תושבים בהר יונה: “הורידו טלוויזיה מהמשאית”. בן משפחה: זה למחשב

תושבים בשכונת הר יונה ג' על בלימת משפחה שביקשה להיכנס לדירתה: "העובדה שמדובר במשפחה מחב"ד ממש לא הייתה הבעיה. ברגע שממשאית ההובלה יצא מכשיר טלוויזיה - זה הביא את התושבים למחאה שקטה. לא רק הפלג הפגינו" • בן משפחה: "הם צעקו לפני שהמשאית נפתחה. זה מסך שמיועד למחשב, לצורך עבודה"
שרי רוט
כ"ט תמוז התשע"ז / 23.07.2017 10:11

 חשיפת חרדים 10: הידיעה על משפחה מחסידי חב”ד שביקשה להיכנס אל דירתה בשכונת הר יונה ג’ שבנצרת עלית ונבלמה בידי שכנים ליטאים – עוררה, כצפוי, סערה בקרב תושבי השכונה.

בידיעה הוצג סיפורה של המשפחה על ידי אחד התושבים בשכונה. אמש התקשר אל מערכת חרדים 10 תושב אחר, ליטאי איש ‘דגל’ – שמו שמור במערכת – והסביר כי האירוע קצת שונה ממה שסופר. גרסתו מובאת כאן כלשונה.

תחילה, הוא מביע מחאה על המילים המצוטטות מפי אתו תושב, ולפיהם הרב “השתלט על המקום”. “הרב לא השתלט על המקום, מינה אותו מרן הגראי”ל שטיינמן, זה נכון שעד להתפתחות הקהילה הוא נסע כמה פעמים בשבוע אבל כעת, עם האכלוס המאסיבי – זה ישתנה בעזרת ה'”.

על האירוע עצמו טוען תושב המקום: “לא עץ’ניקים הפגינו, אין בשכונה הרבה עץ’ניקים, אולי שלושה-ארבעה, לא יותר. זה נכון שהעץ’ניקים השתתפו בהפגנה, אבל זה לא רק הם ולא קשור להיותם עץ’ניקים”.

 אנשי ‘הפלג’ בהר יונה חסמו כניסת משפחה מחסידי חב”ד לביתה • צפו

לדבריו, ההרמוניה בשכונה יוצאת מגדר הרגיל, כמקובל באזור הצפון. חיים יחד זה עם זה, כולם באחווה מלאה. הוא מציין שם של חסיד חב”ד, כדוגמה, שמתגורר בשכונה, והכול איתם “בשלום ובשלווה ובאחווה. לא זו הייתה הבעיה – העובדה שמדובר במשפחה מחב”ד. ממש לא! אין אצלנו אפליה בין ספרדים לאשכנזים, זה ממש לא קורה אצלנו בשכונה. קו הגבול עובר בלהיות או לא להיות חרדי.

“יש משפחות חרדיות שגרות בתוך העיר נצרת עילית עצמה ולא בהר יונה ג’, שם אין תנאי קבלה וזה שונה. אבל אצלנו השכונה בהקמה וחשוב לנו לשמור על צביונה, אז ברגע שממשאית ההובלה יצא מכשיר טלוויזיה – זה הביא את התושבים למחאה. מחאה שקטה, לא אלימה חלילה. זה מותר לנו. לא מקובל עלינו שיכנס לשכונה יהודי שאולי קורה לעצמו חרדי, אבל מכניס הביתה טלוויזיה. זה לא! וממש לא רלוונטי אם הוא חב”דניק או חסיד אחר או ליטאי”.

“באשר לצניעות”, הוא אומר, “ההערות לנשים היו על דברים ממש בולטים, אני בטוח שבכל מקום היו מעירים על כך. אפשר להתווכח על אופן ההערה, אבל לא על עצם ההערה. מי שעונה להגדרה של ‘חרדי’, יבוא בכבוד ויגור במקום. אבל מי שפורץ גדרות באופן בוטה, לא יכול לצפות שזה יעבור בשקט.

“הם יכולים לשכור דירה בעיר עצמה, אבל בשכונה חרדית זה לא מתאים”, הוא טוען, ושב ומדגיש שבנצרת עילית חיים בשלום ליטאים וחב”דניקים, ממש אין שום בעיה וחיים באחווה.

הר יונה ג

הכתרת הרב פישר כרב השכונה, בהשתתפות הגראיל שטיינמן.צילום: באדיבות המצלם

בתגובה אומר קרוב של המשפחה שנבלמה: “הם צעקו לפני שהזוג הגיע ולפני שהמשאית נפתחה. כל הדרכים כשרות בשבילם. הטענה שלהם שחב”דניקים לא יגורו בשכונה, כי בחב”ד הנשים לא צנועות וחב”ד מורידים את ערך הדירות.

