נתניהו שוחח עם המאבטח בירדן: “הבטחתי לו שנחזיר אותו הביתה‎”

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למשבר הדיפלומטי מול ירדן: "מקיימים מגעים שוטפים עם גורמי ביטחון וממשל בעמאן בכל הרמות" • בכיר בירדן: אם המאבטח לא יוסגר ננקוט בצעדי הסלמה דיפלומטים
נתן פרל
א' אב התשע"ז / 24.07.2017 13:11

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (שני), בפתח פגישתו עם ראש ממשלת גאורגיה, למשבר הדיפלומטי מול ירדן.

“שוחחתי הלילה פעמיים עם שגרירת ישראל בירדן, עינת שלאין ועם איש האבטחה”, סיפר נתניהו, “התרשמתי שהיא מנהלת את הדברים שם היטב, הבטחתי לאיש האבטחה שאנחנו נדאג להחזיר אותו לארץ, אנחנו כבר מנוסים בזה”.

“אמרתי לשניהם שאנחנו מקיימים מגעים שוטפים עם גורמי ביטחון וממשל בעמאן בכל הרמות, כדי להביא לסיום מהיר ככל האפשר של האירוע”, הוסיף נתניהו, “שגריר ירדן בישראל הגיע הבוקר לשיחה במשרד החוץ, הוא התבקש לסייע בעניין”.

ראש הממשלה הוסיף: “אנחנו מנהלים את המגעים גם בנתיבים אחרים ומגוונים במטרה אחת- לסיים את האירוע, להביא את האנשים שלנו לארץ. ואנחנו עושים זאת בנחישות ובאחריות. כך אנו נוהגים גם ביחס לדרך הנכונה להבטיח ביטחון ושקט בהר הבית, בעיר העתיקה ובירושלים כולה. לצורך זה הקבינט ישוב להתכנס בנושא, יותר מאוחר היום”.

בתוך כך טוען מקור בממשלת ירדן, כי אם ישראל לא תסגיר את המאבטח הישראלי – ינקטו צעדי הסלמה דיפלומטיים.

לפי שעה, ירדן מונעת מהמאבטח, המסתגר בשגרירות ישראל בעמאן, לצאת מהמדינה, על רקע הריגתם של שני ירדנים אמש. לדברי מקור בכיר בממשלה, ירדן דורשת מהשלטונות בישראל להסגיר את המאבטח לצורך חקירתו ונקיטת הצעדים המשפטיים ההולמים.

לצד זאת, גורם ישראלי בכיר יצא בשעות הקרובות לירדן במטרה לנהל שיחות עם השלטונות ולהביא לסיום המשבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות