הסבתא: “שמענו דפיקה וראינו את המחבל” • צפו: הלוחם שירה משחזר

ע', לוחם שעשה את השבת בביתו, שמע את הצרחות מהבית השכן – מיהר למקום וירה במחבל באקדחו כדור בודד דרך החלון • לאחר הניטרול חדר הלוחם לבית וחתר למגע עם המחבל • המחבל נפצע בינוני-קשה ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה
חיים טוויל
כ"ט תמוז התשע"ז / 22.07.2017 21:35

ע’, הלוחם שירה במחבל שביצע את הטבח בבית משפחת סלומון בחלמיש, שחזר את השתלשלות האירועים.

הלוחם עשה את השבת בביתו, שמע את הצרחות מהבית השכן – מיהר למקום וירה במחבל באקדחו כדור בודד דרך החלון. המחבל, שנפצע בינוני-קשה, פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

על פי התחקיר, ע’ לא הסתפק בכך, נכנס אל תוך הבית באקדח שלוף, חתר למגע עם המחבל. לאחר שנוטרל החל לסרוק את הבית מחשש שישנם מחבלים נוספים במקום, והעניק טיפול ראשוני לפצועים.

רחל מעוז, שכנתם של בני משפחת סלומון ואם החייל שנטרל את המחבל, סיפרה על רגעי האימה במהלך סעודת ליל שבת: “ישבנו בסעודת שבת, לקראת סוף הארוחה ומתכננים עוד כמה שניות לצאת מהבית ולעבור את השביל לבית של השכנים שעושים מסיבה לכבוד הנכד החדש שנולד. פיתאום שמענו קולות מוזרים, כמו צרחות, לא ידענו מה זה ולא רצינו להאמין.

“בעלי רץ מהבית, חשב אולי קטטה, והבן שלי צועק אחריו ‘אל תצא בלי נשק’ כי הבין שקורה אירוע חבלני, ורץ להביא את הנשק שלו מהכספת. אחרי שנייה בעלי אמר ‘יש שם מחבל אצל השכנים’ ולקח את הנשק. התקשרתי למשטרה ונעלתי את הדלת אחריהם.

“אחרי שנייה שמענו ירייה אחת ושקט מופתי, אין צעקות ואין כלום. הבן שלי קפץ את הגדר, רואה את המחבל עומד במטבח וירה בו דרך החלון. בעלי רץ פנימה עם הנשק, בעט בסכין של המחבל כדי להרחיק אותה ושמר עליו עם הנשק. הם ניסו לעזור לפצועים, דיברו עם טובה וניסו להבין אם יש עוד מחבל ואיך הוא נכנס”.

על דבריה של הסבתא אמרה: “היא סיפרה ששמעו דפיקה בדלת ומכיוון שהם ציפו שאנשים יבואו למסיבה הם פתחו את הדלת”.

ע’, בנה של מעוז, חייל ביחידת עוקץ, סיפר: “אתמול בזמן ארוחת שישי עם המשפחה שמענו צעקות מכיוון הבית של השכנים. יצאנו החוצה לראות מה קורה, אני ואבא שלי. כשראינו שמדובר באירוע יותר חמור, רצתי פנימה להביא את הנשק שלי”, הוסיף. “עמדתי מחוץ לבית וראיתי את המחבל מהחלון. הבנתי שאני צריך לנהוג בקור רוח ולהיות מקצועי. יריתי בו כדור אחד שפגע לו בבטן ונטרל אותו”.

על תפקודו באירוע אמר ע’: “בעיקר הייתי בזמן הנכון ובמקום הנכון, אין ספק שזה אירוע מורכב בשביל היישוב, אנחנו משתתפים בצער של המשפחה ומחבקים אותה. באופן אישי זה אירוע מורכב ואני משתדל להתמקד בעובדה שבמעט שעשיתי, מנעתי אירוע שיכול היה להיות הרבה יותר חמור. זו לא פעם ראשונה שאנחנו חווים אירוע כזה: לפני שלוש שנים אירוע דומה קרה בבית שלי, עם אחותי הקטנה”.

ללוחם האמיץ מתברר, אין זו ההיתקלות הראשונה עם הטרור הרצחני. לפני שלוש שנים, בזמן מבצע צוק איתן, נתקל ע’ באירוע דומה: שני פלסטינים חשודים חדרו לבית משפחתו בחלמיש ונעלו בחדר את אחותו נעה וחבר שלה לאחר שתקפו אותם. ע’ נכנס לבית, הבחין ששני הפלסטינים מחפשים דבר מה במגירות במטבח, הניס אותם והזעיק עזרה.

מפקד חטיבת בנימין אלוף-משנה יובל גז שיבח את ע’ לאחר השחזור על נחישותו ועל כך שעל אף הקושי הרב הצליח לירות במידה רבה של דיוק ולפגוע דרך החלון במחבל, שהיה בתנועה, ואף לחתור למגע ולנטרל אותו. תחקיר ראשוני של הפיגוע הופץ בין החטיבות המרחביות באוגדת יהודה ושומרון במטרה להפיק ממנו לקחים לגבי תרחישים דומים.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אינסטינקט מצער
    22/07/2017 21:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אינסטינקט של חייל מול מחבל צריך להסתיים בהתתפגרות של המחבל. שום תוצאה אחרת לא מתקבלת על הדעת.
    צבא רקוב.

  2. לזה אימנו אותך, לפצוע מחבל בעת פעולה?! לא אמרו 3 ברצף?!
    23/07/2017 09:53
    המגיב
  3. בושה

  4. צבא
    23/07/2017 11:40
    דגי אייזנבלוף
  5. ..זה לוחם????? זה צ”קא מקא..בושה וחרפה..ברוך השם שאנו לא סומכים על צבא נמושות שרק אחרי פיגוע.באים כל הגנרלים עם הדרגות לתדרך ולעשות פוזה של לוחמים.נו נו אויי אויי לולא השם שהיה לנו..אם מה שהפחיד את הנקבה הזה שקוראים לה חייל.בית דין צבאי אז..חבל על הכדור שהוא ירה..במסכן הזה לוחם חופש מכפר קדור..סתם לפצוע אותו חבל חבל..איפה רחמנות.צבא הומני חחחחח

  6. החייל היורה צודק אם זה לא פיקוח נפש אסור להרוג בשבת גם מי שהוא מחייב מיתה
    25/07/2017 19:09
    jb
  7. החייל היורה צודק אם זה לא פיקוח נפש אסור להרוג בשבת גם מי שהוא מחייב מיתה