“ישבנו עם משה ליבוביץ, בעבר ראש העיר ביתר עלית, אותו הביאו לפתור פה מריבות, יחד עם עוד כמה מהשכונה. טענתי: למה חסיד צאנז שהגיע לפני שבוע לגור אף אחד לא דיבר מילה וכשמדובר בחסיד חב”ד כולם צועקים? אז פתאום הם שתקו, והתחילו להסביר, ‘תשמע הוא נראה חרדי והחב”דניק לא, אשתו הלכה לא צנוע'”.

על מסך הטלוויזיה, הוא אומר: “זה מסך שמחובר למחשב”.

ממידע הנמצא במערכת חרדים 10, התושב החדש עובד במקום רגיש – ולצורך כך יש לו עמדה ביתית עם מסך מיוחד, המחובר למחשב.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה החטטנות?
    23/07/2017 10:31
    דודו
  1. חוצפה של אנשים רעים
    זו לא דרכה של תורה
    מה אכפת לאנשים מה יש לי בבית?
    זו מידת סדום

  2. בושה
    23/07/2017 12:16
    שמואל
  3. זה ליטאים רשעים שחושבים קוחני ודורסים את כל מי שלא שלהם בערך גם בניהם יש מלחמות בקיצור דעש של היהודים

  4. חוצפה ליטאית
    23/07/2017 12:31
    חיים
  5. די מספיק

  6. מלחמות עם כל העולם.
    23/07/2017 12:40
    יוד
  7. זה הפלס והמתנגדים.
    מלחמות בינם לבין עצמם.
    מלחמות עם החסידים בכלל.
    מ ל ח מ ו ת ! !
    על מי אתם עובדים? אין ולא כלום בין מלחמת דת שאתם נלחמים כצניעות וכו’ למלחמות שלכם.
    אתם גורמים לחילול ה’ נוראית.
    אצלכם הכל פוליטיקה.

  8. הרב הראשי של נצרת הוא חבדניק
    23/07/2017 14:18
    שמואל
  9. הרב הראשי של נצרת
    הרב הרצל גם הוא חבדניק
    הוא תלמיד חכם אמיתי חייכן וצנוע
    הוא לא יודע מה מצפה לו עם הליטאים הללו….
    בתור ליטאי אני שמח שנפטרנו מהמשפחות הללו כאן בבני ברק
    אבל אני לא מקנא בחבדניקים שגרים בנצרת כבר ארבעים שנה
    תראו מה היה שם
    אף אחד לא בדק מי המשפחה והאם באמת הם זקוקים למסך הזה כעובדים במישרה ביטחונית
    זה סוג אנשים שאנחנו כאן בבני ברק מכירים שנים. הם השופטים השוטרים והתליינים
    זה הסיפור הראשון מבין רבים שעוד יבואו…

  10. מחשב לא מחשב. זה שנאת חינם כפשוטו.
    23/07/2017 22:56
    שלמה חיים
  11. לומר שהחבדניקים צדיקים, זה ממש לא נכון . אבל אין שום סיבה לחסום את דרכם לבתיהם החדש, משום שיש חשש למחשב בבית. זאת “שנאת חינם”, אין הסבר אחר.
    האמנם תנועת חב”ד לכל אורך ההיסטריה לא בדיוק הייתה בקו החרדי הנורמטיבי. ולכול אורך פעילותה (בעיקר בזמן הרבי מליובאוויטש זצ”ל) היו אנשים שהלכו נגדה. אני אישית חולק עליהם בדברים מסוימים. אך אני לא מביא את טענותיי כלפי חוץ, ולמה?? כי אין לי זכות. אני מעולם ולעולם, גם אם כל העולם יאמרו לי ויבטיחו לי את כל ההון שבעולם, “אני בשום פנים ואופן” לא עשה עם משפחתי למקום מרוחק בלי שום הכנה מראש, בלי קהילה, רק כדי לקרב כמה “יהודים” .וגם זה לא בטוח. והם לאומת זאת “החבדניקים” כן ילכו, ויקריבו את חייהם למען מטרתם. כי הם מאמינים שכך צריך לעשות. אז לפני שצועקים וזועקים “גבעלד” תשאל את עצמך, האם תחליף את אותו חבדניק “אף לרגע” בחייו.?? אם כן או שאתה ממש אמיץ או שקרן…..

  12. יש דרך!!!
    20/09/2018 06:55
    יהודי פשוט
  13. אבל לבוא להתרים אותו לכוללים שלהם, ולשאר הדברים שהם זקוקים לכספו, הם יידעו טוב מאוד
    חבל שאנשים לוקחים את המושכות לזידיים שלהם
    יש רבנים שעדברו עם הציבור
    ואם צריך לתקן משהו, אפשר לסמוך על הרבנים שיעשו את זה טוב יותר
    ואם אי אפשר לסמוך על הרבנים, אז המצב באמת לא טוב