חלם בצה”ל: מנחם בולטון, נער עם שיתוק מוחין, זומן ללשכת הגיוס

מנחם מענדל בולטון, תושב מירון בן 17, הסובל משיתוק מוחין ורתוק לכיסא גלגלים, קיבל צו להתייצב בלשכת הגיוס • אביו: "התקשרו אלי לשאול למה לא הגענו לצו הראשון, וכשהסברתי - ביקשו שאשלח טפסים. למה אני צריך להתרוצץ ולהביא טפסים? אבסורד שאין סנכרון עם ביטוח לאומי"
חיים טוויל
א' אב התשע"ז / 24.07.2017 18:12

מנחם מנדל בולטון סובל משיתוק מוחין (CP) חמור ומתנייד בכיסא גלגלים. אבל זה לא הפריע לצה”ל לשגר לו אל ביתו שביישוב מירון צווי גיוס.

“זה נראה לי אבסורד שבשנת 2017 במדינת ישראל, אומת היי-טק, אין סנכרון בין ביטוח לאומי לבין משרד הביטחון במטרה לחסוך עוגמת נפש מהמשפחות”, אמר ל’ישראל היום’, יוסף חיים בולטון, ששניים מילדיו עם CP – אחד בן 17 ואחד בן 7.

לדבריו, “אני לא עשיתי כלום ואני גם לא מתכוון לעשות כלום עם הצו. אני מחכה ליום שיבואו לעצור את הבן שלי. התקשרו אלי לשאול למה לא הגענו לצו הראשון, וכשהסברתי – ביקשו שאשלח טפסים. אני כל היום מתעסק בביורוקרטיה. יש להם גישה לביטוח לאומי, שיבדקו מולם. זה חוסר רגישות למשפחות. זו סכין בבטן. זה אפילו לא חלם, כי בצבא יודעים שקיימים ילדים כאלה. למה אני צריך להתרוצץ ולהביא טפסים? אין לנו אוטו. להתחיל להתנייד עם ילד כזה ללשכת הגיוס זה לא פשוט. ויש ילדים שמצבם קשה ממצבו של בני”.

גורמים צבאיים הסבירו לישראל היום כי פטור אוטומטי מגיוס ניתן רק לנכים בעלי 150% נכות מביטוח לאומי, ואילו בעלי 100% נכות מקבלים זימון לוועדה רפואית מיוחדת. בעלי נכות פחות מ־100% מקבלים זימון לצו ראשון רגיל, שאליו, לפי אותם גורמים, מצורף דף הסבר שבו נאמר כי הצבא מודע לבעיותיהם הרפואיות.

בעקבות פניית ‘ישראל היום’, יצרו גורמים צבאיים קשר עם משפחת בולטון. “נאמר לנו שמשהו בנושא הבן שלי התפקשש ולכן לא קיבלנו את התנאים”, אומר יוסף חיים. “אבל יש עוד משפחות שזה קורה להן, שילדיהן מקבלים צווים למרות נכותם”.

מדובר צה”ל נמסר: “הליכי הגיוס של מלש”בים בעלי נכות מנוהלים בצורה רגישה תוך התחשבות מרבית והנגשת ההליך לנוחיות המלש”ב ומשפחתו. בצה”ל פועלות תוכניות רבות ומגוונות המאפשרות שילוב בעלי מוגבלויות”.

מהביטוח הלאומי נמסר: “אנו מעבירים לצה”ל את כל המידע המצוי בידינו. השימוש שצה”ל עושה במידע נתון לבחירתו ולשיקולו הבלעדי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות