בכנסת דנו: מי ישא בעלויות אבטחת רב עיר שמאוים בידי חרדים קיצונים

יו"ר ועדת הפנים דודי אמסלם: "כל ערב מאות איש רואים את הרב מאובטח ומבינים שהוא מאוים. מה חושב האזרח? איפה המשטרה? האם הצבא הוא מהאו"ם? לא רואה את זה כבעיה שלו?" • ח"כ בני בגין: "הרב נרדף בגלל עניין מיוחד שבגללו יצא הקצף"
אריה ריבקינד
ב' אב התשע"ז / 25.07.2017 13:05

מי אמור לממן את אבטחתו של הגאון רבי משה הבלין, הרב הראשי של קריית גת וראש ישיבת חב”ד בעיר, המאוים ואף הותקף לא אחת בידי גורמים חרדים קיצוניים בשל תמיכתו בהסכם בין ישיבות חב”ד לצה”ל?

שאלה זו נדונה היום (שלישי) בוועדת הפנים, בראשות ח”כ דודי אמסלם, לאחר שהתברר שעלות אבטחתו, לאחר שדורג על ידי המשטרה כמאוים בסיכון בדרגה 6 – דרגת סיכון גבוהה, מוטלת כולה על המועצה הדתית בקריית גת.

עלות האבטחה מאז חודש ספטמבר – אז החל מסע האיומים והתקיפות ועד היום הוא כ-ל1,150,000 שקלים, כשתקציבה השנתי של המועצה הדתית בקריית גת עומד על 8 מיליון –  מתוכם 80% למשכורות. מימון האבטחה מכלה למעשה את כל התקציב לפעילויות המועצה הדתית.

“אני מבקש ממשרד המשפטים לבדוק את היקף הבעיה ולהסדיר נוהל ברור מי נושא באחריות ומי מממן אבטחת אנשי ציבור מאוימים”, אמר יו”ר הוועדה ח”ד דודי אמסלם, “ובינתיים להנחות את המשטרה לסגור את העניין ומהר. הרב של קריית גת מסתובב שנה בעיר, הולך כל ערב לחתונה ופוגש בין 300 לאלף איש שמבינים שהרב מאובטח כי הוא מאוים.

“אני כאזרח לא מקבל את זה. איפה המשטרה? זה לא מסתדר. כולם מבינים שהוא מאוים לא בגלל סכסוך עסקי, אלא כי הוא מקדם אינטרס עצום של מדינת ישראל. אני מפנה בקשה של הוועדה ליועץ המשפטי לממשלה לדון בנושא, לקבוע נהלים למשטרה ולמשרדי הממשלה איך לנהוג בדיוק”.

עודד פלוס, מנכ”ל המשרד לשירותי דת: “איננו משאירים את המועצה הדתית לבד במלחמה. אנחנו והאוצר קיבלנו על עצמנו לממן 800,000 שקלים מתוך 1,150,000 עלות האבטחה. המועצה הדתית תישא רק ב-300,000 שקלים. עד היום העברנו להם 273,000 שקלים, ויש פנייה שלנו לוועדת הכספים לשחרר עוד 400,000. כשהפניות שלנו לוועדת הכספים ייענו, הכסף יועבר”.

הרב הבלין, קריית גת

ח”כ בני בגין, יוזם הדיון: “הרב נרדף בגלל עניין מיוחד שבגללו יצא הקצף. זה חלק מבעיה כללית של איומים על מתגייסים ועל מי שתומך בהם. האם המשטרה לוקחת בחשבון את המקרה המיוחד בחלק מבעייתיות כוללת בעניין גיוס בחור ישיבות, שהינו אינטרס ציבורי כולל?”

יו”ר הוועדה, ח”כ אמסלם: “האם הצבא הוא מהאו”ם? לא רואה את זה כבעיה שלו? המשטרה צריכה להציף את כל העניין כלפי מעלה ולראות את התמונה הרחבה. איפה הצבא? זה בגללו”.

ח”כ יעל גרמן: “אני מזועזעת מהאיומים וההתקפות על הרב. גם אני הייתי מאוימת כראש עירייה ומי שנשא בעול השמירה עלי הייתה העירייה. זו עירייה חזקה והיא יכלה לשאת בזה. מדובר על איום על שלטון החוק והסדר. אצלי זו הייתה משפחת פשע שסגרתי להם פיצוציות על החוף, אבל כשנושא משרה ציבורית מאוים, זהו איום על שלטון החוק וככזה צריך להתייחס אליו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות