המגנומטרים יישארו, אלפי שוטרים נפרסו • השר כץ: “הר הבית בידינו”

דריכות גבוה בירושלים: הקבינט החליט להמשיך ולהפעיל את כל אמצעי האבטחה בהר הבית, כולל השימוש בגלאי מתכות • המשטרה הודיעה הבוקר על הגבלת הכניסה לעיר העתיקה ולהר הבית
אריה ריבקינד וחיים טוויל
כ"ז תמוז התשע"ז / 21.07.2017 10:26

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט הלילה, בתום ישיבה שנמשכה כארבע שעות, להותיר את מגנומטרים בכניסה להר הבית.

בהודעה נמסר: “ישראל מחויבת לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית וחופש הגישה למקומות הקדושים. ישראל מחויבת לשמור על הביטחון של כל המתפללים והמבקרים בהר הבית”.

המשטרה הודיעה הבוקר (שישי) על הגבלת הכניסה לעיר העתיקה ולהר הבית לגברים מעל גיל 50 ועל סגירת רחוב סולטאן סולימאן ואגן העיר העתיקה לכניסת כלי רכב.

עוד הוחלט, כי נשים יוכלו להיכנס ללא הגבלת גיל.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ  חבר הקבינט המדיני ביטחוני, הבהיר הבוקר כי בניגוד לדיווחים, שרי הקבינט החליטו להשאיר את המגנומטרים בשערי הר הבית ולא הפקידו את ההחלטה בנושא לידי המשטרה.

״הר הבית בידינו. על ריבונות לא מתפשרים. מדינת ישראל אחראית לשמירת החוק והסדר במתחם הר הבית”, אמר כץ.

הוא הדגיש: “בניגוד למה שפורסם: הקבינט הביטחוני-מדיני החליט להמשיך ולהפעיל את כל האמצעים עליהם הוחלט בעקבות הפיגוע השפל, כולל השימוש בגלאי מתכות .משטרת ישראל אחראית ליישום מדיניות זו”.

אמש, מיד לאחר ששב מהונגריה, נערכה התייעצות ביטחונית עם כל גורמי הבטחון בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה שבתל אביב, על רקע המתיחות בהר הבית.

מיד אחרי ההתייעצות החליט נתניהו לכנס את שרי הקבינט המדיני-ביטחוני.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שמתנגד להסרת המגנומטרים, אמר אמש בראיון לחדשות 2: ”צריך להמשיך ולהתקין אותם בכל הדרכים להר הבית. אם השב”כ מתנגד לאמצעי האבטחה – הוא צריך להציע חלופות, וזה לא קרה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות