מאבטח הותקף בביתו בירדן – והרג שניים; עובדי השגרירות מסתגרים

פועל שהגיע להחליף ריהוט במגורי מאבטח בשגרירות ישראל בעמאן - תקף אותו במברג • המאבטח בתגובה ירה והרג אותו • גם בעל הבית הירדני נפגע - ולאחר מכן מת מפצעיו • הירדנים מתעקשים לחקור אותו ולא מאפשרים לצוות השגרירות להתפנות • הקבינט יתכנס בצהריים לדון במתיחות
חיים טוויל
א' אב התשע"ז / 24.07.2017 09:52

מאבטח ישראלי בשגרירות ישראל בירדן נפצע אמש (ראשון) במהלך ניסיון פיגוע דקירה בביתו.

האירוע התרחש כאשר פועלים הגיעו להחליף ריהוט בדירת מגוריו שבמתחם השגרירות. מלבד איש האבטחה, היו במקום בעל הבית ועוד שני פועלים. אחד מהפועלים התגנב מאחורי המאבטח ודקר אותו באמצעות מברג. המאבטח ירה בו בתגובה, והדוקר חוסל. באירוע נפצע גם בעל הבית, ולאחר מכן מת מפצעיו.

ישראל ביקשה להחזיר את עובדי השגרירות, ובראשם השגרירה עינת שלאין, אך ירדן סירבה, הציבה דרישה לחקור את המאבטח, ולא מאפשרת את יציאתו מתחומי המדינה עד שייחקר.

הרשויות בעמאן העבירו לישראל מסר חד משמעי לפיו החסינות הדיפלומטית בה מחזיק האיש אינה סותרת את רצונם לתחקר את האירוע. עם זאת, איש האבטחה נהנה מחסינות כזו על פי אמנת וינה – ועל כן, לפי הנוהג הבינלאומי, אין לירדנים זכות לחקור אותו.

עקב המחולקת, הפינוי של הישראלים מושעה בשלב זה, וצוות השגרירות נצור במתחם. בין ירושלים ועמאן מתנהלים מגעים קדחתניים במטרה לפתור את הפרשה ולאפשר יציאה בטוחה של הצוות שנותר בשגרירות לישראל, כאשר אחד הפיתרונות הוא שיאפשרו לחקור את איש האבטחה בשטח השגרירות באופן מוגבל מאוד ובכך לסיים את הפרשה.

בינתיים שר הפנים המקומי לא מתיר לאיש האבטחה הישראלי לחצות את גבולות המדינה, כל עוד לא נחקר בידי כוחות הביטחון של ארצו.

כוחות ביטחון רבים הגיעו לאזור וסגרו את הגישה למתחם, לאחר שמשפחת המחבל הסיתה מאות מקומיים להפגין סביב השגרירות ולא לאפשר את הוצאת הצוות הישראלי במקום.

משפחתו של הדוקר, ככל הנראה מחבל, שביקש לבצע פיגוע על רקע המתיחות בהר הבית, מפעילה לחץ ציבורי נרחב בירדן, וטוענת כי מדובר בכלל ברצח של אדם ‘תמים’ שבוצע על ידי איש האבטחה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה בטלפון עם שגרירת ישראל בעמאן, עינת שלין, ועם בכיר במערך האבטחה.

הקבינט דן גם באירוע החריג בירדן במהלך הלילה ויתכנס שוב לדיון נוסף היום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחבלים
    24/07/2017 12:18
    מרים
  1. כל מחבל במיוחד בזועות שרואים דין מוות שהאחרים יחשבו פעמיים אם לבצע פיגוע או לא אם פוצעים אותם עוד מקבלים טיפול וכסף למשפחה וארו במקום שגר חיים ורודים עושים להם להיות חזקים ולא לוותר כי החולשה מנצחת