“ניצול ציני”: הח”כים נלחמים נגד הפקעת המחירים בטיסות לאומן בראש השנה

אריה ריבקינד
|
ב' אב התשע"ז / 25.07.2017 13:30
באל על אף ניסו לטעון כי אין מדובר בניצול מצוקה • הרשות להגנת הצרכן: לא מזהים עוולה צרכנית • הח”כים מיקי זוהר ודוד ביטן קראו להוציא את הטיפול בסוגיית הטיסות לאומן ממשרד התחבורה למשרד ראש הממשלה

הוועדה לצדק חלוקתי קיימה היום (שלישי) דיון המשך על הפקעת מחירי הטיסות לקראת ראש השנה על קו ישראל-אוקראינה.

יו”ר הוועדה, ח”כ מיקי זוהר, הבהיר בפתח הדיון כי מדובר בניצול ציני של חברות התעופה, בגין הביקוש הגבוה מצד חסידי ברסלב המבקשים לשהות בראש השנה לצד ציונו של רבי נחמן באומן.

במהלך הדיון טענו נציגי אל על ורשות שדות התעופה כי אין להם שליטה על המחירים, וכי מי שקובע את המחירים הם חברות התעופה הפרטיות הרוכשות קווים מאל על ומבקשות לצבור רווחים ככל חברה פרטית.

באל על אף ניסו לטעון כי אין מדובר בניצול מצוקה, שכן המחירים חופפים לטיסות אחרות בתקופות הביקוש, לאורך ימות השנה.

יו”ר הוועדה הדף את הטענה ואמר כי אל על היא חברת התעופה המרכזית המפעילה את הטיסות לאוקראינה, וכשהיא גובה סכומים מפולפלים על הקווים הללו – אז החברות הפרטיות האחרות הולכות בעקבותיה.

נציגי חסידי ברסלב שנכחו בוועדה הסבירו כי מדובר בניפוח של המחירים בצורה בלתי פרופורציונאלית, תוך מצוקת הנוסעים שיסעו לאומן בכל מחיר.

עוד סיפרו, כי מידי שנה הולכות לאיבוד כ-1000 מזוודות של הנוסעים לאומן.

בסיכום הדיון קראו יו”ר הוועדה ויו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן, שהשתתף בדיון, להוציא את הטיפול בטיסות לאומן ממשרד התחבורה למשרד ראש הממשלה.

“ההתרשמות שלנו שמשרד התחבורה לא מתנהל בסוגיה הזו כיאות”, אמר ביטן. “אנחנו מבקשים להעביר את הסוגיה לטיפול משרד ראש הממשלה”.

ח”כ זוהר הודיע כי הוועדה תפנה לממונה על ההגבלים על העסקיים. “אנחנו רואים בחומרה רבה את ההתנהלות הרשות להגנת הצרכן, המביאה מסקנות שגויות שאין להם שם קשר למציאות”, אמר בהתייחס לנציג הרשות שטען כי לא זיהתה עוולה צרכנית.

לאחר הדיון אמר איש העסקים נחמן בן שיעה, כי מדובר בהתקדמות לפיתרון בעיית המחירים בטיסות לאומן.

“מה שהיה היום בוועדה הוא התקדמות משמעותית בכל הנוגע למחירי הטיסות לאומן. צריך להבין שמדובר במחירים החורגים מהטעם הטוב שכן הם מגיעים לרף של פי 3 מהמחירים הנהוגים בכל ימות השנה.

“הבשורה הגדולה שיו”ר הקואליציה דוד ביטן ויו”ר הוועדה מיקי זוהר הבטיחו להעביר את הטיפול בעניין הזה למשרד ראש הממשלה. אני מאמין שאם משרד ראש הממשלה ייכנס לעניין אז נראה פישוט של הביורוקרטיה, וכל התירוצים ששמענו מנציגי אל על, רשות שדות התעופה האזרחית שיש הגבלות רגולטוריות – ייעלמו”.