“מנה אותי לשר, ולא אתמודד מולך” • ה’דיל’ שגדעון סער הציע לנתניהו

אריה ריבקינד
|
כ"ט תמוז התשע"ז / 23.07.2017 13:37
לפי דיווח באתר nrg, מקורבים לנתניהו טוענים כי הפוליטיקאי שפרש לפני שלוש שנים מרגיש שעליו לשוב לשולחן הממשלה • לאחר שנתניהו דחה את ה’דיל’ שהציע, הגיש לו סער הצעה משופרת • סער מכחיש את הדברים

גורמים בסביבת ראש הממשלה טוענים כי גדעון סער פנה לאחרונה אל נתניהו והציע לו ‘דיל פוליטי’: נתניהו ימנה אותו לשר, בתמורה לכך שסער לא יתמודד מולו על ראשות הליכוד בפריימריז הקרובים. כך דיווח הפרשן הפוליטי שלום ירושלמי ב-nrg.

לפי הדיווח, נתניהו סירב לקבל את ההצעה, אבל לפי מקורבי ראש הממשלה סער לא ויתר והגיש הצעה משופרת: הוא לא יתמודד מול נתניהו בפעמיים הבאות.

לדבריהם, סער מבקש לקבל תפקיד של שר, בכל תיק שנתניהו ייאות לתת לו.

סער, מצדו, מכחיש את הדיווח וטוען כי לא היו דברים מעולם.

ירושלמי טוען, כי לפי מקורבי נתניהו, סער פנה אל ראש הממשלה דרך אנשי קשר. נתניהו סירב, אבל לא ענה עדיין להצעה המשופרת שהגיש סער.

גדעון סער יצא לפסק זמן מהחיים הפוליטיים בחודש ספטמבר 2014. על נסיבות יציאתו נפוצו הערכות ושמועות שונות, למרות שהוא הסביר כי ביקש להתמסר לחיי המשפחה ולהיות לצד בנו הקטן.

לקראת הבחירות לכנסת ה-20 הוא שקל להתמודד מול נתניהו, ומקורביו אספו אלפי חתימות תמיכה, אולם לבסוף נסוג.

באפריל האחרון הודיע סער כי פסק הזמן הפוליטי שלו הסתיים, והוא החל להופיע בסניפי הליכוד. על הצלחת הקאמבק כותב ירושלמי כי הדעות חלוקות: “תומכיו טוענים כי הוא מתקבל בהתלהבות בכל מקום, אך מתנגדיו אומרים כי הוא זוכה לעתים לקבלת פנים צוננת בחלק מסניפי הליכוד, ושבאים אליו בטענות על העזיבה שלו והפעילות נגד נתניהו”.

כאמור, תגובתו של סער היא כי לא היו דברים מעולם. גם גורמים בליכוד הכחישו מכל וכל את הדברים.