לא רק המגנומטרים: הקבינט החליט להסיר גם את המצלמות מהר הבית

עד שתושלם התקנת 'הבידוק החכם', הוסרו המגנומטרים והמצלמות שהותקנו בכניסות להר הבית • שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד והשר זאב אלקין הצביעו נגד ההחלטה
חיים טוויל
ב' אב התשע"ז / 25.07.2017 10:06

הקבינט המדיני ביטחוני החליט בדיון שקיים הלילה (שלישי) לפרק גם את מצלמות האבטחה שהוצבו בכניסות להר הבית, כדי להרגיע את המצב הביטחוני – עד שתותקן מערכת ה’בידוק חכם’ בכניסה להר.

שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד, וכן השר לענייני ירושלים זאב אלקין, הצביעו נגד ההחלטה בקבינט.

בהודעה שפרסמה בלילה לשכת ראש הממשלה נאמר, כי הוחלט לקבל את המלצת כל גופי הביטחון ולהמיר את הבידוק של גלאי המתכות בהר הבית בבידוק ביטחוני המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות (“בידוק חכם”) ובאמצעים נוספים, כדי להבטיח את ביטחון המבקרים והמתפללים בעיר העתיקה ובהר הבית.

בהודעה נאמר עוד כי  ”עד ליישום התוכנית תתגבר משטרת ישראל את כוחותיה ותבצע פעולות נוספות ככל שיידרש על-מנת להבטיח את ביטחון המבקרים בהר”.

אלא שבהודעה לא צויין פירוק מצלמות האבטחה הקיימת, שעליהן היתה הסכמה מוקדמת עם ירדן והבנות עם הוואקף המוסלמי.

וכעת, עד להצבת ה’בידוק החכם’, שעשוי לקחת זמן רב, יישאר שטח ההר ללא כל אמצעי אבטחה.

לפי דיווח בערוץ 7, שלושת השרים שהתנגדו בקבינט, טענו כי יש להותיר לפחות את המצלמות הקיימות במקומן, וזכו לגיבוי של נציגים מחלק גופי הביטחון שטענו שהמהלך לא ייצור בעיות ביטחוניות, שכן הצבת המצלמות היא עובדה מוגמרת.

נציגים ביטחוניים אחרים טענו כי יש להסיר את כל אמצעי הבידוק, שכן אם הדבר לא ייעשה – לא תיווצר רגיעה בשטח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ערבים
    25/07/2017 14:05
    רעש
  1. בושה וחרפה כניעה עלובה למחבלים ולפיגוע אני מתבייש במדינה שלי זה רק יגרום לערבים לבקש עוד די כבר להכנע לערבים ולשמאלנים