התגובות • ‘פחות מ-24 שעות לאחר שנולד נכדו, נרצחו סבא טרי וילדיו’

ראשה ממשלה על בטבח: 'חיית אדם' • שר הביטחון ליברמן: "תובעים גינוי ברור ומפורש מאבו מאזן" • הנשיא ריבלין: "אובדן בלתי נתפס" • בנט: "מי שאומר שהיהודים אשמים בזה שרוצחים אותם פשוט נותן לגיטימציה לטבח הבא"
קובי פינדרוס
כ"ט תמוז התשע"ז / 22.07.2017 21:19

תגובות קשות במערכת הפוליטית לטבח שאירע אמש (ליל שבת) בנווה צוף, בו רצח מחבל שלושה בני משפחה בעת אירוע ‘שלום זכר’ ופצע באורח בינוני את אם המשפחה.

“זוהי פעולת טרור שביצעה חיית אדם”, הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו, “מוסתת בשנאה תהומית. כוחות הביטחון עושים ככל יכולתם על מנת לשמור על הביטחון, וינקטו את כל האמצעים הדרושים לשם כך”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר ביישוב חלמיש ובבית בו בוצע הטבח הרצחני, ולאחר מכן קיים הערכת מצב מיוחדת במפקדת אוגדת יהודה ושומרון.

אל הביקור נלווה הרמטכ”ל רב-אלוף גדי איזנקוט. כמו כן השתתפו בביקור מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי, ראש אמ”ן אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה, מפקד אוגדת איו”ש תא”ל ליאור כרמלי, ונציגי השב”כ והמנהל האזרחי.

שר הביטחון ליברמן אמר: “אנו תובעים מיושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, גינוי מפורש וברור על הטבח שבוצע אמש במשפחה תמימה וחפה מפשע שלא סיכנה איש, טבח נורא שבוצע במהלך ארוחת השבת של המשפחה. אנו מצפים גם ממזכ”ל האו”ם, שהזדרז לדרוש לחקור את מותם של שלושת הפלסטינים בעימותים אתמול עם כוחות הביטחון שלנו, לגנות גם כן את הרצח בחלמיש”.

שרת המשפטים איילת שקד הביעה עם צאת השבת צער כבד על רצח בני משפחת סלומון בישוב נווה צוף בבנימין בליל שבת. “פחות מ-24 שעות לאחר שנולד נכדו, נרצח סבא טרי ונרגש ואיתו שניים מילדיו. רצח שקטע את השמחה הנפלאה ואת חגיגת החיים. אין מילים לתאר את המעשה הנתעב והזוועה שהתרחשה אתמול בחלמיש. טבח של משפחה בידי חיית אדם שטוף שנאה”.

שקד הוסיפה, “הרצח המתועב והנורא בחלמיש לא התרחש בגלל מגנומטר ושלא יספרו לכם אחרת. אני לא זוכרת מגנומטרים בהר הבית כשמשפחת פוגל מאיתמר נטבחה. הוא התרחש בעקבות הסתה משולחת רסן שלא נעצרת על ידי מנהיגים. בעקבות שנאה שנלמדת במוסדות החינוך ובבתים. ליבי עם משפחת האבלים בחלמיש. שלא תדעו עוד צער. עצובים וכואבים באבדנכם”.

ליברמן, פיגוע

יו”ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט ביקר במוצאי שבת בבית משפחת הנרצחים בפיגוע הדקירה בישוב נווה צוף-חלמיש.

” אין מילים לתאר את גודל הזוועה. אני רוצה להבהיר: מי שמעודד פיגועים, מלבה את האווירה, משלם קצבאות למשפחות מחבלים, קורא כיכרות על שם רוצחי ילדים, מסית ומשקר לגבי הכוונות של ישראל בנוגע להר הבית, קורא למאות אלפי איש לצאת להבעיר את הרחובות, הוא זה שאחראי לפיגוע הזה”.

בנט הוסיף: “מי שאומר שהיהודים אשמים בזה שרוצחים אותם פשוט נותן לגיטימציה לטבח הבא. הוא זה שמייצר את האווירה שבגינה מחליט רוצח שפל בן פחות מ-20 לשחוט יהודים בביתם בערב שבת. לא הקורבנות, לא ההתיישבות, ולא מנהיגי ישראל. במקום שמנהיגי הפלסטינים ירגיעו את השטח, הם מבעירים את השטח. במקום שמנהיגי הפלסטינים יכירו בזכותנו לחיות כאן בדו-קיום, הם חותרים לביטול הקיום של הישוב היהודי בארץ ישראל.

“בשעה קשה זו עלינו כחברה לחדול מהאשמה וההלקאה העצמית ולהתאחד נגד הטרוריסטים. טרור אפשר למגר. בכוח, במעשים, בנחישות ובעקביות. לכן נצביע בקבינט בעד כל תוכנית מבצעית למיגור הטרור ואין לי ספק שלוחמינו ידעו להתמודד עם כל אתגר ביטחוני”.

נשיא המדינה ראובן ריבלין: “בשעות קשות אלו ליבנו יוצא אל המשפחה האבלה בחלמיש ואל בית חלמיש כולו, לאחר האובדן הבלתי נתפס שחוו אמש. התמונות הקשות והמחשבות על הילדים הנמלטים אל מחסה, ומתמודדים כעת עם בשורה איומה, שוברות את הלב.

“אנו מאמצים את בני המשפחה לליבנו ונפעמים מול אומץ הלב וקור הרוח של אם העומדת לבדה מול התופת ושל חייל צה”ל, אשר שם קץ למסע הרצח האיום. אני נושא תפילה להחלמתה של הפצועה ומחזק את ידי צה”ל, וזרועות הביטחון כולן, העושים במלאכת ביטחוננו כל העת וביתר שאת ביממה האחרונה.

“חובת העולם כולו, חובת ההנהגה באשר היא באזור ובעולם, להוקיע את הטרור וההסתה ולשתף פעולה עם מדינת ישראל במלחמה נגדם. מי שאינו מוקיע טרור, משתף איתו פעולה ונותן יד לדרדור האזור כולו למלחמת דמים מיותרת שאיש אינו חפץ בה”.

יו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג: “עוד משפחה אבלה שנצרבת בשרשרת הפיגועים של חיינו. אבל כואב וכבד על נרצחי הפיגוע בחלמיש. יהי זכרם ברוך. מוכרחים להפעיל את כל האמצעים – מדיניים ובטחוניים – לריסון האלימות לפני שתגלוש לכל הגזרות ותשטוף את כולנו למעגל דמים נוסף. בלי אגו, בעצמה ובתבונה”.

הראשון לציון הרב הראשי לישראל יצחק יוסף התייחס בשיעורו השבועי לפיגוע הרצחני בליל שבת ביישוב נווה צוף.

“חבל שלא הרגו את המחבל הזה. היו צריכים להרוג אותו. כל מחבל שבא להרוג – אסור שיחזור חי. יודעים שהוא בא לפגוע בעם היהודי – צריך להרוג אותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה
    22/07/2017 23:10
    יוסי
  1. לשלול מיד אזרחות לכל מי שעשה לייק לפוסט של המחבל בגין הזדהות עם טרור ואי מניעת פיגוע רצח.