סקר מעריב: לפיד עוקף את גבאי, הבית היהודי מתחזק. ודרעי? רק 5

אריה ריבקינד
|
כ"ז תמוז התשע"ז / 21.07.2017 11:22
הליכוד יורד ל-24, ישראל ביתנו ל-5, ויש עתיד צמודה לליכוד עם 22 מנדטים • בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ממשיך נתניהו להוביל: גבאי רק 12 אחוז • לפי הסקר, 48% מהציבור חושבים שראש הממשלה מושחת

מסקר, שנערך השבוע על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, עבור העיתון ‘מעריב’ והתמקד רובו ככולו בפרשת הצוללות, עולה כי אם נתניהו ייאלץ להתפטר – כפי שמקווים יריבו בשמאל – הבחירה המועדפת על הציבור היא בחירות חדשות (53%) ולא המשך כהונת ממשלת הליכוד בראשות שר אחר (33%).

לפי הסקר, מבחינת מנדטים, נמשך הכרסום האיטי בליכוד, שמגיעה בסקר ל-24 מנדטים. הזליגה היא בעיקר לבית היהודי ולמפלגת כולנו.

ואלה התוצאות במנדטים אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום: הליכוד – 24, יש עתיד – 22, המחנה הציוני בראשות אבי גבאי – 19, הבית היהודי – 13, הרשימה המשותפת – 11, כולנו – 9, יהדות התורה – 7, ישראל ביתנו – 5, ש”ס – 5 ומרצ – 5.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ממשיך נתניהו להוביל עם 26% – תוצאה חלשה ביחס למדידות קודמות. יאיר לפיד – 14%, ואבי גבאי עם 12% נמצאים הרחק מאחוריו.

לשאלה “האם אתה מאמין או לא מאמין לרה”מ בנימין נתניהו, האומר כי לא ידע דבר בכל הקשור בחשדות לשחיתות לכאורה בפרשת הצוללות וכלי השיט?” – השיבו רוב הנשאלים (55%), כי הם לא מאמינים להכחשותיו של נתניהו, לעומת 30% בלבד שמאמינים לטענותיו כי אין לו כל קשר לפרשה.

עם זאת, מצבו של נתניהו טוב יותר בקרב מצביעי הליכוד, שם רוב מוחלט (69%) מאמינים לראש הממשלה ורק 20% דוחים את הסבריו.

התפלגות דומה התקבלה בתשובה לשאלה “האם לדעתך בנימין נתניהו הוא אדם מושחת?”. כאן סבורים 48% מהציבור שאכן ראש הממשלה מושחת, לנוכח מקבץ הפרשיות שנחקרות כעת במשטרה. לעומת זאת, 38% מהציבור סבורים כי נתניהו אינו מושחת. גם במקרה זה, מצבו של נתניהו טוב בהרבה בקרב מצביעי הליכוד – 80% מהם השיבו כי לדעתם נתניהו אינו מושחת, לעומת 12% ממצביעי הליכוד שסבורים כי אכן ראש הממשלה הוא אדם מושחת.