עו”ד יוסי חוויליו מאיים: אם בי”ס יועבר לחרדים – נפנה לבית משפט

אחרי שראש העיר ניר ברקת ודגל התורה הירושלמית הגיעו להסכמות - מגיע תור האיומים המשפטיים • תושבי דתיים בשכונת נווה יעקב דורשים שלא להעביר את בית הספר הממ"ד לידיים חרדיות • עו"ד יוסי חוויליו: "ככל שלא תיענה פנייתנו יאלצו מרשיי לפנות להליכים משפטיים דחופים"
חיים בוזגלו
ב' אב התשע"ז / 25.07.2017 18:30

“ברקת חילק את ירושלים”, זעקו הציניקינים בשבוע שעבר, לאחר שמספר כלי תקשורת פרסמו את ההסכם הסודי שנחתם בין דגל התורה הירושלמית לראש העיר.

החלוקה, שנועדה לשים קץ למתיחות התמידית בין האוכלוסיות השונות בעיר, ושאמורה להוות מעין סטטוס קוו בנוגע ל’התחרדות’ השכונות החילוניות,ר עוררה את זעמם של רבים – ביניהם חברי אופוזיציה, שדרשו מברקת להציג את ההסכם בגלוי הואיל ולטענתם מדובר בהסכמים לקראת בחירות, שהחוק מחייב את פרסומם.

על פי ההסכם, לא יוקצו מבנים עבור בתי ספר לתושבים החרדים של השכונות המעורבות, שרובם אינם שומרי תורה ומצוות דוגמת שכונת קריית יובל; שכונת רמות תתחרד, אך אחת משכונות רמות תישאר לחילונים בלבד, ואילו שכונות כמו נווה יעקב יוסיפו להתחרד.

כחלק מההסכם, בית הספר הממלכתי-דתי ‘ברנדט’ שבשכונת נווה יעקב,  יעבור לידיים חרדיות. זאת, במקום בית הספר הממלכתי-דתי הפועל בו כיום ואשר משמש את תלמידי האזור.

בימים האחרונים חלה התפתחות משפטית משמעותית, כאשר עו”ד יוסי חויליו, מי שכיהן בעבר כיועץ המשפטי של העירייה, שיגר מכתב התראה לראש העיר ניר ברקת ולגורמים נוספים.

במכתב ההתראה – שהגיע לידי חרדים 10 – כותב חוויליו, כי בית הספר הממלכתי-דתי הינו בית הספר היחיד באזור המשמש את החינוך הממלכתי ועל אף שהינו דתי לומדים בו גם רבים שאינם ממשפחות דתיות כלל.

ממכתב ההתראה עולה כי בעוד שבשנים עברו חל צמצום במספר תלמידי בית הספר, הרי שדווקא בשנים האחרונות מספרם גדל וזאת בעקבות הגרעין התורני שהוקם באזור בעידוד עיריית ירושלים.

במכתב ההתראה דורשים התושבים אשר “חשים את עצמם מושפלים ונבגדים” לבטל את מעבר בית הספר או לכל הפחות להקפיא את המעבר בשנה הקרובה.

בסיומו של המכתב מבהיר עו”ד חויליו כי הוא מצפה לתשובה מהירה – עד ליום ראשון הקרוב בשעה 10:00 בבוקר, וכי במידה ולא תתקבל תשובה שכזאת ייאלץ לנקוט צעדים משפטיים נגד העירייה.

“ככל שלא תיענה פנייתנו כאמור יאלצו מרשיי לפנות להליכים משפטיים דחופים”, נאמר במכתב.

כעת נותר לראות כיצד יתפתח המאבק החדש והאם ישליך על כל “הסכם החלוקה” שיזמו ברקת ודגל התורה העירונית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות