“גב’ איפרגן המחוצפת” • מי ינצח בהר יונה: ההסכמים בין הליטאים לחב”ד או הפשקווילים?

נציגי הקהילות בשכונת הר יונה ג' נפגשו עם רבה של נצרת עלית הגר"י הרצל ויו"ר מוסדות חב"ד הרב דוד נחשון - ושני הצדדים חתמו על הצהרת שיתוף פעולה פורה בין קהילת חב"ד לתושבי שכונת הר יונה • אלא שהבוקר החליטו תושבים להחריף את העימות - והפיצו פשקוויל נגד חב"דניקית
אריה ריבקינד
א' אב התשע"ז / 24.07.2017 14:45

 חשיפת חרדים 10: בני הזוג מחסידי חב”ד שביקשו להיכנס אל דירתם בשכונת הר יונה ג’ שבנצרת עלית ביום שישי בבוקר, ונבלמו בידי ליטאים שהפגינו נגדם – אמנם נכנסו אתמול אל דירתם, אך נראה כי העימות בין תושבים ליטאים בשכונה לחסידי חב”ד הולך ומסלים.

והפעם על המוקד: פשקווילים כלפי זוג חב”ד אחר, אחותה של הדיירת החדשה, המתגוררת מזה זמן בשכונה.

כפי שדווח בחרדים 10, אתמול (ראשון) אחר הצהרים נכנס הזוג מנצרת עלית לדירתו בשכונה החרדית, “ולמעט כמה הערות מכמה תושבים – הכל עבר בשלום”, כפי שהעיד קרוב משפחתם.

הזוג נכנס לדירה ששכר בשכונה המתפתחת, לאחר שבישיבה לילית שהתקיימה במוצאי שבת, בהשתתפות נציגי הקהילות בהר יונה ג’ עם רב העיר הגאון רבי ישעיהו הרצל, סגן ומ”מ ראש העיר אלכס גדלקין, חבר מועצת העיר איציק פינטו, ומשה לייבוביץ – בעבר ראש העיר ביתר עלית, שגויס לסייע מניסיונו בפתרון העימותים, סוכם כי לטובת המשך הבנייה של השכונה וקליטת משפחות – ישתדלו כל הצדדים לשמור על שלום ואחווה.

בפגישה הובהר, כי “התושבים שמחים בכל משפחה התואמת את הצביון החרדי על פי ‘השולחן ערוך’ – ללא הבדל קהילה או עדה”.

הר יונה, חבד

בפגישה נוספת שהתקיימה אמש, בהשתתפות נציגי הקהילות בשכונת הר יונה ג’ עם רב העיר הגאון רבי ישעיהו הרצל, ויו”ר מוסדות חב”ד בנצרת עלית הרב דוד נחשון, חתמו שני הצדדים על מכתבים בהם הם מצהירים על שיתוף פעולה פורה בין קהילת חב”ד בנצרת עלית לשכונת הר יונה ג’.

במכתב ‘גילוי דעת’, החתום על ידי ראש קהילת חב”ד – רב העיר וראש המוסדות, נאמר: “בפגישה שקיימנו לביקור המקרה שקרה ביום שישי.. התברר שאין בזה שום קשר ליחס של תושבי השכונה  לקהילת וחסידות חב”ד..

“אין באמירה או במקרה חריג ספציפי להורות על היחס של תושבי השכונה לקהילת חב”ד, ואדרבא נציגי הקהילה הביעו את תודתם והערכתם על העזרה ושיתוף הפעולה שהם מקבלים מקהילת חב”ד”.

הר יונה

הר יונה

אלא שהבוקר, החליטו מספר תושבים להחריף את העימות, והפיצו פשקוויל כנגד מיכל איפרגן, אחותה של הדיירת החדשה, המתגוררת בשכונה.

בפשקוויל  נכתב: “התעוררו! התעוררו! אנו תושבי השכונה מוקיעים ברבים ומבקשים את עזיבתה המיידית של גברת איפרגן המחוצפת”.

בפשקוויל נכתב עוד: “מהאת מחפשת בשכונה חרדית למהדרין, הרי את לא שייכת לכאן”.

הר יונה

 

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אפשר לחשוב שהליטאיות מבני ברק אינן מחוצפות.... בושה וחרפה.
    24/07/2017 15:04
    יהודי פשוט
  1. שאנשי הבלוריות עם הכיפות בידיים יתקנו קודם את עצמם ואת מערכת החינוך הקלוקלת שלהם.

    • בוי בוי   25/07/2017 02:24

      פוי פוי

  2. משפחה חבדניקית בשכונה ליטאית
    24/07/2017 15:42
    YAEL BRONS
  3. קשוט עצמך ואחר קשוט אחרים חב”ד צריכים לקיים מצוות אהבת ישראל ולעזוב את השכונה הליטאית דחוף דחוף דחוף עם כל המשמעויות הכלכליות מוטב שימנעו מלחמת אחים וחס ושלום שפיכות דמים על כל המשמעויות של המילה ויפה שעה אחת קודם אגב אני עצמי למדתי בכפר חב”ד

  4. לברוח
    24/07/2017 15:42
    אברהם יצחק
  5. היה בדעתנו לחתום חוזה לרכישת דירה בשכונה. קבענו למיד אחרי תשעה באב. ב”ה גילינו בזמן את המחלוקת שהגיע כבר לצפון הרחוק והודענו על ביטול ההגעה שלנו לחתימת החוזה. עצתנו לכל מי ששכל בקדקודו לברוח ממחלוקת כמפני האש!!!!

  6. גב' איפרגן לא חבדיניקית
    24/07/2017 19:13
    חבדניק
  7. הרבי אמר לרב שמואל חפר שמי שלובשת חצאית קצרה אין לו שום שייכות אליה והדברים ידועים. בתמונות שלה בפייסבוק היא לבושה חצאית קצרה ולא צנועה מה שאומר שהשיקצע הזו היא לא חבדניקית ואין לה שום קשר לחבד ולרבי מלובאוויטש.

    • רעש   25/07/2017 14:08

      אתה נוהג לראות תמונות נשים לא צנועות בפייסבוק

  8. הם פשוט גועל נפש
    24/07/2017 20:41
    דוד
  9. נראה שחבד מנסים לדאוג ולעשות שלום והם בכח מחרחרי ריב. בתשעת הימים..
    אנשים רעים ונראים

  10. אני גרה בשכונה חילונית הכי כיף
    25/07/2017 10:07
    חני
  11. מומלץ

  12. מצטער, אבל חב"דניקית היא לא
    26/07/2017 10:55
    שמעון
  13. מי שייכנס לפרופיל הפייסבוק של הגברת, יראה אותה לבושה, איך לומר זאת בעדינות, שלא לפי צווי האפנה החב”דית הטיפוסית. אולי היא מקורבת לחב”ד, אבל לא נראה כי במוסד חב”די מצוי היו מעסיקים אישה שאוהבת שמאלות קצרות וככל הנראה מוותרת על כיסוי ראש. אז לפני שמתנפלים על הליטאים ה”חשוכים”, מבררים עובדות.