כ-100 מתיישבים מתבצרים במבנה ‘בית המכפלה’ ליד מערת המכפלה בחברון

15 משפחות נכנסו למבנה אותו רכשו כדין: "בימים אלו של שפך דם יהודי, אנו קוראים לממשלה להרים בעוז את דגל ההתיישבות" • כוחות ביטחון הגיעו למקום והחלו בהידברות עמם
חיים טוויל
ב' אב התשע"ז / 25.07.2017 19:39

פעולת תגמול יהודית: כ-100 בני אדם נכנסו היום (שלישי) ל’בית המכפלה’ שבעיר חברון, במטרה לאכלס אותו. בבניין נמצאים 15 משפחות – גברים, נשים, ילדים ותינוקות.

בהודעה שפרסמו נאמר: “בית המכפלה נרכש כבר לפני מספר שנים אולם ברוב חרפה ממשלת ישראל מונעת מגורי המשפחות בבתים שרכשו, כבר למעלה מחמש שנים ללא שום צידוק מוסרי או חוקי”.

הם הוסיפו: “בימים אלו של שפך דם יהודי, שכול ופיסול של ממשלת ישראל אל מול אויבינו, אנו קוראים לממשלה להרים בעוז את דגל ההתיישבות והנאמנות לארץ ישראל. אל מול רצח יהודים, אל מול גמגום לאומי, אנו דורשים ממשלת ישראל לאפשר את מגורי המשפחות בבית המכפלה לאלתר”.

למקום הגיעו כוחות הביטחון, שפתחו בהידברות עם המתיישבים.

שרים וחברי כנסת מהליכוד והבית היהודי ברכו הערב את המשפחות עם כניסתן לבית וקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן לאפשר למשפחות להישאר בביתן.

השר להגנת הסביבה זאב אלקין אמר: ״אני מברך בחום את 15 המשפחות על כניסתן לבית המכפלה בחברון וקורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לפעול להשארתן בבית לצמיתות”.

שר התיירות יריב לוין קרא לאפשר למתיישבים להישאר במקום: “השערורייה בה יהודים רוכשים בתים כדין ונאסרת עליהם הכניסה אליהם צריכה הייתה להיפסק מזמן. יש לאפשר למתיישבים להישאר בבתים ולעצור אחת ולתמיד את האפליה ואת הפגיעה בזכויותיהם”.

לפני כשבועיים וחצי מנעו כוחות הביטחון מיהודים לאכלס מחדש את “בית המכפלה” ואת “בית רחל ולאה” שבחברון, אשר נקנו על ידי יהודים לפני מספר שנים.

המאבק על בית המכפלה החל במרץ 2012, אז אוכלס הבית ב-15 משפחות. אחרי כשבוע הוא פונה ונאטם על ידי המשטרה, בהוראת שר הביטחון דאז אהוד ברק. מאותה שנה נמצא עניינו של המבנה בהליכים משפטיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מתישבים
    25/07/2017 20:15
    משה
  1. הדרג המדיני .הפחדן שאין לו חוט שידרה .פוחד מהצל
    של עצמו ..בושה וחרפה לממשלה המושחתת עד הצוור