החלופה החדשה של המשטרה: מצלמות חכמות במקום מגנומטרים

המשבר סביב הצבת המגנומטרים בכניסות לשערי הר הבית: חלופה שגובשה על ידי המשטרה עם חברות אבטחה מובילות תוצג בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הערב • הפתרון: מצלמות חכמות שמסוגלות לאתר אמצעי לחימה, ולזהות פנים של חשודים שיוזנו מראש - לצד עיבוי כוחות שיטור
חיים טוויל
א' אב התשע"ז / 24.07.2017 20:09

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנסו הערב (שני) לדיון במשבר סביב הצבת המגנומטרים בהר הבית ובמשבר המדיני מול ירדן לאחר שמאבטח שנדקר הרג שני ירדים.

הקבינט ידון בדרישת השלטונות בירדן לחקור את המאבטח שהיה מעורב באירוע הירי בשגרירות, ודרישת הערבים להסיר את המגנומטרים שהוצבו בכניסות לשערי הר הבית לאחר מתקפת הטרור ביום שישי לפני שבוע, במהלכה נרצחו שני שוטרים.

בישיבה תציג המשטרה פתרון חלופי למגנומטרים, שגובש עם חברות אבטחה מובילות בארץ ובעולם, הכולל שילוב של מצלמות חכמות המסוגלות לאתר אמצעי לחימה ולזהות תווי פנים, כמו גם לגלות אם אדם נושא כלי נשק על גופו או בתיקו.

לדברי גורם אבטחה, המצלמות החכמות מסוגלות לזהות פנים, מה שיאפשר לאתר חשודים שיש התראות באשר לכוונתם לבצע פיגוע. במקרה כזה יוזנו תווי פניו של החשוד למערכת, ואם הוא יגיע לזירה –  המצלמות יזהו אותו ותינתן התרעה.

לצד זאת מתוכנן עיבוי משמעותי של כוחות השיטור בעיר העתיקה ובהר הבית.

כפי המסתמן, הקבינט יצביע על ההחלטה להסיר את גלאי המתכות משערי הר הבית, מאחר שמרבית השרים תומכים במהלך זה.

במערכת המדינית בישראל מעריכים כי לאחר ההחלטה, הרוחות בירדן ירגעו וניתן יהיה לסיים את המשבר סביב הר הבית והשגרירות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות