ח”כ בכיר בש”ס: ‘ראית את החתימה שלי על מכתב ההכחשה שהפיצו?’

בשיחות אישיות אומרים ח"כים מש"ס על מכתב ההכחשה ששוגר ל'ישראל היום': בכלל לא חתמנו • מקורבי דרעי מנסים להתחקות אחר 'האשמים' ולהפנות חשדות כלפי ח"כים • מתי טוכפלד לגורם בש"ס: "אנשי דרעי מיהרו להוציא הכחשה של הח"כים. עכשיו לראשונה הם מודים בזה גם בגלוי"
שרי רוט
ב' אב התשע"ז / 25.07.2017 15:25

הדיווח של העיתון ‘ישראל היום’ על המתרחש מתחת לפני השטח בתנועת ש”ס לקראת ה’יום שאחרי אריה דרעי’, אם וכאשר ייאלץ לפרוש מהזירה הפוליטית בשל מצבו המשפטי –  ממשיך להטריד את מקורביו של יו”ר ש”ס, המנסים להתחקות אחר ‘האשמים’, ולנחש קולו של מי מתועד בהקלטה מהשיחות שהתקיימו מאחורי הקלעים.

באופן רשמי, עוד בטרם הפרסום בכותרת הראשית, שוגר אל מערכת העיתון הנפוץ מכתב הכחשה, עליו הופיעו שמות כל חברי הסיעה – שהצהירו כי “מבחינתנו לא קיים מושג ‘היום שאחרי”, והכחישו את הדיווח של העיתונאי מתי טוכפלד.

במכתב ששיגרו אנשיו של דרעי ל’ישראל היום’, כתגובה לקראת הפרסום נאמר: “נודע לנו כי בכוונתכם לפרסם כתבה על פגישה שערכו 80 אחוזים מחברי הכנסת של סיעת ש״ס כדברי כתבכם, ובו דנו חברי הכנסת מה צריך לעשות אם וכאשר השר אריה דרעי ייאלץ לפרוש מתפקיד יו״ר תנועת ש״ס.

“הרינו להודיע באופן חד משמעי כי פגישה כזאת מעולם לא נערכה וכי מדובר בשקר גס מוחלט. כל חברי סיעת ש״ס תומכים תמיכה מוחלטת ביו״ר התנועה השר אריה דרעי ומבחינתנו לא קיים מושג ‘היום שאחרי’.

“זו עלילת דם שקרית ואנו מודיעים בזאת כי אם תפורסם כתבה כזאת, נפרסם מחר את המכתב בתפוצה גדולה בכל כלי התקשורת.

“מועצת חכמי התורה, כמו גם כל חברי הכנסת של ש״ס על כל חבריה, ונציגיה בכל הארץ עומדים מאחרי היו״ר אריה דרעי ללא שום ערעור”.

על המכתב, כך נמסר לעיתון, חתמו יגאל גואטה, משולם נהרי, דוד אזולאי, יצחק כהן, יואב בן צור, מיכאל מליכאלי, יעקב מרגי ויצחק וקנין.

אולם בשיחות פנים אל פנים הח”כים נשמעים אחרת. “ראית חתימה שלי על מכתב?” שאל ח”כ בכיר בתנועה את חרדים 10.

גם מקורביו של אריה דרעי, שבשלב הראשון פיזרו הכחשות לכל עבר וניסו לטעון כי כלל לא קיימת הקלטה, עברו לשלב בו הם מנסים להפנות חשדות כלפי ח”כים ספציפיים – מה שאומר כי גם הם עברו משלב הכחשת המציאות למציאת אשמים.

מתי טוכפלד, עיתונאי ‘ישראל היום’, אמר בשיחה עם גורם בש”ס: “אנשי דרעי הכחישו ומיהרו להוציא הכחשה של הח”כים, אבל הם ידעו מהרגע הראשון שהפרסום נכון וההקלטה שבידי אותנטית. עכשיו לראשונה נראה שהם מודים בזה גם בגלוי”.

דרעי

לפי הדיווח בישראל היום – התואם לדיווח מוקדם יותר בחרדים 10 על ההתפתחויות בש”ס, כמו גם בשיחה שקיימתי ב’לונדון את קירשנבאום’ עם ירון לונדון –  בשבועות האחרונים חברי כנסת בש”ס מנהלים שיחות ומגעים אינטנסיביים על ה’יום שאחרי אריה דרעי’.

בשיחות הללו, כך לפי הדיווח, הם שללו הצנחת מועמד מטעם דרעי לראשות המפלגה, וכן דנו על חסימת דרכו של היו”ר הקודם, אלי ישי, לראשות המפלגה – אם זה ינסה לרשת את היו”ר.

במהלך השיחות סיכמו הח”כים השותפים למהלך – המהווים כ־80 אחוזים מכלל חברי הסיעה, כולל ח”כים המזוהים לחלוטין עם דרעי, כי בכל תרחיש יפעלו בתיאום מלא, כולל העמדת היו”ר הבא.

לפי ישראל היום, הקלטה של אחד מחברי הכנסת מתוך דיון סגור, הגיעה לידי העיתון – והח”כ נשמע אומר:  “טוב שכרגע אנחנו שותקים ולא מתראיינים, כי זה לא נכון עכשיו לדבר, אבל אנחנו לא יכולים להפקיר את הזירה. לא להנהגה בשליטה משלט רחוק, וגם לא להנחתה מבחוץ. אחד מאיתנו צריך לקחת את זה, מי שימנה חכם שלום”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די כבר
    25/07/2017 18:52
    חיים
  1. שרי רוט, הפכת להיות ה’רביב דרוקר’ של דרעי? לא כבוד גדול…

  2. האדמה בוערת מתחת דרעי
    25/07/2017 20:18
    אבי
  3. יש להם מידע שכתב האישום בדרך

  4. נגמר הסיפור של מפלגת השטן שס
    26/07/2017 00:53
    בני
  5. מפלגת השטן מנסה לערבב בין עדות שאין כל קשר ביניהן.
    לפניה הייתה עוד מפלגה של ברברים יוצאי מארוקו בשם תמ”י. דין שתיהן להשתכח מהלב.