בג”ץ: תחזירו גופות המחבלים מהר הבית, “אין למשטרה סמכות לעכב”

בית המשפט נעתר לדרישת בני המשפחות של שלושת המחבלים שרצחו את השוטרים כמיל שנאן והאיל סתאוי בהר הבית - והורה למשטרה לשחרר את הגופות על מנת שיוכלו להביא אותן לקבורה באום אל-פחם
חיים טוויל
ג' אב התשע"ז / 25.07.2017 21:15

שופטי בג”ץ, יורם דנציגר, דפנה ברק ארד ודוד מינץ הורו הערב (שלישי) למשטרה להעביר את גופות המחבלים מאום אל פחם שרצחו את שני השוטרים כמיל שנאן והאיל שיתאווי בהר הבית – למשפחותיהם,  לצורך קבורתם.

ההחלטה ניתנה בעקבות עתירה שהגישו הורי המחבלים – מוחמד מפדל (בן 19), מוחמד אחמד מוסא (בן 29) ומוחמד חאמד (בן 19) – שביצעו את מתקפת הטרור, בה דרשו לקבל לידיהם את הגופות לצורך הקבורה.

בפסק הדין קבעו השופטים כי למשטרה אין  סמכות לעכב את החזרת הגופות לבני המשפחות בתמורה להלוויות מצומצמות ותנאים אחרים, וכי המשטרה אחראית רק על שמירת הסדר הציבורי.

לאור זאת קבעו השופטים: “לאחר שתיתן לעותרים התראה על כך שעתיים מראש לפחות, תמסור משטרת ישראל לעותרים את גופות בניהם, על מנת שאלה תובאנה לקבורה בבית הקברות שליד מסגד אל פארוק באום אל פחם. ההתראה תינתן לא יאוחר מ-30 שעות ממועד שחרור פסק דין זה”.

עם זאת ציינו השופטים: “למותר לציין כי משטרת ישראל תהיה רשאית לקבוע תנאים והוראות, לפי מיטב שיקול דעתה, על מנת להבטיח שההלוויות עצמן תערכנה תוך שמירה על הסדר הציבורי ולשם מניעת הפרות סדר ואלימות”.

השופטים רשמו לפניהם גם כי ראש עיריית אום אל פחם וח”כים ערביים מתחייבים לשמור על הסדר הציבורי במהלך הלוויות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות