אם הלוחם שנטרל: “לדפוק לו כדור בראש? זה אזריה, אנו לא רוצחים”

חיים טוויל
|
כ"ט תמוז התשע"ז / 23.07.2017 11:04
רחל מעוז, אמו של הלוחם ע’ שירה במחבל בחלמיש: “הוא נטרל את המחבל. להיכנס הביתה ולדפוק לו כדור בראש זה עוד מקרה של אלאור אזריה, לא עושים דברים כאלה. אנחנו רק מגנים”

יממה וחצי לאחר הטבח בבית משפחת סלומון ביישוב נווה צוף-חלמיש, העניקה הבוקר (ראשון) רחל מעוז, אמו של החייל שנטרל את המחבל ראיון לגל”צ, וסיפרה על השתלשלות האירועים ברגעי הפיגוע הקשה בערב שבת.

“ישבנו לאכול ופתאום שמענו קולות”, סיפרה מעוז. “לא הבנו מה זה. אתה לא רוצה להאמין שיש מחבל בבית של השכן. בעלי רץ לבית השכן וראה אנשים שוכבים ואת המחבל ורץ חזרה להביא את הנשק. הוא גם צעק לבן שלנו להביא נשק. לצערי, בשביל המשפחה זה היה מאוחר. זה היה עניין של שניות. עד שבעלי יצא הצעקות כבר נגמרו”.

מעוז סיפרה כי בזמן שבעלה ובנה רצו לבית משפחת סלומון, היא התקשרה למשטרה ואחר כך לבתה, שעובדת במועצה. “שמעתי את הירייה ולא ידעתי מה קורה איתם”, אמרה.

האם התייחסה גם לטענות כלפי בנה, על שלא הרג את המחבל. “הוא ירה בו מחוץ לבית. הוא פעל נכון ונטרל את המחבל. אנשים אמרו לו – ‘למה לא גמרת אותו’? להיכנס הביתה ולדפוק לו כדור בראש זה עוד מקרה של אלאור אזריה. אנחנו לא רוצחים, אנחנו רק מגנים. גם בעלי אמר שהוא לא יכל לירות בו לאחר ששכב פצוע”.

לדבריה, “מאוד העציב אותו לראות את השכנים שלנו שוכבים בדם ושהוא לא יכול לעזור להם”.