חרדים שיצאו לקברו של אהרן הכהן בירדן: ‘החרימו לנו תפילין וטליתות’

קבוצות של חרדים שנסעו כדי לעלות על קברו של אהרן הכהן בירדן מספרים על מתיחות בשל אירועי הר הבית ותקרית הירי של המאבטח • "פתחו לנו את התיקים מחדש ובדקו אם יש לנו סממנים דתיים" • "הבהירו שמי שייתפס מתפלל, ייעצר"
נתן פרל
א' אב התשע"ז / 24.07.2017 15:45

קבוצת  חרדים שנכנסה אתמול (ראשון) לירדן מישראל העידה הבוקר אווירה מתוחה – על רקע תקרית הירי של המאבטח בשגרירות בעמאן ואירועי הר הבית.

דוד זר, אחד המטיילים, ששב לישראל לפנות בוקר, סיפר ליקי אדמקר מוואלה, כי השוטרים הירדנים החרימו לו ולחבריו כל סממן דתי שהיה ברשותם. “היינו במלון בפטרה. בשלב מסוים באו קציני משטרה שנראו בדרג גבוה ודרשו לערוך בידוק בחדרים”, סיפר זר. “הם החרימו לחלק מאיתנו את הטליתות והתפילין, דיברנו עם משרד החוץ והם אמרו שהם מטפלים בעניין. הרגשנו את המתיחות והדריכות שם”.

זר וחבריו הופיעו עם כובעים במסוף הירדני בניסיון להסתיר את חזותם החרדית, עוד לפני התקרית בשגרירות. “החבאנו את התפילין ואת הטלית והצהרנו שאין שום דבר”.

הקבוצה החרדית יצאה לירדן בדרכה לג’אבל הרון – המקום בו על פי המסורת נקבר אהרן הכהן, שיום פטירתו חל היום. חלק מחברי הקבוצה שבו לארץ בשעות הבוקר המוקדמות, וחלק עדיין שוהה בירדן.

זר הוסיף וסיפר לוואלה: “במקביל אלינו הגיעה קבוצה נוספת עם כיפות והגעתה עוררה מהומה קטנה, כי לא רצו לאפשר להם לעבור בגלל החזות הדתית שלהם. הם אמרו שגם אנחנו חרדים ואז פתחו לנו את התיקים מחדש ובדקו אם יש לנו סממנים דתיים. היה בלגן שלם. חלק מהקבוצה השניה נשארו שם במסוף, עיכבו אותם ואנחנו נכנסנו לתוך ירדן”.

הרב מנשה זליכה, משכונת פרדס כץ בבני ברק: “הביאו שוטרים מיוחדים שיש להם סמכות לעצור אותנו. הם הבהירו שמי שייתפס מתפלל, ייעצר”. לדבריו, השוטרים שבאו למלון “צעקו והשתוללו ואמרו שיוצאו אותנו מירדן”.

ממשרד החוץ ביקשו מחברי הקבוצה  “להוריד פרופיל” ולהישמע להוראות המשטרה. בנוסף, הקונסול המקומי המליץ להקדים את החזרה לישראל בשל המתיחות הקיימת עם ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות