פורעים ערבים תקפו ממארב ופצעו רועה צאן יהודי סמוך לכוכב השחר

רועה צאן יהודי נקלע הבוקר למארב של מחבלים והותקף • הרועה נפצע מאבנים ופונה אל בית חולים • חלק מהתוקפים נעצרו בידי כח צה"ל • חוננו: פעילי שמאל הפריעו למשטרה לעצור את התוקפים של רועה הצאן
חיים טוויל
א' אב התשע"ז / 24.07.2017 15:18

רועה צאן יהודי הותקף בשעות הבוקר (שני) סמוך לישוב כוכב השחר בבנימין בעת שרעה את צאנו בסמוך ליישוב.

מפרטים ראשונים עולה כי התקיפה החלה בעת שהרועה, צעיר כבן 19, רעה את עדר הכבשים שלו כבכל יום בסמוך ליישוב, וככל הנראה נקלע למארב מתוכנן של ערבים אשר המתינו לו במקום.

הערבים החלו לידות לעברו ולעבר העדר אבנים מהרכס מעליו. בשלב מסוים, אחד מהערבים התוקפים שלף סכין והחל להתקרב לרועה ולעדר.

הרועה הזעיק עזרה ורכב של תושבים מהיישוב אשר הגיע למקום על מנת לסייע לרועה הותקף גם הוא באבנים. שמשות הרכב נופצו. רק לאחר שהגיעו אנשים נוספים, חדלו זריקות האבנים והתוקפים נסו מהמקום.

הרועה נפצע מאבנים בחזהו, בידו ובראשו, ופונה למיון בבית החולים הדסה הר הצופים.

כוחות צה”ל שהגיעו למקום עצרו שניים מהתוקפים, אזקו אותם ומסרו אותם לשוטרים מתחנת בנימין שהגיעו למקום.

כוחות צבא שהגיעו לזירת הארוע מיד לאחר התקיפה ביצעו מרדף ועצרו 2 תוקפים. לאחר זמן הגיע כח משטרה וצה”ל העביר לשוטרים את התוקפים כשהם אזוקים.

לפי ארגון חננו, אחד מהעצורים זוהה בוודאות על ידי הרועה כמי שזרק עליו אבנים. לאחר שהעצורים מסרו את שמותם של התוקפים האחרים השוטרים שחררו אותם.

בחוננו מציינים, כי חלק מהתוקפים מוכרים למשטרה, וכאשר המשטרה הגיעה לבתיהם לבצע מעצרים, הם הוברחו על ידי בני משפחותיהם ובסיוע של פעילי שמאל שהגיעו למקום.

התוקפים דרושים לחקירה כרגע.

עו”ד חיים בלייכר מהמחלקה האזרחית של ארגון חוננו, אשר מייצג את הרועה כנפגע עבירה, סיפר: “אנו ציפיה כי המשטרה תשים ידה על התוקפים בהקדם האפשרי.  התוקפים של מרשי אשר ניסו בכוונת מכוון לפגוע בו מסתובבים כעת חופשי, בתקופה כה רגישה, ולא ניתן לדעת מתי יפעלו שוב כנגד יהודים. בנוסף אנו קוראים לפעול גם כנגד בני משפחתם והפעילים הנוספים אשר הפריעו למשטרה וסייעו לתוקפים לברוח ממעצר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות