התפרעויות בי-ם • הקבינט בדיון לילי: המגנומטרים בהר הבית יוסרו?

עשרות פורעים ערבים התפרעו סמוך להר הבית ויידו אבנים ובקבוקי זכוכית: חמישה שוטרים נפצעו באורח קל • הקבינט המדיני ביטחוני בדיון לילי מיוחד: האם להשאיר את המגנומטרים בשערי הכניסות להר • ארדן: "אם השב"כ מתנגד לאמצעי האבטחה - הוא צריך להציע חלופות, וזה לא קרה".
חיים טוויל
כ"ז תמוז התשע"ז / 20.07.2017 23:55

עשרות ערבים התפרעו הלילה (ליל שישי) במעלה מוטה גור בירושלים, ויידו אבנים ובקבוקי זכוכית לעבר השוטרים.

חמישה שוטרים נפצעו באורח קל.

כוחות המשטרה פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

עשרות פורעים יידו אבנים, ירו זיקוקים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר כוח משטרה ומשמר הגבול גם בעיסאוויה. המתפרעים פוזרו תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

בבוקר תתקיים בהר הבית תפילת יום השישי הראשונה מאז הפיגוע בו נרצחו שני שוטרים – ועשרות אלפי מתפללים מוסלמים צפויים לעלות אל המסגד. במערכת הביטחון נערכים לעימותים ולמחאות נגד המגנומטרים שהוצבו בשערי הכניסה להר.

נתניהו קיים הערב התייעצות ביטחונית בלשכת ראש הממשלה בקריה שבתל אביב עם כל גורמי הביטחון, על רקע המתיחות בהר הבית. מפקד משטרת ירושלים, ניצב יורם הלוי, אמר בדיונים כי משטרת ירושלים יכולה להתמודד עם כל האיומים והפרות הסדר שצפויות מחר, ולכן אין שום סיבה להתקפל ולפרק את המגנומטרים שהוצבו.

מיד אחרי ההתייעצות עם גורמי הבהחליט ראש הממשלה לכנס את שרי הקבינט המדיני-ביטחוני כדי לקבל החלטות. שרי הקבינט יצטרכו להכריע האם להמשיך להציב את המגנומטרים בשערי הר הבית או להיענות לדרישת העולם הערבי ולהסיר אותם.

רב התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני על מנת להחליט האם גלאי המתכות, שהוצבו בכניסה למתחם הבית, יוסרו או יישארו.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שמתנגד להסרת המגנומטרים, אמר בראיון לחדשות 2: “האינטרס הביטחוני למנוע פיגועים עתידיים בעקבות רצון לחקות את מה שקרה, צריך לגבור. צריך להמשיך ולהתקין את המגנומטרים בכל הדרכים להר הבית. אם השב”כ מתנגד לאמצעי האבטחה – הוא צריך להציע חלופות, וזה לא קרה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבא להורגך השקם להורגו
    21/07/2017 01:19
    מוטי י
  1. אני מקווה ומאמין שבכל הנוגע למגנומטרים שהוצבו על הר הבית ראש הממשלה ידאג להשאיר אותם לצמיתות למרות האיומים מצד המוסלמים ומדינות ערב .
    במדינת ישראל מי שאמור לקבל החלטות הוא ראש הממשלה והקבינט הביטחוני ולא חוסן מלך ירדן או כל מוחמד אחר .