אם הלוחם שנטרל: “לדפוק לו כדור בראש? זה אזריה, אנו לא רוצחים”

רחל מעוז, אמו של הלוחם ע' שירה במחבל בחלמיש: "הוא נטרל את המחבל. להיכנס הביתה ולדפוק לו כדור בראש זה עוד מקרה של אלאור אזריה, לא עושים דברים כאלה. אנחנו רק מגנים"
חיים טוויל
כ"ט תמוז התשע"ז / 23.07.2017 11:04

יממה וחצי לאחר הטבח בבית משפחת סלומון ביישוב נווה צוף-חלמיש, העניקה הבוקר (ראשון) רחל מעוז, אמו של החייל שנטרל את המחבל ראיון לגל”צ, וסיפרה על השתלשלות האירועים ברגעי הפיגוע הקשה בערב שבת.

“ישבנו לאכול ופתאום שמענו קולות”, סיפרה מעוז. “לא הבנו מה זה. אתה לא רוצה להאמין שיש מחבל בבית של השכן. בעלי רץ לבית השכן וראה אנשים שוכבים ואת המחבל ורץ חזרה להביא את הנשק. הוא גם צעק לבן שלנו להביא נשק. לצערי, בשביל המשפחה זה היה מאוחר. זה היה עניין של שניות. עד שבעלי יצא הצעקות כבר נגמרו”.

מעוז סיפרה כי בזמן שבעלה ובנה רצו לבית משפחת סלומון, היא התקשרה למשטרה ואחר כך לבתה, שעובדת במועצה. “שמעתי את הירייה ולא ידעתי מה קורה איתם”, אמרה.

האם התייחסה גם לטענות כלפי בנה, על שלא הרג את המחבל. “הוא ירה בו מחוץ לבית. הוא פעל נכון ונטרל את המחבל. אנשים אמרו לו – ‘למה לא גמרת אותו’? להיכנס הביתה ולדפוק לו כדור בראש זה עוד מקרה של אלאור אזריה. אנחנו לא רוצחים, אנחנו רק מגנים. גם בעלי אמר שהוא לא יכל לירות בו לאחר ששכב פצוע”.

לדבריה, “מאוד העציב אותו לראות את השכנים שלנו שוכבים בדם ושהוא לא יכול לעזור להם”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביקור
    23/07/2017 11:32
    אבו מאזן
  1. …לאימא של זה שנקרא..לוחם..כשיהיה אצלך ביקור של מחבל..אני מבטיח אני ארא בנשק שלי רק באוויר.כי זה רצח..אתן לו לסיים עלייך ומשפחתך את העבודה..חלאה את והבן שלך ..משפחה שלמה שחוטה.ואת מדברת על רצח???? אז בקרוב אצלך…

  2. פיגוע הרסני
    23/07/2017 12:30
    אופנוע
  3. אני מבין את התחושות שהיו שםזאת החלטה של רגע האם אולי לא צודקת בזה שלא הרג את המחבל אך כן יכול להבין מדוע לא עשה זאת לא מסכים עם הגישה אך במצב כזה גם לא יכול לשפוט תנחומי למשפחות הטבלאות והרפואה שלימה במהרה לנפגעת

  4. היה עדיף שרוצח כזה לא היה נשאר בחיים. מספיק לראות את החיוך שלו שוכב בבי"ח זה כואב כל כך. למה להכניס פה את אזריה ? אזריה לא רוצח ! כל הכבוד לבנך אבל הוא לא היה נחשב רוצח אם היה הורג את המחבל הרוצח. היה. חוסך הרבה הרוגים. עתידיים
    23/07/2017 13:36
    אי.מ
  5. אין פה מקום להתייפיפות הנפש

  6. מחבל
    23/07/2017 13:59
    רעש
  7. חשיבה שמאלנית מוטעת מגיעה לו מוות אין כאן שום רחמים

  8. אישה מפגרת
    23/07/2017 15:41
    נורמטיבי
  9. אני מקווה שהבן שלה לא פיחד להרוג בגלל רצח “חף מפשע” אלא שמא יעמידו אותו לדין כמו את אלאור הצדיק

  10. לרחל מעוז!
    23/07/2017 18:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. לדפוק כדור בראש לרוצח מטורף ושפל זה לא רצח. לנבל המטורף לא מגיע לחיות. רצח זה למשל טבח של פרה או חזיר או כבשה, או תרנגולות ואפרוחים, נשמות טהורות שלא עשו דבר לאיש. לראות יצור חי, מרגיש וחושב, כגוש בשר, ולהתנהג אליו כך.
    הנבל האיום “הרוויח” את מותו, ובייסורים. קשה להבין למה בנך לא הכניס לו כדור בראש מלכתחילה.

  12. את לוזרית ופחדנית
    23/07/2017 21:30
    בועז
  13. אם זה היה המשפחה שלך היית יורה בו עד שהיו נגמרים הכדורים בושה שאת גרה שם בנווה צוף אין ספק חובה לירות על מנת להרוג !!! אז מה עדיף להשאיר אותו חי ושהוא ישב בכלא ויאכל וילמד ואז ישתחרר בעסקה כזאת או אחרת ואז גם יתחתן ויביא עוד מחמודים למיניהם? אה גברת פלפלת? כנראה השכל שלך בהקפאה