סקר מעריב: לפיד עוקף את גבאי, הבית היהודי מתחזק. ודרעי? רק 5

הליכוד יורד ל-24, ישראל ביתנו ל-5, ויש עתיד צמודה לליכוד עם 22 מנדטים • בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ממשיך נתניהו להוביל: גבאי רק 12 אחוז • לפי הסקר, 48% מהציבור חושבים שראש הממשלה מושחת
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשע"ז / 21.07.2017 11:22

מסקר, שנערך השבוע על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, עבור העיתון ‘מעריב’ והתמקד רובו ככולו בפרשת הצוללות, עולה כי אם נתניהו ייאלץ להתפטר – כפי שמקווים יריבו בשמאל – הבחירה המועדפת על הציבור היא בחירות חדשות (53%) ולא המשך כהונת ממשלת הליכוד בראשות שר אחר (33%).

לפי הסקר, מבחינת מנדטים, נמשך הכרסום האיטי בליכוד, שמגיעה בסקר ל-24 מנדטים. הזליגה היא בעיקר לבית היהודי ולמפלגת כולנו.

ואלה התוצאות במנדטים אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום: הליכוד – 24, יש עתיד – 22, המחנה הציוני בראשות אבי גבאי – 19, הבית היהודי – 13, הרשימה המשותפת – 11, כולנו – 9, יהדות התורה – 7, ישראל ביתנו – 5, ש”ס – 5 ומרצ – 5.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ממשיך נתניהו להוביל עם 26% – תוצאה חלשה ביחס למדידות קודמות. יאיר לפיד – 14%, ואבי גבאי עם 12% נמצאים הרחק מאחוריו.

לשאלה “האם אתה מאמין או לא מאמין לרה”מ בנימין נתניהו, האומר כי לא ידע דבר בכל הקשור בחשדות לשחיתות לכאורה בפרשת הצוללות וכלי השיט?” – השיבו רוב הנשאלים (55%), כי הם לא מאמינים להכחשותיו של נתניהו, לעומת 30% בלבד שמאמינים לטענותיו כי אין לו כל קשר לפרשה.

עם זאת, מצבו של נתניהו טוב יותר בקרב מצביעי הליכוד, שם רוב מוחלט (69%) מאמינים לראש הממשלה ורק 20% דוחים את הסבריו.

התפלגות דומה התקבלה בתשובה לשאלה “האם לדעתך בנימין נתניהו הוא אדם מושחת?”. כאן סבורים 48% מהציבור שאכן ראש הממשלה מושחת, לנוכח מקבץ הפרשיות שנחקרות כעת במשטרה. לעומת זאת, 38% מהציבור סבורים כי נתניהו אינו מושחת. גם במקרה זה, מצבו של נתניהו טוב בהרבה בקרב מצביעי הליכוד – 80% מהם השיבו כי לדעתם נתניהו אינו מושחת, לעומת 12% ממצביעי הליכוד שסבורים כי אכן ראש הממשלה הוא אדם מושחת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות