכריז על 'בית המכפלה' בחברון, אליו נכנסו אמש כ-100 מתיישבים, כשטח צבאי סגור, על מנת למנוע כניסה של יהודים נוספים למקום • ראש הממשלה עיכב את פינוי המתחם
חיים טוויל
ג' אב התשע"ז / 26.07.2017 10:38

מפקד חטיבת יהודה אלוף-משנה איציק כהן הוציא היום (רביעי) צו ‘שטח צבאי סגור’ על בית המכפלה בעיר חברון.

אמש נכנסו כמאה יהודים למבנה הממוקם בסמוך למערת המכפלה בחברון בטענה כי המבנה נרכש כדין. בבניין נמצאים 15 משפחות – גברים, נשים, ילדים ותינוקות.

ראש הממשלה נתניהו הנחה אמש את שר הביטחון אביגדור ליברמן שלא לפנות את המתיישבים מהבית בחברון – עד להודעה חדשה.

שרים וחברי כנסת מהליכוד והבית היהודי ברכו את המשפחות עם כניסתן לבית וקראו לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן לתת למשפחות להישאר בביתן.

השר להגנת הסביבה זאב אלקין אמר: ״אני מברך בחום את 15 המשפחות על כניסתן לבית המכפלה בחברון וקורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לפעול להשארתן בבית לצמיתות”.

שר התיירות יריב לוין קרא לאפשר למתיישבים להישאר במקום: “השערורייה בה יהודים רוכשים בתים כדין ונאסרת עליהם הכניסה אליהם צריכה הייתה להיפסק מזמן. יש לאפשר למתיישבים להישאר בבתים ולעצור אחת ולתמיד את האפליה ואת הפגיעה בזכויותיהם”.

המאבק על בית המכפלה החל במרץ 2012, אז אוכלס הבית ב-15 משפחות. אחרי כשבוע הוא פונה ונאטם על ידי המשטרה, בהוראת שר הביטחון דאז אהוד ברק. מאותה שנה נמצא עניינו של המבנה בהליכים משפטיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות