‘היום שאחרי אריה דרעי’ • בכיר בש”ס: ‘להשפיל ככה? לא קולט שהסכמנו לחתום על הכחשה’

הדיווח ב'ישראל היום' על פגישות התיאום של ח"כי ש"ס על 'היום שאחרי אריה דרעי', הוביל את סביבת היו"ר לאלץ את חברי סיעת ש"ס לחתום על מכתב הכחשה • גורם בכיר בש"ס בשיחה עם יו"ר של מפלגה חילונית: "חשים מושפלים. הוציאו אותנו כמו ילדים קטנים. אז דיברנו. למה, מה קרה?"
כ"ז תמוז התשע"ז / 21.07.2017 00:44

הדיווח של העיתון ‘ישראל היום’ על המתרחש מתחת לפני השטח בתנועת ש”ס לקראת ה’יום שאחרי אריה דרעי’, אם וכאשר ייאלץ לפרוש מהזירה הפוליטית בשל מצבו המשפטי –  ממשיכה להסעיר את הרוחות בתנועה.

באופן רשמי חברי הסיעה אולצו לחתום על מכתב בו הם מצהירים כי “מבחינתנו לא קיים מושג ‘היום שאחרי’, ומכחישים את הדיווח של העיתונאי מתי טוכפלד – אולם בשיחות מסדרון הם נשמעים אחרת לגמרי.

הפרטים שדווחו השבוע ב’ישראל היום’, הופיעו בהרחבה בטור שפרסמתי בחרדים 10 כבר לפני יותר מחודש, אלא שהכתבה ב’ישראל היום’ חשפה את הימצאותה של הקלטה המוכיחה את הדברים. גם בשיחה שקיימתי ב’לונדון את קירשנבאום’ עם ירון לונדון, חזרתי על הדברים ועל ההכנות לקראת ‘היום שאחרי’.

מעדות שהגיעה לחרדים 10 מגורם בכיר במפלגה חילונית עולה, כי ביום חמישי בבוקר שוחח עמו בכיר בש”ס.  בין לבין עלתה בשיחה הכתבה ב’ישראל היום’. הבכיר שאל את עמיתו מש”ס האם הדברים נכונים – והחבר מש”ס החל לשפוך את ליבו.

“אגיד לך את האמת”, אמר. “הכתבה הזו ריסקה אותנו. רוב מה שכתוב בה נכון, זה בינינו, אבל חסר לי שמישהו ישמע שאני אומר את זה. עוד יותר אומר לך: יותר ממה שהכתבה הרסה אותנו והרסה למפלגה, הרסה אותנו התגובה של היו”ר. להשפיל אותנו ככה? להחתים את הח”כים על מכתב, כשרובנו יודעים שאנחנו חותמים על מכתב שקרי ושוחחנו גם שוחחנו על ‘היום שאחרי’?

“תשמע, הוציאו אותנו כמו ילדים קטנים. כאילו אסור לנו לחשוב, אסור לנו להרהר בקול, כאילו אנחנו לא חלק מהמפלגה ולא אמורים לדאוג מה יעלה בגורלה. אז דיברנו. למה, מה קרה?”

“את האמת”, המשיך הגורם מש”ס, “זה התחיל כשאחד מתוכנו עורר את זה. הוא התחיל לדבר איתנו, אחד-אחד, גם עם אנשים שמזוהים עם אריה. הוא לא פחד. הוא לקח בחשבון שיהיה מי שידליף את הדברים לאריה, למרות שאני לא בטוח שהדליפו. לא יודע. לאט-לאט אנשים התחילו להקשיב לו.

“הוא אמר דברים של טעם: לא יכול להיות שיו”ר התנועה בחקירות, כולם מגיעים אלינו עם שאלות, מנסים לראיין אותנו בנושא, אנחנו כמובן מגבים אותו וגם מקווים שלא יקרה כלום כי אחרי הכול זה באמת בושות גדולות וחילול ה’, אבל אף אחד לא מצפה שנשב בשקט, שלא נתכנן לפחות את היום שאחרי – אם יגיע ושלא יגיע.

הבכיר המשיך: “הרי ברור לך שביום שהמשטרה ממליצה להעמיד לדין את אריה, כל כלי התקשורת באים אלי ולחבריי ומנסים להעלות אותנו לשידור. מה נגיד להם? מה העתיד של ש”ס? אנחנו לא אמורים לדבר על זה בינינו? לדבר עם מועצת החכמים? ברור שכן!”

לדבריו, “אנחנו מרגישים מפורקים, התחושה היא שסוף העולם הגיע. חשים מושפלים, לא קולטים שהסכמנו לחתום”.

אמש דווח בישראל היום, כי מזכ”ל תנועת ש”ס, ח”כ יגאל גואטה, נשמע כמי שמאיים לשלוח את הח”כים של המפלגה לבדיקת פוליגרף, בגלל ההקלטה: “שיוציא את זה (את הפרסום), נשלח אחרי זה את כולם למכונת אמת ונדע מי זה. פעם אחת ולתמיד וגמרנו”,

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני לא מבין דבר אחד
    21/07/2017 08:59
    איתן
  1. מה בוער לעיתונאי ביביתון לעסוק ביום שאחרי דרעי בעוד שהיום שאחרי ביבי נראה הרבה יותר קרוב!

    • מה לא מובן   23/07/2017 00:49

      דרעי מתחנף לידיעות אחרונות של נוני. הצביע בעד חוק ישראל היום כדי לחסל את העיתון של הביביתון (כלשונך הטהור) תשאל מה קשור דרעי לחוק הזה? גם אני לא ממש מבין. תשאל את דרעי שמכניס ומנסה לערבב ולהתערבב גם בעניינים שהם לא ממש נוגעים לעניינים שש”ס אמורה לדאוג. אבל דרעי כמו דרעי ירדוף את רמי סדן ויהרוס את ש”ס כי כולם עפר ואפר

  2. מפלגת הדיקטטור.
    21/07/2017 12:56
    יוסף
  3. אריה דרעי מרגיש שהתנועה של אבא שלו. ומבחינתו אם הוא לא שם. אז שהתנועה תלך לפח הזבל. הוא נערך לכך. הוא יודע שימליצו להעמידו לדין. וכעת הוא עושה את כל המהלכים שגורמים נזק לתנועה.

  4. כולם מחכים
    21/07/2017 15:20
    רעות
  5. כל הספרדים ישמחו שדרעי יהיה בכלא

  6. חחחח דרעי הדיקטטור הכריח אותם לחתום על משהו שהם לא מאמינים בו, זה בדיוק כמו בליכוד! משחקים אותה תומך במנהיג הצורר אבל בלב מייחלים לנפילתו, עת למהפכה פוליטית וערכית במדינת ישראל סופסוף.
    21/07/2017 16:34
    שי
  7. חחחח דרעי הדיקטטור הכריח אותם לחתום על משהו שהם לא מאמינים בו, זה בדיוק כמו בליכוד! משחקים אותה תומך במנהיג הצורר אבל בלב מייחלים לנפילתו, עת למהפכה פוליטית וערכית במדינת ישראל סופסוף.

  8. תודה לאל ,ש"ס נמחקת.
    21/07/2017 18:23
    אזולאי
  9. נולדה בחטא וסופה למות
    מפלגה של פושעים ויושבי בתי סוהר
    לא הבאתם כבוד לאף אחד
    הציבור המזרחי בז לכם

  10. פעם נוכל, תמיד נוכל, זהו הדיקטטור מכלוף קדפאי שר"י
    30/07/2017 23:33
    הנוכל - חיים ביטון
  11. סופו קרב